Perkate 2018 metų MacBook Pro - apgalvokite patikimą atsarginių duomenų kopijų saugojimo strategiją
Vargu ar kas norėtų prarasti kompiuteryje esančius duomenis. Planuojantiems įsigyti ar jau įsigijusiems 2018 metų MacBook Pro turėti patikimą atsarginių duomenų kopijų saugojimo strategiją ypač aktualu.
Jei nutarėte įsigyti 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuterį — turite pagalvoti ir apie atsarginių duomenų kopijų saugojimo strategiją. Panašu, kad jei 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuteris suges — duomenų esančių jo SSD diske gali ir nepavykti atgauti.
2016 ir 2017 metų „MacBook Pro“ kompiuterių modelių pagrindinėje plokštėje „Apple“ įdiegė specialią diagnostikai skirtą jungtį. „Apple“ ir kompanijos autorizuoti serviso centrai prie šios jungties pajungę specialią įrangą (nedidelę dėžutę), „Migration Assistant“ aplikacijos pagalba galėjo perkopijuoti duomenis iš sugedusiame kompiuteryje esančios SSD disko į kitą „MacBook Pro“. Nuo 2016 metų SSD diskai „MacBook Pro“ kompiuteriuose yra įlituoti ir galimybė prisijungti prie specialios jungties ir „ištraukti“ diske esančius duomenis daugeliui „MacBook Pro“ naudotojų buvo „gelbėjimo ratas“.
Išardę 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuterį „iFixit“ specialistai aptiko, kad tokios jungties šiame modelyje nebeliko. „Apple“ kol kas „Genius Bar“ darbuotojams ir serviso centrams nepateikė naujo įrankio skirto duomenų, iš šiuose modeliuose esančių SSD diskų kopijavimui ir, panašu, kad apie tokių įrankių pateikimą ateityje kompanija nekalba.
Tai reiškia, kad jei dėl kokios nors priežasties pagrindinė 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuterio plokštė suges taip, kad nebus galima įkelti sistemos — net „Apple“ technikai negalės padėti „iškrapštyti“ kompiuterio SSD diske esančių duomenų.
Priežastis kodėl naujuose „MacBook Pro“ modeliuose nebeliko specialios diagnostikos jungties, gali būti T2 lusto atsiradimas 2018 metų modeliuose. Be kitų dalykų, T2 atsakingas ir už duomenų esančių SSD diske šifravimą be kokių nors pastebimo našumo sumažėjimo. Diske esančių duomenų šifravimas reikia, kad jei pagrindinė plokštė suges — duomenys SSD diske taps neįskaitomi. Matyt, tai ir buvo pagrindinė priežastis pašalinti diagnostikos jungtį 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuteriuose.
Naujųjų „MacBook Pro“ kompiuterių serviso dokumentacijoje „Apple“ primygtinai rekomenduoja technikams siūlyti klientams reguliariai kurti atsarginių duomenų kopijas. Tuo atveju jei pagrindinė 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuterio plokštė suges — dėl duomenų atstatymo kreiptis į duomenų atstatyme besispecializuojančias kompanijas, tokias kaip: „Seagate“, „Knoll“ ir „DriveSavers“. Tačiau ji nesako, kad šios kompanijos duomenis atstatyti sugebės.[1]
Taigi, jei nutarėte įsigyti naują, 2018 metų „MacBook Pro“ kompiuterį — apgalvokite atsarginių duomenų saugojimo strategiją.
Apie atsarginių duomenų saugojimą, valdymą, strategijas, būdus, aplikacijas galite pasiskaityti anksčiau publikuotuose straipsniuose:
- Klonavimas kaip duomenų saugojimo (backup) strategija
- Atsarginių duomenų kopijų (backup) kūrimas ir saugojimas
- Kuriame atsarginę paleidžiamojo (bootable) disko kopiją
- Kaip išgelbėti duomenis esančius kompiuteryje jei Mac nepasikrauna
- Kaip ištrinti senas atsargines duomenų kopijas padarytas Time Machine
- Kaip sinchronizuoti failus esančius Mac su išorinėmis laikmenomis
- Lėtiname laiko mašiną
- Lėtiname laiko mašiną II
- Vieno vestuvių fotografo atsarginių failų kopijų (backup) strategija
- Daugiau straipsnių apie atsargines duomenų kopijas…
-
Šifruotų duomenų iš disko atstatymas — brangus malonumas. Tam tikrais atvejais tai gali kainuoti ir brangiau nei pats „MacBook Pro“, o kartais siekti ir dešimtis tūkstančių eurų. ↩
Kodėl Apple'as taip daro, kad remontuoti jų Mac'us yra neįmanoma arba beveik neįmanoma?
Tam kad pirktum ir pirktum ju nuostabius produktus :)
Manau taip surinkti įrenginiai yra patvaresni, gali būti plonesni ir panašiai, bet: nieko ten nepakeisi, nieko nepridėsi ir turi pirkti iš Apple tai ko reikia iš karto (žinoma neretai neprastai dėl to permokėdamas), o ne minimalią konfigūraciją ir paskui papildyti savo „geležimi“ ar bent jau RAM ir jei kas — priekaištais apmėtyti „Apple“.
Taip „Apple“ užsitikrina, kad tie kam nereikia į vidų rankų nekaišios, na o jei kompiuteris suges garantiniu laikotarpiu — tai „Apple“ jį ir pataisys ar pakeis.
Viskas gerai su tais MacBook Pro, telefonuose, taip pat yra viskas sulituota, tiesiog, atsakingai žiūrėti į savo duomenis, darytis kopijas, viskas bus gerai.
Mes esame įstrigę į tą patį supratimą, tad turime keisti savo elgsena su kompiuteriu ir savo duomenimis.
Mano duomenys debesyse, projektai, foto ir pan. Taip pat laikau viską ir išoriniame diske, dabar dar planuoju, savo asmeninę informacija archyvuoti į M-Disc diskus.
Planuoju M-Disc usb įrašytuvą. Kiek atsimenu OWC, juos gamina, bet gal ir kitų gamintojų yra tinkami. (truputi ne į natą)
Ne viskas susiveda vien tik į atsakingą žiūrėjimą į savo duomenis. Įvairių naudotojų su įvairiais poreikiais yra. Pavyzdžiui yra naudotojų, kurie išima (ir privalo išimti kietą diską kai kompiuteris nešamas į servisą): bankai, draudimo kompanijos ir kitos finansinės, kai kurios valstybinės institucijos. Kai kurie jų net turi susitarimus su „Apple“, kad gali tai daryti ir nebus pažeistos garantinio remonto sąlygos. Tačiau, kai diskas įlituotas… ir nėra galimybės nei to disko išimti nei ištrinti jame esančios informacijos — tokios organizacijos paprasčiausiai tokio modelio nepirks.
Debesys taip pat ne visada išeitis. Pas mane vien nuotraukų yra apie 12TB — debesyse tokį kiekį failų laikyti būtų ne tik brangu, bet ir tokiu atveju jei man reikėtų jas iš debesų atstatyti, šis malonumas gali trukti (ir tai jei ryšys geras, netrūkinėjantis ir stabilus) - viso labo 37 paras 22 valandas ir 47 minutes. Čia teoriškai, o praktikoje tai truktų apie 2 mėnesius ar ilgiau.
Nepamenu, gal ir esu klausęs, o gal ir ne. O kokį Ramūnas Apple ūkį turi ?
Čia mano asmeninio smalsumo patenkinimui.
Dėkui.