Ką vertėtų žinoti apie Apple paskelbtą karą skaitmeninėms identifikacijos žymoms

Naujoje „Mac“ kompiuteriams skirtoje „macOS Mojave“ operacinėje sistemoje „Apple“ planuoja iškasti dar vieną karo kirvį reklamos internetinėse svetainėse tiekėjams ir apsunkinti jų galimybes identifikuoti konkretų internautą ir tokiu būdu rinkti duomenis apie jį, jo naršymo ar pirkimo įpročius bei sukurti jo skaitmeninį įpročių atvaizdą.

Dauguma žmonių šiandien jau žino, kaip veikia sekimas slapukų pagalba. Tačiau, jei nežinote — turėtumėte apie tai sužinoti. Slapukai — mažas tekstinis dokumentas, turintis unikalų identifikacijos numerį, kuris yra perduodamas iš interneto tinklalapio į lankytojo kompiuterio kietąjį diską. Įprastai jų veikimą galima aptikti kai panaršę tam tikro pobūdžio svetainėse ar pasinaudoję internetine paieška, pavyzdžiui ieškojote „krepšinis“ — kelias dienas, kiekvieną (ar beveik kiekvieną) kartą, jums kažko ieškant internete, bus rodoma reklama susijusi su krepšiniu.

Metiniame WWDC pranešime „Apple“ paskelbė pradedantys tobulinti, žmonių internete sekimo: skaitmeninės identifikacijos žymos (Canvas Fingerptint) blokavimo mechanizmą. Jeigu apie tai negirdėjote anksčiau — nesijaudinkite. Užtenka žinoti, kad skaitmeninės identifikacijos žymos padeda reklamuotojams stebėti jus skaitmeniniu būdu. Naujoje „macOS Mojave“ versijoje esančioje „Safari“, reklamos skelbėjams ir platintojams kiekvienas svetainės lankytojas atrodys lygiai taip pat, be jokių skiriamųjų bruožų.

Skaitmeninė indetifikacijos žyma, sugeba atpažinti jūsų naudojamą naršyklę, operacinę sistemą, jūsų kompiuteryje įdiegtus šriftus ir kitus duomenis, kurie yra surenkami tam, kad sukurti jūsų unikalų profilį. Kai bus sukurtas profilis, jį galima pradėti bendrinti su kitoms svetainėmis, skelbimų tinklais. Kitaip tariant, jūs galite būti sekami nenaudojant „sausainiukų“.

Tai, šiek tiek panašu į tai, jeigu jūs lankysitės poroje parduotuvių. Parduotuvės, kuriose apsilankėte iš pradžių, galės paskambinti kitoms parduotuvėms ir papasakoti jiems ką jūs dėvite, o kai tik jūs vaikščiosite po kitas įstaigas, jie galbūt ir nežinos jūsų vardo ir pavardės, bet tiksliai supras kas esate ir ko greičiausiai galite ieškoti.

„Apple“ sako, kad „Safari“ skirtas „macOS Mojave“ sustabdys tokio tipo stebėjimą, apribos naršyklės duomenis, kuriuos gali pasiekti svetainės. Tokiu būdu, vietoje svetainės, unikalaus profilio sukūrimo, reklamos tiekėjai (teoriškai) pamatys tiksliai tą pačią informaciją, kurią ji surinko iš kito asmens naudojančio „Safari“.

Kalbant kitais žodžiais, kiekvienas žmogus, kuris apsilankys svetainėje naudojant „Safari“, svetainės administratoriams atrodys lygiai taip pat, be jokių skiriamųjų bruožų. Tai tas pats, jeigu visi dėvėtų, tokias pačias juodas kelnes, juodą džemperį ir tamsius akinius nuo saulės. Jeigu, visi atrodo vienodai, yra sunku stebėti jų susidomėjimą skirtingomis prekėmis, ir suprasti, kada, kuris žmogus, išeina iš parduotuvės.

„Anksčiau jūs turėjote atsisakyti šių dalykų, kad nebūtumėte sekami. Dabar jie sako, kad jeigu norėsite šios funkcijos, jūs galėsite ją pasirinkti“- sako „FireEye“ vyr. analitikas Parnian Najafi Borazjani.

Jei jums įdomu, ar esate sekamas (dabar tikriausiai esate) naršyklę patikrinti galite „Panopticlick“ svetainėje. Fondas taip pat turi naudingą „Privacy Badger“ įskiepį, kuris padės blokuoti stebėjimo sistemas, su kuriomis susiduriate.

„Firefox“ taip pat turi keletą esminių privatumo funkcijų, bet nėra tiek pažengę kaip „Safari“. "„Mozilla“ bendradarbiauja su TOR projektu ir naujomis saugumo bei privatumo užtikrinimą pagerinančiomis priemonėmis pildo bendrą programinio kodo rinkinį, kuriuo „Mozilla“ ir TOR dalinsis tarpusavyje ir naudos „Firefox“ ir TOR naršyklėse. Skaitmeninė indentifikacijos žymos blokavimas yra viena iš šių priemonių, tačiau pagal nutylėjimą naršyklėse ji yra išjungta ir mes kol kas neplanuojame išleisti „Firefox“ naršyklės su skaitmeninės indentifikacijos žymos blokavimu už „Nightly channel“ ribų, – sakė vyr. „Firefox“ inžinerijos direktorė Selena Deckelmann. „Apple“ ir kitos naršyklių kūrimo įmonės negali blokuoti kiekvieno tipo stebėjimo.

Kaip ir kiekvienoje sferoje susijusioje su privatumu ir saugumu — tai lyg ginkluotosios varžybos tarp tų kurie kurie stengiasi apsaugoti naudotojų duomenis ir tų, kurie visomis išgalėmis stengiasi tų privačių duomenų iš naudotojų surinkti kaip įmanoma daugiau.„Safari“ būsimoji funkcija yra tik dar vienas iš ginklų, kurio pagalba stengiamasi užtiktini kad vartotojas galėtų visiškai anonimiškai įsigyti naujus batus, negaudamas milijono reklamų apie panašius batus ateityje.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Edvinas Krupinskas

 Apple technikos fanas nuo ankstyvo ryto iki gilios nakties.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų