Apple jau nėra toks geras darbdavys kaip anksčiau

Tim Cook ir Apple darbuotojai iPhone 6 pardavimų pradžios dieną - 2014 metų rugsėjo 14 dieną. Nuotrauka: AP Photo/Tony Avelar
Artėjant metų pabaigai vis daugiau kompanijų pateikia savo surinktus statistinius duomenis ar apklausų rezultatus. Viena tokių kompanijų, jau dešimtmetį skelbianti geriausių kompanijų darbui sąrašą yra „Glassdoor“.

Kasmetiniuose „Glassdoor“ skelbiamuose geriausių kompanijų dirbti sąraše, 2018-tų metų tope „Apple“ gerokai žemiau nei būdavo ankstesniais metais. 2018 metų geriausių kompanijų dirbti sąraše „Apple“ 84-ta. Dar ne taip seniai, 2012 metais obuolio ženklu besipuošianti Kupertino kompanija buvo 10-ta pagal gerumą ir nuo 2009–2017 laikotarpiu nebuvo smuktelėjusi žemiau 36-tos vietos.

„Apple“ užimtos vietos „Glassdoor“ skelbiamuose „geriausios kompanijos dirbti“ topuose.

Metai vieta
2018 84
2017 36
2016 25
2015 22
2014 35
2013 34
2012 10
2011 20
2010 22
2009 19

Geriausių kompanijų dirbti sąrašas sudaromas pagal „Glassdoor“ sistemą, kurioje darbo kompanijoje gerumą nusako toje kompanijoje dirbantys žmonės. Taigi, panašu jog už „Apple“ biuro sienų kažkas ne taip ar bent jau ne taip gerai kaip buvo anksčiau, pavyzdžiui prieš metus ar du. 2018-tais metais „Apple“, pasiekė savo dešimtmečio dugną kaip kompanija, kurioje dirbti yra gerai.

Žinoma, 84-tą vietą vadinti dugnu gal kiek drąsoka, nes yra daug kompanijų, kurios norėtų patekti bent į pirmą penkitūkstantuką tokiame sąraše.

Kalbant apie „Apple“ tai šiais metais kompanija gana stipriai atsiliko nuo kitų savo technologiniame sektoriuje dirbančių kompanijų: pirmą vietą užėmusios „Facebook“, penktoje vietoje esančios „Google“, dvidešimt pirmoje vietoje įsitaisiusios „LinkedIn“, trisdešimt pirmoje vietoje esančios „Adobe“, trisdešimt devintoje - „Microsoft“ ir net šešiasdešimt penktoje vietoje esančios „Yahoo“.

„Glassdoor“ sako, kad kompanijų suskirstymui į vietas pasitelktas jos nuosavas algoritmas, kuris paskaičiuoja kiekį, kokybę, atsakymų logiškumą ir kompanijos apžvalgų pateiktų tos kompanijos darbuotojų, tarp 2016 metų lapkričio 1 ir 2017 metų spalio 22 nuoseklumą.

Per tą laikotarpį „Apple“ užsitarnavo 4,3 žvaigždutės iš galimų penkių. Palyginimui „Facebook“ įvertinta 4,6 žvaigždutės. „Glassdoor“ sako jog kompanijas įvertino daugiau nei 700 000 skirtingų kompanijų darbuotojų iš viso pasaulio ir įvertinimo vidurkis yra 3,3 žvaigždutės.

„Glassdoor“ svetainėje esančiame „Apple“ kompanijos profilyje bendras Kupertino kompanijos įvertinimas yra 4.0. Tim Cook pernai buvo įvardinamas kaip 53-as geriausias Amerikos kompanijos CEO surinkęs 93 procentus teigiamų balsų.

Baigiantis metams pasirodo vis daugiau įvairių kompanijų vertinimų. Pavyzdžiui „Working Not Working“ apklausė savo bendruomenės narius, kurių didžioji dalis yra kūrybininkai, paprašydama įvardinti jų svajonių darbo kompaniją ir išdėliojo rezultatus infografike. Šioje apklausoje „Apple“ užima devintą vietą.

Viena iš sąraše esančių kompanijų yra „Wieden+Kennedy“, kurios įvairiausių pavadinimo versijų galima išgirsti ko gero daugiausiai: „Weden+Kennedy“, „Weiden+Kennedy“, „Widen+Kennedy“, „Wiede+Kennedy“ ir žinoma „Wieden-Kennedy“.

TOP 50

  1. 72andSunny*
  2. adam&eveDDB
  3. adidas
  4. Adult Swim
  5. Airbnb*
  6. AKQA*
  7. Amazon*
  8. Anomaly*
  9. Apple*
  10. Barton F. Graf*
  11. BBDO*
  12. Blizzard Entertainment
  13. Buck
  14. Chandelier Creative
  15. Collins*
  16. Disney*
  17. Droga5*
  18. Everlane*
  19. Facebook*
  20. Giant Ant
  21. Google*
  22. Google Creative Lab*
  23. HBO
  24. Headspace
  25. Huge*
  26. IDEO
  27. Instagram*
  28. Instrument*
  29. Mailchimp
  30. MediaMonks
  31. Mother*
  32. NASA
  33. National Geographic
  34. Netflix*
  35. The New York Times*
  36. The New Yorker
  37. Nike*
  38. Oddfellows
  39. Patagonia
  40. Pentagram
  41. Pixar
  42. R/GA*
  43. Sagmeister & Walsh
  44. Snask
  45. SpaceX
  46. Spotify
  47. Tesla
  48. VICE*
  49. Wieden+Kennedy*
  50. Work & Co

* Kompanija „Working Not Working“ bendruomenės narė.

Paklausus „Working Not Working“ apklausos dalyvių: kokie kriterijai renkantis darbovietę jiems yra svarbiausi, atsakymai pasiskirstė taip:

  • 60% — kūrybinės galimybės
  • 11% — komanda
  • 8% — kompanijos misija
  • 6% — atlyginimas ir paketas
  • 6% — kompanijos reputacija
  • 10% — kita

Paklausti kas priverstų palikti darbą, „Working Not Working“ bendruomenės narių atsakymai buvo tokie:

  • 39% — nuobodus, iššūkių neturintis darbas
  • 27% — bloga „chemija“ su bendradarbiais/vadovais
  • 13% — ribotos tobulėjimo galimybės
  • 11% — pernelyg ilgos darbo valandos
  • 6% — prastas atlyginimas (kompensacija)
  • 5% — kita

Apklausoje būta ir įdomių, kūrybingai bendruomenei būdingų klausimų: „Ar jums kelia rūpestį darbo automatizavimas ir dirbtinis intelektas galintis atimti iš jūsų darbą“:

  • 76% — ne, jei tie robotai pabandytų tai padaryti — jiems tektų mane nužudyti
  • 10% — po dešimties metų?
  • 8% — po dvidešimties metų?
  • 6% — po penkių metų?

Apytikslis skaitymo laikas: 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*