20-osios 2025 metų savaitės naujienų ir gandų apžvalga

20-osios 2025 metų savaitės naujienų ir gandų, skirtų „Apple“ entuziastams bei kompanijos įrangos naudotojams, apžvalga.

  • Kaip ir buvo tikimasi, pirmadienį „Apple“ išleido savo įrenginiams skirtų operacinių sistemų atnaujinimus: „iOS“, „iPadOS“, „tvOS“ 18.5, „watchOS“ 11.5, „macOS Sequoia“ 15.5, „visionOS“ 2.5. Naujovių klausimu šie atnaujinimai gana skurdūs: naujas fono paveikslėlis bei keli pakeitimai „Mail“ ir nustatymų aplikacijose, taip pat tėvai dabar gaus pranešimą jei „Screen Time“ slaptažodis buvo panaudotas atžalos įrenginyje. Kalbant apie „Mac“, tai dabar dideli tinklo bendrinimai turėtų būti teisingai išvardyti „Finder“ programoje; „Pro Display Calibrator“ aplikacija turėtų tinkamai veikti „M4 MacBook Pro“ kompiuteriuose, nesukeldama branduolio panikos; aplikacijos, registruojančios pagalbinius vykdomuosius failus, dabar turėtų tai daryti teisingai. Taip pat, remiantis įmonėms skirtais pranešimais, svarbu pažymėti, kad AFP dabar yra nebenaudojamas ir „bus pašalintas būsimoje „macOS“ versijoje“.
    Kompanija taip pat išleido „macOS Sonoma“ 14.7.6 ir „macOS Ventura“ 13.7.6 saugos atnaujinimus.
  • Po beveik šešerių metų pertraukos „Razer“ pagaliau sugrąžino „Razer Synapse“ pelių ir žaidimų periferinių įrenginių konfigūravimo įrankį, skirtą „Mac“ – bent jau beveik. Tiems, kas nežino, „Razer Synapse“ yra konfigūravimo programinė įranga, skirta padėti jums maksimaliai išnaudoti savo „Razer“ prekės ženklo įrenginius. Žaidėjams tai reiškia klavišų susiejimų keitimą, RGB apšvietimo pritaikymą, pelės jautrumo reguliavimą ir pasirinktinių profilių kūrimą skirtingiems žaidimams. Paskutinį kartą „Synapse“ palaikė „macOS“ 2018 m. „macOS Mojave“. Palaikymas buvo nutrauktas, kai 2019 m. spalį debiutavo „macOS Catalina“, kurioje buvo panaikintas 32 bitų aplikacijų palaikymas. „Razer Synapse 3“ ir „Synapse 4“ nebepalaikė „macOS“, todėl „Mac“ naudotojai neturėjo galimybės konfigūruoti savo mylimų „Razer“ įrenginių. Bent jau iki šiol, nes bendrovė paskelbė naują „Razer Synapse“, skirtos „Mac“ specialiai „Apple Silicon“ kompiuteriams, bandomąją versiją-peržiūrą.
  • „Apple“ paskelbė apie naują aštuonių serijų trilerį „The Wanted Man“, kuriame vaidina Hugh Laurie (daugeliui gerai pažįstamas kaip daktaras Hausas). Seriale taip pat vaidina Emmy, SAG ir BAFTA apdovanojimų laureatė Thandiwe Newton („Westworld“, „Crash“), Fionn Whitehead („Dunkirk“, „Emily“), BAFTA apdovanojimo laureatė ir Olivier apdovanojimui nominantė Gina McKee („My Policeman“, „The Years“), Hazel Doupe („Say Nothing“, „Kathleen Is Here“), Elliott Heffernan („Blitz“) ir BAFTA apdovanojimo laureatas Stephen Dillane („Game of Thrones“, „The Hours“).
    „The Wanted Man“ pasakoja apie Felix Carmichaelio (Laurie), sunkiai įveikiamo ir galingo liūdnai pagarsėjusio britų nusikalstamumo sindikato „The Capital“ vadovo, iškilimą ir nuosmukį. 20 metų neliečiamas Carmichael sulaikomas, tačiau jam esant liūdnai pagarsėjusiame Staplehurst kalėjime paaiškėja, kad jį išdavė vienas iš savųjų. Išdavikui imantis griauti jo sukurtą imperiją, Carmichael turi rizikuoti viskuo ir pabėgti. Jis pasiryžęs prieš nieką nesustoti, kad atkeršytų, o jei jam pasiseks, jis vėl taps ieškomu asmeniu (a wanted man).
    „New Pictures“, „All3Media“ bendrovės, ir „Observatory Pictures“ sukurtą filmą „Ieškomas vyras“ sukūrė, scenarijų parašė ir yra vykdančioji prodiuserė „Auksinio gaublio“ ir BAFTA apdovanojimams nominuota serialo kūrėja Kay kartu su „Auksinio gaublio“ ir BAFTA apdovanojimams nominuotu vykdomuoju prodiuseriu Willow Grylls („Des“, „The Missing“) ir BAFTA apdovanojimams nominuotu vykdomuoju prodiuseriu Matt Sandford („The Long Shadow“). Serialą režisuoja pripažintas „Emmy“ apdovanojimui nominuotas kino kūrėjas Jakob Verbruggen („The Fall“, „London Spy“, „Dark Matter“).
  • „Apple“ paskelbė, kad ketvirtasis ir paskutinis „Acapulco“ sezonas bus pradėtas rodyti 2025 m. liepos 23 d. ir startuos su dviem pirmais epizodais.
    „Šie keturi sezonai buvo magiški“, – sakė žvaigždė ir vykdomasis prodiuseris Eugenio Derbez. Acapulco suteikė džiaugsmo ir širdies žiūrovams visame pasaulyje, ir nors atsisveikinimas yra saldus ir karčiai saldus, aš labai didžiuojuosi tuo, ką sukūrėme. Nuo mūsų neįtikėtinos aktorių komandos, scenaristų ir režisierių iki to, kaip šventėme Meksikos kultūrą, grožį ir šilumą – tai buvo nepamirštama kelionė.
  • Pasirodė pirmieji du „Long Way Home“ epizodai – naujausia geriausio „Apple TV+“ kelionių serialo dalis – ir tai puikus pasirinkimas, jei trokštate vaizdingų nuotykių.
    Dokumentiniame seriale, kuriame mažiau kalbama apie motociklus, o daugiau apie draugystę, atradimus ir kvapą gniaužiančius kraštovaizdžius dar vienai motociklų kelionei vėl susitinka Ewan McGregor ir Charley Boorman.
    Siekdama paremti „Long Way Up“ pasirodymą 2020 m., „Apple TV+“ į savo transliacijų platformą perkėlė pirmąsias dvi serialo serijas – „Long Way Round“ ir „Long Way Down“. Tame sezone McGregor ir Boorman važiavo elektriniais motociklais nuo Pietų Amerikos pietinio krašto iki pat Kalifornijos. Dabar „Long Way Home“ jie keliauja per 17 Europos šalių, kaip teigia „Apple“, „senais, kaprizingais dviračiais“.
  • „Reddit“ socialinio tinklo naudotojai aptarė priežastis kodėl naudotojai atsisako „Windows“ ir pereina prie „macOS“. Žemiau išvardinsiu aštuonias pagrindines priežastis:
    • Sistemos stabilumas ir patikimumas„Windows“ naudotojai teigia, kad jie pavargo nuo „mėlynųjų mirties ekranų“ ir staigių operacinės sistemos perkrovimų. Priešingai nei „Windows“, gerai sukonfigūruotame kompiuteryje „macOS“ po atnaujinimų rečiau atstato nustatymus ir ką nors sugadina.
    • Erzinančios „Windows“ funkcijos„Windows“ pradžios meniu yra integruotų reklamų, taip pat nereikalingų programų ir žaidimų (pvz., „OneDrive“ ir „Candy Crush“). Atnaujinimai įdiegiami automatiškai, priverstinai paleidus kompiuterį iš naujo, o jei nešiojamas kompiuteris veikia miego režimu, jis įsijungia, skleidžia triukšmą ir išsikrauna. Daugelį sąsajos elementų naujausios „Windows“ versijos paveldėjo iš versijų, kurios buvo sukurtos prieš kelis dešimtmečius, todėl „Windows“ operacinės sistemos dizainas atrodo chaotiškai.
    • Našumas ir energijos vartojimo efektyvumas – „Macbook“ su „Apple Silicon“ procesoriais užtikrina aukštą našumą, prilygstantį geriausiems „Intel“ ir AMD sprendimams, tačiau yra daug efektyvesni energijos vartojimo požiūriu, jų baterijos veikimo laikas siekia 12–18 valandų. „Windows“ nešiojamieji kompiuteriai labai kaista, skleidžia triukšmą ir išsikrauna dėl trikdžių net ir būdami miego režime.
    • Aparatinės įrangos kokybė ir naudotojo patirtis – aukščiausios klasės „MacBook“ konstrukcija (aliuminio korpusas, patikimi vyriai, geriausi jutikliniai skydeliai). „macOS“ siūlo intuityvesnę ir estetiškesnę sąsają be „Windows“ vizualinio chaoso.
    • Maloni „Apple“ ekosistema – sklandžiai integruota su „iPhone“, „iPad“, „AirPods“ („AirDrop“, „Handoff“, bendra iškarpinė). „iCloud“ sinchronizuoja duomenis tarp įrenginių, o „Time Machine“ supaprastina atsarginių kopijų kūrimą.
    • Saugumas ir privatumas – mažesnis pažeidžiamumas virusų ir jokio agresyvaus duomenų rinkimo, kaip „Windows 11“ („Copilot“, „Recall“). Patogi ir aiški leidimų aplikacijose kontrolė.
    • Pagrįsta UNIX ir patogi kūrimui – terminalas ir „Linux“ tipo įrankių palaikymas „iš karto“ tik įdiegus sistemą. Stabilus „Docker“, „Python“, „Node.js“ veikimas be WSL konfigūravimo.
    • Įrenginių patvarumas„MacBook“ kompiuteriai išlieka funkcionalūs 5–7 metus ar ilgiau, o „Windows“ nešiojamieji kompiuteriai dažnai sugenda po 2–3 metų. Didelė „Mac“ likutinė vertė antrinėje rinkoje.

    Apibendrinant visus argumentus, tampa akivaizdu, kad naudotojai vertina „macOS“ dėl jos nuspėjamumo, integracijos su „Apple“ ekosistema ir operacinės sistemos nesikišimo į darbo procesą, todėl tai yra optimalesnis pasirinkimas darbui ir kūrybai.

  • „Apple“ savo pagalbos tarnybos „YouTube“ kanale paskelbė vaizdo įrašą, kuriame pasakojama kaip „iPhone“ ir „iPad“ įdiegti įrenginio valdymą akių pagalba.
  • „The Wall Street Jounal“ rašo, kad „Apple“ svarsto galimybę padidinti šį rudenį pasirodysiančių „iPhone 17“ modelių kainas. „WSJ“ straipsnyje pažymima, kad „Apple“ ypač stengiasi išvengti bet kokios įspūdžio, kad kainų padidėjimas yra tiesiogiai susijęs su muitų tarifais.
  • Kalbama, kad būsimuose „iPhone 17“ telefonų modeliuose „Apple“ planuoja naudoti „Bluetooth 6.1“ modulius. Ši naujovė atneš svarbių pokyčių saugumo ir energijos suvartojimo srityse.
    Skirtingai nuo ankstesnės „Bluetooth“ versijos, nauji įrenginiai galės keisti savo adresus kas 8–15 minučių. Tai apsunkins įrenginių sekimo bandymus, o ryšius padarys anonimiškesnius. Technologija vadinama „Randomized RPA“ – ji leidžia ne tik paslėpti įrenginių identifikatorius, bet ir rankiniu būdu konfigūruoti atnaujinimų laiką.
    Kitas svarbus privalumas bus skaičiavimų perskirstymas – adreso keitimo operacijas galima perduoti „Bluetooth“ valdikliui, atlaisvinant centrinį procesorių nuo šios užduoties. Tai žymiai sumažins „iPhone“ ir kitų mobiliųjų įrenginių akumuliatoriaus apkrovą, ypač nuolat prijungus priedus, tokius kaip „AirPods“ ausines.
    „Bluetooth 6.1“ palaikymas „iPhone 17“ serijos telefonuose, greičiausiai, pasirodys rudenį. Tačiau masinis suderinamų priedų ir trečiųjų šalių įrenginių išleidimas numatomas tik 2026 m.
  • „Apple“ pasidalijo nauju trumpametražiu filmu pavadinimu „Paskutinė scena“, kurį režisavo Hirokazu Kore-eda ir nufilmavo „iPhone 16 Pro“. Filmas trunka beveik 28 minutes ir turi angliškus subtitrus.
    Filmo „Paskutinė scena“ scenarijaus autorius Kurata sutinka Yui, merginą, kuri nukeliavo 50 metų į praeitį. Bandydami išgelbėti televizijos dramų ateitį, jie susiduria su savo pasirinkimų pasekmėmis – Yui gyvybės kaina.

    „Apple“ taip pat paskelbė ir filmo kūrimo užkulisių vaizdo įrašą.
  • Po beveik prieš 10 metų atlikto paskutinio atnaujinimo, Google“ vėl atnaujina savo ikoninę „G“ piktogramą. 2015 m. rugsėjo 1 d. „Google“ atnaujino savo logotipą („Google“) – pakeisdama jį naudojant modernų šriftas vadinamą „Product Sans“. Kartu pasikeitė ir „G“ piktograma iš mažosios baltos raidės „g“ mėlyname fone į apskritą dizainą, kurį matėme pastaruosius 10 metų.
    Dabar „Google“ atnaujintoje piktogramoje nebėra keturių vientisos spalvos sekcijų. Vietoj to naudojamas gradientas ir raudona spalva persilieja į geltoną, geltona į žalią, o žalia į mėlyną. Ji atrodo ryškesnė ir spalvingesnė. Šis modernizavimas dera su „Gemini“ gradientu, o kompanijos dirbtinio intelekto režimas paieškoje naudoja kažką panašaus kaip nuorodą.
    Šiuo metu ši nauja piktograma jau naudojama „Google“ paieškos programėlėje, skirtoje „iOS“. „Android“ ar žiniatinklyje jos dar nematyti. Tai nedidelis pakeitimas, kurio galite iš karto nepastebėti.
  • Savo Jungtinės Karalystės auditorijai skirtame „YouTube“ kanale „Apple“ paskelbė tris baugius „Mac to School“ serijos reklaminius vaizdo įrašus, kuriuose reklamuojamos trys mokiniams naudingos „Mac“ funkcijos: „AirDrop“, „iPhone Mirroring“ ir „Apple Intelligence“ rašymo įrankis.
  • Mark Gurman iš „Bloomberg“ teigia, kad pirmasis „Apple“ sulenkiamas „iPhone“, su beveik nematoma ekrano kloste, turėtų būti išleistas 2027 m. Šis įrenginys kartu su išlenktu „iPhone“ pažymės svarbias įmonės sukaktis.
    Gerai žinomas „Apple“ pramonės analitikas Ming-Chi Kuo, anksčiau šį mėnesį, pateikė tai, ką jis pavadino „Apple“ ateities „iPhone“ leidimų planu. Kuo teigė, kad būsimi „iPhone“ bus išleisti pagal šį tvarkaraštį:
    • Antroji 2025 m. pusė: „iPhone 17 Pro Max“, „iPhone 17 Pro“, „iPhone 17 Slim“, „iPhone 17“
    • Pirmoji 2026 m. pusė: „iPhone 17e“
    • Antroji 2026 m. pusė: „iPhone Foldable“, „iPhone 18 Pro Max“, „iPhone 18 Pro“, „iPhone 18 Slim“
    • Pirmoji 2027 m. pusė: „iPhone 18“, „iPhone 18e“
    • Antroji 2027 m. pusė: „iPhone Foldable 2“ (jau pradėtas gaminti), „iPhone 19 Pro Max“, „iPhone 19 Pro“, „iPhone 19 Slim“ (didesniu nei „iPhone 18 Slim“ ekranu)
  • „Apple“ kuria funkciją, kuri palengvintų kelių „Apple“ įrenginių prijungimą prie fiksuotų „Wi-Fi“ tinklų. Tokie tinklai, dažnai naudojami viešbučiuose, oro uostuose ir traukiniuose ir įprastai reikalauja, kad vartotojai prisijungtų per žiniatinklio portalą. Šiuo metu kiekvienas įrenginys turi prisijungti atskirai, todėl keliaujant ir dažnai jais besinaudojant kyla nepatogumų. Pagal „Apple“ siūlomą sistemą, kai vartotojas prisijungia viename įrenginyje, pvz., „iPhone“, kiti jo „Apple“ įrenginiai, pvz., „iPad“ ar „MacBook“, galėtų automatiškai prisijungti prie to paties tinklo nekartojant prisijungimo proceso.
    Ši idėja remiasi esama „Apple“ „Wi-Fi“ bendrinimo funkcija, leidžiančia naudotojams bendrinti „Wi-Fi“ prisijungimo duomenis tarp įrenginių arba su draugais. Tačiau, šiuo metu ši funkcija nepalaiko komercinių ar prenumeratos pagrindu veikiančių „Wi-Fi“ tinklų.
    Kalbama, kad „Apple“ nori išplėsti šią slaptažodžių bendrinimo galimybę, kad ji veiktų net ir šiose ​​aplinkose. Ši funkcija remtųsi saugiu prisijungimo duomenų perdavimu tarp vartotojo įrenginių, taupant laiką ir sumažinant trintį.
    Nors koncepcija skamba gražiai, ji gali susidurti ir su problemomis. Daugelis komercinių tinklų riboja, kiek įrenginių gali prisijungti vienu prisijungimo vardu. Pavyzdžiui, kai kurie viešbučiai leidžia naudoti tik du įrenginius viename kambaryje, o kiti už papildomus prisijungimus ima mokestį.
    Neaišku, ar „Apple“ sistema apeis šiuos apribojimus, ar tiesiog pagerins prisijungimo procesą leidžiamiems įrenginiams. Be to, nuolat kyla susirūpinimas dėl slaptažodžių bendrinimo funkcijų saugumo, pavyzdžiui, dėl pažeidžiamumų, nustatytų „AirDrop“ pagrindu veikiančiuose bendrinimo metoduose.
  • Pirmadienį „Apple“ išleido jos vasarą pasirodysiančio filmo „F1“, kuriame Brad Pitt vaidina senstantį lenktynininką, bandantį įrodyti, kad jis vis dar turi tai, ko reikia, kad būtų Formulės 1 lenktynininkas, anonsą. Kino teatruose filmo premjera numatyta 2025 m. birželio 25 d.
  • Anot „Bloomberg“ šaltinių, „Apple“ ruošiasi „iOS 19“ įdiegti naują dirbtinio intelekto funkciją. Ši funkcija bus skirta „iOS“ įrenginio akumuliatoriaus valdymo sistemai, kuri veiks atsižvelgiant į vartotojo naudojimo įpročius. Teigiama, kad sistema stebės, kaip vartotojas iš tikrųjų naudoja „iPhone“, ir remsis tuo kaip energijos valdymo sprendimų pagrindu. Tai gali būti nustatymų ar konfigūracijos pakeitimai, siekiant taupyti energiją tam tikru metu.
  • „Žinučių“ (Messages) programėlėje aptikta klaida, kuri trukdo vartotojams sėkmingai išsiųsti balso pranešimus, kuriuose yra ampersandas (&). Ši problema pasireiškia tuo, kad bandant nusiųsti garso žinutę, pavyzdžiui, su fraze „H&M“, siuntėjo įrenginyje žinutė atrodo išsiųsta, tačiau gavėjo įrenginyje ji taip ir nepasirodo. Klaida buvo pastebėta minint „Dave & Buster's“, tačiau iš tiesų veikia bet kokius pavadinimus su ampersandu.
    Problemos šaknys slypi ne pačiame garso pranešime, o jo automatiškai generuojamame teksto nuoraše. „Apple“ transkripcijos sistema teisingai atpažįsta tokius pavadinimus kaip „H&M“ ir juos perrašo su ampersandu – taip kaip iš tikro jie ir turi būti rašomi. Būtent šis ampersandas ir sukelia problemą, nes transkripcijos variklis jį neteisingai atvaizduoja XHTML. Dėl šios analizės klaidos gavėjo įrenginyje suaktyvėja „BlastDoor Messages“ saugumo funkcija, kuri, manydama, kad pranešimas yra potencialiai kenkėjiškas, blokuoja jo pristatymą. Ši klaida pirmiausia buvo atskleista „Search Engine“ tinklalaidėje, o vėliau jos priežastis išsamiau ištyrė kūrėjas Guilherme Rambo.
  • „Apple“ paskelbė, kad nutrauks senosios „HomeKit“ architektūros palaikymą 2025 m. rudenį. Vartotojai iki to laiko turi atnaujinti sistemą į naująją, kad išvengtų priedų ir automatizavimo trikdžių.
    „Apple“ savo palaikymo dokumente rašo: Atnaujinkite savo iPhone, iPad, Mac, Apple TV, HomePod ir Apple Watch programinę įrangą į naujausią versiją. Bet kuris įrenginys, prijungtas prie atnaujintos namų sistemos ir kuriame neveikia iOS 16.2, iPadOS 16.2, macOS 13.1“, tvOS 16.2 arba watchOS 9.2 ar naujesnė versija, praras prieigą prie atnaujintos namų sistemos, kol įrenginys nebus atnaujintas. Tai taikoma ir žmonėms, kuriuos pakviečiate valdyti jūsų namus.
  • „Apple“ kartu su „Universal Music“ išleido tris grojaraščius pavadinimu „Sound Therapy“ („Garso terapija“): Sound Therapy: Focus, Sound Therapy: Relax ir Sound Therapy: Sleep.
    Grojaraščiuose skamba populiarių atlikėjų kūriniai „išsaugant originalią atlikėjo viziją sukurti su specialiomis garso bangomis, skirtomis pagerinti kasdienį vartotojų gyvenimą“. Tam „Apple“ ir „Universal Music“ pasitelkė savo psichoakustikos ir kognityvinio mokslo patirtį.
  • „Apple“ išleido „XProtect“ atnaujinimą visoms palaikomoms „macOS“ versijoms, dabar naujausia versija yra 5297. Kaip įprasta, „Apple“ neatskleidžia informacijos apie tai, kokias saugumo problemas šis atnaujinimas gali pridėti ar pakeisti. Ši versija prideda vienintelę naują taisyklę skirtą MACOS.SOMA.L.
  • Po ilgų metų laukimo, praėjusiais metais „Apple“ pagaliau pridėjo RCS pranešimų siuntimo palaikymą „iPhone“, ir tai lėmė, kad vien JAV tarp „Android“ ir „iOS“ įrenginių kasdien siunčiama daugiau nei 1 milijardas RCS pranešimų.
  • „Apple“ paskelbė apie naujas pritaikymo neįgaliesiems funkcijas, kurios bus pristatytos vėliau šiais metais (kartu su „iOS 19“), įskaitant pritaikymo neįgaliesiems skirtas mitybos etiketes „App Store“ parduotuvėje, didinamąjį stiklą „Mac“ įrenginiui, „Braille Access“ ir pritaikymo neįgaliesiems skaitytuvą. Šios funkcijos, paremtos „Apple“ silicio procesoriais ir mašininiu mokymusi, skirtos pagerinti pritaikymą neįgaliesiems visoje „Apple“ ekosistemoje. Papildomi atnaujinimai apima tiesioginius subtitrus „Apple Watch“ įrenginyje, patobulintas „visionOS“ funkcijas, skirtas „Apple Vision Pro“, ir patobulinimus foniniuose garsuose, asmeniniame balse, transporto priemonės judesio užuominose ir kt.
    „App Store“ taip pat atsiras žymė nurodanti ar aplikacija palaiko pritaikymo neįgaliesiems funkcijas ir jei palaiko tai kokias. Tai padės šiomis funkcijomis besinaudojantiems geriau suprasti ar verta tą aplikaciją siųstis.
    Tiesą sakant, jei padidinamojo stiklo funkcija veiks taip, kaip parodyta „Apple“ pranešimo pradžioje esančiame vaizdo įraše, manau, ji gali būti naudinga ne tik ribotų galimybių žmonėms.
  • „The Wall Street Journal“ rašo apie „Apple“ ir startuolio „Synchron“ bendradarbiavimą kuriant smegenų implantą, kuris leis naudotojams valdyti savo „iPhone“ mintimis. Įrenginys, vadinamas „Stentrode“, dedamas virš smegenų motorinės žievės. Juo galima valdyti sąsają naudojant smegenų signalus. „Stentrode“ kuriamas neįgaliesiems, kurie negali naudotis rankomis dėl sunkių nugaros smegenų traumų arba amiotrofinės lateralinės sklerozės.
    Mark Jackson, sergantis amiotrofine lateraline skleroze, yra vienas pirmųjų „Stentrode“ implanto bandytojų. Jackson išmoko valdyti savo „iPhone“, „iPad“ ir „Vision Pro“ nenaudodamas rankų. Tačiau šiame etape technologija yra labai lėta. „Apple“ įrenginiai valdomi naudojant integruotą „Switch Control“ funkciją, kuri smegenų implantą suvokia kaip papildomą įvesties būdą. Tačiau kol kas naudojant „Stentrode“ neįmanoma judinti žymeklio ar imituoti slinkimo ekrane. Jackson gali tik spustelėti mygtukus ir piktogramas.
  • Artėjant WWDC „Apple“ atnaujino savo kūrėjams skirtą „Apple Developer“ aplikaciją, kurioje atsirado nauji „Žinučių“ aplikacijai skirti lipdukai (stickers). Jei esate įdiegę šią aplikaciją savo „iPhone“ – įsitikinkite, kad naudojate naujausią jos versiją, o naujus lipdukus rasite:
    • atidarę „Žinučių“ (Messages) aplikaciją;
    • paspaudę ant + prie teksto rašymo lauko;
    • atsidariusiame lange pasirinkę Lipdukai (Stickers);
    • ir paspaudę ant ‌Apple Developer aplikacijos piktogramos.
  • „Apple“ išleido 219 „Safari Technology Preview“ naršyklės versiją.
  • Savo „Music“ paslaugoje „Apple“ pradėjo diegti, o gal testuoti, grojaraščių ir muzikos bibliotekų perkėlimo iš trečių šalių paslaugų (pvz. „Spotify“) funkciją. Kol kas, ši funkcija veikia tik Naujojoje Zelandijoje ir Australijoje todėl nėra aišku ar nuo šių šalių „Apple“ pradėjo funkcijos diegimą ar tai tik testavimas mažesnėje auditorijoje prieš pasaulinį debiutą.
  • Europos naudotojams skirtoje „App Store“ kompanija pradėjo žymėti aplikacijas, kurios nepalaiko atsiskaitymų naudojant „Apple“ priemones (taip išvengdamos „Apple“ mokesčio), o naudoja kitus sprendimus. Tai nepatinka „Apple“, nes ji netenka didelės dalies pinigų.
    „Apple“ turi tris informavimo lygius: informacinį, įsėjimo ir kritinį. Kritinis žymimas šauktuko simboliu trikampyje. Nesunku atspėti kokiu simboliu „Apple“ pažymi informaciją, atsiskaitymus ne per jos sistemas palaikančiose aplikacijose.
    Anot „Apple“ šie įspėjimai „App Store“ įgalinti dar 2024 m. kovo mėnesį, kaip kompanijos atitikimo Europos Skaitmeninių rinkų akto reikalavimams plano dalis.
  • JAV prezidentas Donald Trump paprašė „Apple“ generalinio direktoriaus Tim Cook stabdyti bendrovės gamybos plėtrą Indijoje ir tai gali sutrikdyti „Apple“ planą perkelti „iPhone“ gamybą iš Kinijos.
    „Bloomberg“ rašo, kad savo valstybinio vizito Katare metu Trump sakė: „Vakar turėjau šiokių tokių problemų su Tim Cook. Jis stato visoje Indijoje. Jie [Indija] pasiūlė mums susitarimą, pagal kurį iš esmės jie sutiko mums netaikyti jokių tarifų. Aš pasakiau: Timai, mes su tavimi elgiamės labai gerai, mes daugelį metų taikėmės su visomis gamyklomis, kurias tu statei Kinijoje. Mums neįdomu, kad tu statysi Indijoje. Indija gali savimi pasirūpinti pati.“
    Donal Trump teigė, kad po jų diskusijos „Apple“ „didins savo gamybą Jungtinėse Valstijose“.
  • 2001 m. gegužės 15 d. „Apple“ generalinis direktorius Steve Jobs nutarė paleisti siaubingą kompiuterių pirkimo patirtį, pristatydamas ambicingą planą atidaryti 25 novatoriškas „Apple“ parduotuves visose Jungtinėse Valstijose. Pirmosios, įsikūrusios „Tysons Corner“ Makline, Virdžinijoje, ir „Glendale Galleria“ Glendale, Kalifornijoje, buvo atidarytos jau tą pačią savaitę. Ši nauja „Apple“ iniciatyva yra daug daugiau nei tik kelios mažmeninės prekybos vietos. Tai radikalus technologijų mažmeninės prekybos atnaujinimas, kuris pakeitė kompiuterių pardavimo būdą.
  • Savo nekokybiškos manieros vaizdo įraše „Microsoft“ teigia, kad remiantis „Cinebench 2024“ daugiabranduolių procesorių etaloninio testo rezultatais aukščiausios klasės „Windows“ kompiuteriai su „Copilot+“ prekės ženklu yra iki 58 % greitesni nei ankstesnės kartos „MacBook Air“ su M3 lustu. Reklamoje cituojami seni skaičiai, kurie buvo pateikti dar 2024 m. gegužės mėn.
    Nors reklamoje palyginimui naudojamas senesnis „MacBook Air“, „Microsoft“ smulkiu šriftu teigia, kad kai kurie „Copilot+“ kompiuteriai vis dar yra greitesni net už naujausius „MacBook Air“ modelius su M4 lustu, remiantis tuo pačiu „Cinebench 2024“ etaloniniu testu. Kai kurie iš testuotų „Copilot+“ kompiuterių yra „Lenovo Yoga Slim 7x“ su „Qualcomm Snapdragon X Elite“ procesoriumi, „Microsoft Surface Laptop“ su „Snapdragon X Elite“ ir „HP OmniBook Ultra 14“ su AMD „Ryzen AI 9 HX 375“. Nors tai, kad kai kurie kompiuterių lustai tam tikruose bandymuose yra greitesni nei „Apple“ silicio lustai, yra tiesa – „Apple“ teigė, kad M4 lustų šeima ir toliau siūlo pirmaujančią našumą vienam vatui. Dėl šio įspūdingo energijos vartojimo efektyvumo „MacBook Air“ pasižymi greitu veikimu, ilgu baterijos veikimo laiku ir plonu bei lengvu dizainu be vidinio ventiliatoriaus.
  • „Aston Martin“ ir „Top Gear“ paskelbė naujus vaizdo įrašus, kuriuose demonstruojama pirmoji pasaulyje „CarPlay Ultra“ integracija į automobilio informacinę ir pramoginę sistemą. „CarPlay Ultra“ teikia informaciją visuose vairuotojo ekranuose, įskaitant realaus laiko turinį ir prietaisų skydelio matuoklius, tuo pačiu atspindėdama automobilių gamintojo išvaizdą ir siūlydama vairuotojams pritaikomą patirtį.
    Ketvirtadienį „Apple“ paskelbė, kad „CarPlay Ultra“ galima įsigyti su naujais „Aston Martin“ automobilių užsakymais JAV ir Kanadoje. „CarPlay Ultra“ taip pat bus prieinama esamiems modeliams, kuriuose įdiegta naujos kartos prekės ženklo informacinė ir pramoginė sistema, per ateinančias savaites išleidžiant programinės įrangos atnaujinimą.
    Pirmoji pasaulyje sklandi integracija. „Apple CarPlay Ultra“, apimanti vairuotojo prietaisų skydelį, yra vairuotojo ryšio transformacija, rodanti pagrindinę automobilio informaciją ir leidžianti vartotojams valdyti automobilio funkcijas per specialiai sukurtą „Aston Martin“ ir „CarPlay Ultra“ sąsają.
