Privatumo nustatymai išmaniuose įrenginiuose atskleidžia esminius Google ir Apple skirtumus

Temos: Apple, Google

Apple ir Google į vartotojų privatumą žiūri visiškai priešingai ir viena pagrindinių to priežasčių yra ta, kad Google norint pelningiau parduoti savo reklamas vartotojų duomenys yra gyvybiškai svarbūs, o Apple tie duomenys reikalingi tik paslaugų kokybei gerinti, nes Apple parduoda įrangą, o ne reklamą.

Prieš diegiant Android aplikaciją ji informuoja, kad aplikacija turės galimybę prieiti prie vartotojo duomenų, tokių kaip vartotojo buvimo vieta, adresų knygutės įrašai, skambučių informacija, soc. tinklų informacija ir t.t. bei reikalauja vartotojo su tuo sutikti. Vartotojui nesutikus, jis tos aplikacijos įdiegti negali ir nieko keisto, kad kai kuriuos vartotojus tai gąsdina.

Apple su „šiuo reikalu“ tvarkosi kitaip. Apple mobiliems įrenginiams skirtoje iOS, diegiamos aplikacijos neprašo vartotojų suteikti joms prieigos prie asmeninių jo duomenų. Kai kurias teises Apple aplikacijoms suteikia automatiškai - pvz., leidimą naudotis internetu, tačiau norint aplikacijai suteikti prieigą prie labiau asmeninės vartotojo informacijos: nuotraukų, geolokacinės informacijos aplikacija turi gauti vartotojo sutikimą.

iOS 8 į aplikacijų pasiekiamų duomenų saugumą Apple žiūri dar griežčiau ir iš aplikacijų kūrėjų reikalauja atsakingiau žiūrėti į tai kokių duomenų jie reikalauja. Programuotojai taip pat turės paaiškinti vartotojams kokiu tikslu jų aplikacija nori gauti prieigą prie vienų ar kitų vartotojo duomenų. Operacinė sistema taip pat primins vartotojams apie tai, kokias teises jie aplikacijai suteikė, o kai kurios teisės galės būti apribotos, pvz.: galima bus suteikti vienkartinę prieigos prie duomenų teisę arba leisti prieiti tiek prie dalies duomenų, tarkim: jei aplikacija „išreiškia pageidavimą“ prieiti prie vartotojo adresų knygutėje saugomos informacijos, vietoje to, kad aplikacijai suteikti pilną prieigą prie tos informacijos bus galimybė nurodyti kokių kontaktų informaciją gali matyti.

Programuotojų Apple pateiktos aplikacijos be jokios rimtos priežasties reikalaujančios prieigos prie vartotojo duomenų yra atmetamos.

Apple neapsiriboja tik aplikacijų prieinamos informacijos saugumu. iPhone gamintoja, priešingai nei Google rūpinasi ir kad Wi-Fi tinklais skleidžiama informacija būtų kiek įmanoma mažiau susieta su konkrečiu vartotoju.

Google ir Apple filosofija bei principai daugelyje sferų skiriasi iš pagrindų. Google kontroliuojanti 93% išmanių telefonų rinkos, pagrindinis jos pajamų šaltinis - reklama, Android įrenginių gamintojams Google operacinė sistema nekainuoja, Android yra nesunkiai modifikuojama, Google beveik nekontroliuoja kokias aplikacijos programuotojai pateikia vartotojams persiųsdami jas į Google Play aplikacijų parduotuvę ir t.t. Apple iOS gali būti įdiegta tik Apple įrenginiuose ir Apple nėra reklamos kompanija kaip Google ir Apple stipriai kontroliuoja aplikacijų kokybę bei vartotojo naudojančio tas aplikacijas saugumą.

Praeitą mėnesį Google supaprastino aplikacijų prieigos prie vartotojo duomenų užklausimo būdą. Anksčiau, kai aplikacijai reikėjo specifinės prieigos ji nurodydavo ar jai ši prieiga reikalinga, pvz.: išsiųsti SMS žinutę ar ją perskaityti. Dabar aplikacija informuoja vartotoją tik tiek, kad jai reikalinga prieiga prie SMS. Turint omenyje Google pomėgį vartotoją versti dalintis kiek įmanoma didesniu savo asmeninių duomenų kiekiu tai neatrodo keista.

Anksčiau, šiais metais atnaujinusi savo Gmail aplikaciją skirtą iOS 7, Google reklamavo ją kaip aplikaciją gebančią gauti elektroninius laiškus foniniame režime, tačiau tuo pačiu ji vartotojus prijungdavo prie skirtingų Google aplikacijų ir paslaugų taip užsitikrindama nenutrūkstamą vartotojo duomenų srautą į jos serverius. Dar 2012 metais Google supaprastino savo taisykles, apjungdama 60 padrikų taisyklių į vieną - tai palengvino vartotojams gyvenimą ir… suteikė Google teisę rinkti vartotojų duomenis visose jos paslaugose.

