„Apple“ renginių menas
Iš visų stebuklingų gudrybių, kurias Steve Jobs padarė savo antrojo raundo „Apple“ metu, ko gero, pati išmintingiausia buvo taip, kaip jis rengė naujų produktų pristatymus.
Daugelis tikriausiai sutiks, kad naujų produktų paskelbimų renginiai būdavo nuobodūs. Nesvarbu ar tai pranešimas spaudai ar spaudos konferencija ir naujų produktų pasirodymas buvo kažkas kas versdavo žurnalistus žiovauti. Steve „Apple“ naujų produktų pristatymą, pasitelkdamas dramaturgišką manierą scenoje ir sukurdamas laukimo jausmą iki renginio, pavertė stebuklu ir daugelis šių renginių laukdavo net ir tada kai didelė dalis „paslapčių“ būdavo jau žinoma iki renginio.
Taip jau susiklostė, kad dažniausiai labiausiai technologijų pasaulio laukiamų naujienų yra paskelbiamos „Apple“.
Steve Jobs visada save didele dalimi suvokė kaip „šoumaną“ nuo pat 1984 metų, kai pasauliui ištrauktas iš krepšio buvo pristatytas Mac kompiuteris. Nuo to laiko „Apple“ naujų produktų pristatymai sukrečia visą technologijų pasaulį nepalikdami abejingų. „Apple“ renginiuose nėra nuobodžių „PowerPoint“ prezentacijų ir nei vienas produktų pristatymas iki šiol negali prilygti tiems, kurių pradininku buvo Jobs. Steve paveldėjo du renginius, kurie buvo pilnai skirti „Apple“ produktams: „Macworld Expo“ ir pačios „Apple“ organizuotą „Worldwide Developer Conference“. Jobs „Apple“ kompaniją apgaubė nepermatoma paslapties skraiste ir stipriai sumažino „Apple“ paslapčių nutekėjimą į viešumą iš pačios kompanijos. Tiesa, kartais toks paslaptingumas gali pasirodyti juokingas, nes su žurnalistų bei trečių šalių gamintojų personalo norinčių pasipelnyti asmeniškai „Apple“ šlovės pagalba, daug naujų produktų „paslapčių“ tampa žinomos dar iki renginio pradžios, tačiau dėl kažkokių tai mistinių priežasčių, „Apple“ renginiai vis tiek išsaugo milžinišką trauką.
Steve sukūrė pristatymų ir net pačių skaidrių rodymo principus, kurių laikosi esantys ant scenos ir po Steve mirties. Dažnai, kompanijai svarbių produktų paskelbimai, sekundžių tikslumu paskelbiami tuo laiku kaip tai yra numačiusi kompanija, dažnai suteikianti simbolinę reikšmę įvairiems skaičiams. Nors yra daug žmonių, kurie teigia jog „Apple“ renginių metu neparodoma nieko įdomaus, tačiau ir jie tiesiogiai ar netiesiogiai sutinka, kad visos eilės „Apple“ renginių metu „pasaulis pasikeitė“ – prisiminkime, kad ir pirmojo „iPhone“ pristatymą. Pats faktas, kad „Apple“ atsiskyrusi nuo „Macworld Expo“ pradėjo rengi savo – visiškai atskirus nuo esamų technologinių mugių ir pasirodymų renginius apie juos pranešdama tik likus kelioms savaitėms iki renginio – pakeitė ir eilės kitų kompanijų elgseną. Tokios kompanijos kaip: „Google“, „Amazon“, „Samsung“ ir „Microsoft“ pradėjo organizuoti savo renginius taip pat – tiesa neretai su abejotinais rezultatais (pvz. pernai „Samsung“ renginys vykęs „Radio City Music Hall“, nors ir buvo pripildytas šou efektų, Korėjos kompanijai buvo pažeminančiai prastas).
Stebint dabartinius įvairių kompanijų renginius nereikia būti ekspertu, kad pastebėti, kad „Consumer Electronics Show“, „Google IO“ ir „Microsoft BUILD“ pilna detalių, kurios gimė „Apple“ renginių metu, net naudojamos frazės ilgą laiką nebūdingos tokioms kompanijoms kaip „Google“ ir „Microsoft“ ir kurios po daug kartų skambėdavo nuo scenos „Apple“ renginiuose – dabar periodiškai kartojamos ir konkurentų stovyklose pristatant jų produktus.
2016 metų kovo 21 dieną, pirmadienį 19:00 Lietuvos laiku prasidėsiantis „Apple“ renginys vyks nedidelėje „Town Hall“ auditorijoje kompanijos centriniame „Infinite Loop“ biure-miestelyje. Šioje auditorijoje vyko visa eilė „Apple“ renginių: 2001 metų „iPod“ pristatymas ir „iPhone 4“ (Antennagate) spaudos konferencija, kurios metu Steve pasakė, jog dėl to, kad „iPhone“ ryšys silpnas kalti vartotojai nemokantys „teisingai“ laikyti „iPhone“. Vėliau, auditorijos vietų skaičių padidinus iki maždaug 300, joje didžia dalimi vykdavo tik ne labai svarbūs „Apple“ renginiai.
Kalbama, kad tai paskutinis „Apple“ renginys vyksiantis šioje „Town Hall“ auditorijoje. Kasmetinius „WWDC“ kompanija rengia San Francisko „Moscone Center“, o rudeniniai naujų „iPhone“ modelių pristatymai vyksta kituose, didesnes renginiams skirtas auditorijas turinčiuose, centruose.
Naujojo „Apple“ miestelio statybų pabaigos tikimasi 2017 metais ir jame statoma auditorija turi 1000 vietų ir labai tikėtina, kad visi „Apple“ renginiai ateityje, išskyrus „WWDC“, bus rengiami naujojo, skraidančią lėkštę primenančio kompanijos biuro-miestelio teritorijoje.
Ko daugelis tikisi iš 2016 kovo 21 dienos „Apple“ renginio:
• „Apple“ specialus renginys įvyks – kovo 21 dieną
• Kodėl „iPhone“ reklamose laikrodis visada rodo 9:41
• Kodėl „Apple Watch“ reklamose rodomas 10:09 laikas?
• 19 žaismingų pakvietimų į „Apple“ renginius
• Kodėl „Android“ vartotojai turėtų būti dėkingi „Apple“