  • Naujai paskelbta „Kantar BrandZ“ vertingiausių pasaulio prekės ženklų 2025 m. ataskaita rodo, kad ketvirtus metus iš eilės „Apple“ paskelbta vertingiausiu pasaulio prekės ženklu. Technologijų milžinės prekės ženklo vertė išaugo 28 % ir pasiekė maždaug 1,3 trilijono dolerių.
    Antroje lentelės vietoje „Google“, trečioje – „Microsoft“, ketvirtoje – „Amazon“ ir penktoje – „Nvidia“. Per metus labiausiai pakilo „Nvidia“, „Huawei“, „VMware“, „Xiaomi“ ir „Instagram“, kurių prekės ženklo vertę išaugo daugiau nei 100 %.
    „ChatGPT“ yra didžiausias naujas dalyvis 100 geriausiųjų sąraše, po jos seka „Stripe“ ir „Chipotle“.
    „Kantar BRANDZ 2025“ lentelė atrodo taip:
      Pavadinimas Vertė (mln. USD)
    1 APPLE 1 299 655
    2 GOOGLE 944 137
    3 MICROSOFT 884 816
    4 AMAZON 866 118
    5 NVIDIA 509 442
    6 FACEBOOK 300 662
    7 INSTAGRAM 228 947
    8 MCDONALD’S 221 079
    9 ORACLE 215 354
    10 VISA 213 348
    11 TENCENT 174 005
    12 MASTERCARD 167 882
    13 IBM 125 973
    14 COCA-COLA 119 979
    15 WALMART 119 580
    16 NETFLIX 115 271
    17 LOUIS VUITTON 111 938
    18 HERMÈS 109 421
    19 TELEKOM/T-MOBILE 105 717
    20 ACCENTURE 103 810
    21 COSTCO 100 809
    22 ARAMCO 93 554
    23 SAP 92 347
    24 VERIZON 90 490
    25 THE HOME DEPOT 89 230
    26 YOUTUBE 89 110
    27 AT&T 86 878
    28 TESLA 86 043
    29 ALIBABA 81 208
    30 ADOBE 80 759
    31 LINKEDIN 76 636
    32 TIKTOK 75 669
    33 MOUTAI 74 446
    34 STARBUCKS 69 732
    35 SALESFORCE 69 503
    36 CISCO 68 268
    37 AMERICAN EXPRESS 65 886
    38 SNAPDRAGON 65 632
    39 HUAWEI 64 657
    40 MARLBORO 64 101
    41 SERVICENOW 62 481
    42 CHANEL 62 292
    43 TEXAS INSTRUMENTS 59 863
    44 INTUIT 59 009
    45 TATA CONSULTANCY SERVICES 57 333
    46 ADP 56 969
    47 AMD 56 629
    48 UPS 55 007
    49 J.P. MORGAN 50 697
    50 MERCADO LIBRE 49 846
    51 NIKE 49 444
    52 DISNEY 48 665
    53 CHASE 48 117
    54 HAIER 47 578
    55 VMWARE 47 076
    56 HDFC BANK 44 959
    57 UBER 44 197
    58 WELLS FARGO 44 196
    59 RBC 44 179
    60 CHATGPT 43 562
    61 XBOX 43 047
    62 CHINA MOBILE 41 299
    63 SPECTRUM 40 037
    64 INTEL 37 390
    65 ZARA 37 246
    66 AIRTEL 37 094
    67 SIEMENS 36 390
    68 XFINITY 36 069
    69 DELL TECHNOLOGIES 35 446
    70 UNITEDHEALTHCARE 35 238
    71 L’ORÉAL PARIS 35 090
    72 ICBC 33 915
    73 INFOSYS 33 096
    74 COMMBANK 32 093
    75 LOWE’S 30 859
    76 SPOTIFY 29 687
    77 TOYOTA 29 329
    78 SAMSUNG 29 253
    79 BCA 28 749
    80 MEITUAN 27 925
    81 BANK OF AMERICA 27 524
    82 PAYPAL 27 228
    83 KFC 26 875
    84 PING AN 26 326
    85 STRIPE 26 127
    86 CHIPOTLE 26 125
    87 IKEA 25 673
    88 EXXONMOBIL 25 544
    89 BOOKING.COM 25 060
    90 MORGAN STANLEY 24 784
    91 FEDEX 23 978
    92 SONY 23 858
    93 AGRICULTURAL BANK OF CHINA 23 550
    94 ALDI 23 386
    95 HILTON 23 000
    96 XIAOMI 21 917
    97 UNIQLO 21 599
    98 ADIDAS 21 067
    99 DOORDASH 20 880
    100 MERCEDES-BENZ 20 815
    Šaltinis: Kantar 2025
Apytikslis skaitymo laikas (neskaičiuojant vaizdo įrašų žiūrėjimo)14 minučių.
Pasidalinkite straipsniu:
Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Privalomi laukai yra pažymėti*

*