Google norint pelningiau parduoti savo reklamas vartotojų duomenys yra gyvybiškai svarbūs. Apple šie duomenys svarbūs ne mažiau nei bet kuriai kitai kompanijai turinčiai internetinį verslą, tačiau jos tikslai visai kitokie - vartotojų duomenys jai reikalingi paslaugų teikiamų vartotojui kokybės gerinimui, nes jos verslas yra pardavinėti įrangą, o ne rinkti duomenis, kad parduoti reklamas, kaip kad yra Google - kompanijos kurios operacinė sistema „sukasi“ keturiuose iš penkių mobilių telefonų, atveju.

iOS įrenginių vartotojams aš patarčiau vengti bet kokių Google aplikacijų turėjimo savo įrenginiuose ypač kai jų turėjimas nesuteikia jokios pridėtinės vertės, nes Apple aplikacijos puikiai bendrauja su pagrindinėmis Google paslaugomis.

Apytikslis skaitymo laikas – 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Komentarų: 12 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. Na tokiu atveju ir i macarena.lt negalime lankytis, nes Ramunas uzdejas googles skripta kuris renka neaisku kiek informacijos is musu pc ar mobilku.

    • Google scriptas (lankomumo statistikai) Mac Arenoje nesurenka daugiau nei, kad tu leidi jam surinkti kaip ir bet kuri kita Interneto svetainė...

      • Tau google ne visa informacija parodo ka surenka, tik lasa juroj tu matai savos statistikoj.
        Siais laikais jei zmogus serga paranoja, jam tik vienas patarimas nesinaudoti internetu.

        • Man Google parodo tą informaciją, kuri mane domina patogiau suklasifikuotą ir apibendrintą. Kaip minėjau Google surenka tai ką leidi jai rinkti, pavyzdžiui tavo buvimo vietą, jei leidi - ji ją ir renka. Iš Android įrenginių jai naudingos informacijos ji susiurbia daugiau. Google stengiasi, kad Android vartotojai šios kaip ir eilės kitų funkcijų neatjunginėtų, o vienoje aplikacijoje įgalinus kokią nors „informatyvią“ funkciją Google neretai ją įjungia eilėje kitų aplikacijų bei foniniame režime veikiančių procesų, nes tai padidina tikimybę, kad atjungęs vienoje aplikacijoje vartotojas pamirš, nežinos kad ji automatiškai įsijungė ar nepastebėsi kitoje. Tai niekaip nėra susiję su paranoja, tai greičiau susiję su nesąžiningumu vartotojų atžvilgiu ir piktnaudžiavimu bei apgaule. Google ne kartą yra bausta ir už tai teista, bet kai yra pinigų, o ta informacija yra gyvybiškai reikalinga Google, kad tuos pinigus kalti - ji renkasi teismus, baudas ir tolesnį vartotojo teisių ignoravimą.

          Kaip suprantu paranoja tu nesergi ir išeidamas namų durų nerakini, kompe nenaudoji slaptažodžio, o telefone nesi įjungęs atrakinimo apsaugos :)

          • Tai ka as ir sakau tau google parodo tik dali informacijos kuria tu gali pasirinkti, o googles skriptas surenka patikek daug daugiau informacijos.
            Yra skirtumas kada tave vagis seka ir kada tik informacija renka arba ja panaudoja tavo patogumui, tai man pasakyk koks ten dabuotojas is googles tave seka, manau tiek darbuotoju googlei nesurasti kad kiekviena Petraiti sektu. Tai dirba serveriai ir tuos duomenys apdoroja.
            O gal tave CŽV seka per iPhone
            Paimkim, kad ir funkcija kuri seka tavo buvimo vieta, kai tu ko nors iekai tai google tau daugiau informacijos suras pagal tavo buvimo vieta, nerodys ieskomos informacijos Zimbabwe jei esi Paryziuje ir t.t.
            Kitas daykas androide gali atjungti GPS, o ir be gps galima suzinoti tavo beveik tiklia buvimo vieta pagal ip adresa kurio nepaslepsi taip lengvai.

            • IP adresas, žinoma priklausomai nuo paslaugos tiekėjo dydžio ir adresų planavimo, dažnai neparodo tikslios vietos.
              Aš nesakiau, kad buvimo vietos nustatymo galimybė neturi savo privalumų. Ką aš norėjau pasakyti, tai, kad Android sistemos net ir ne Google aplikacijos gali gauti ir gauna prieigą prie daugiau asmeninių duomenų nei kad joms reikia.
              Pvz. straipsnyje esančiame paveiksliuke pavaizduoti vieno banko Android aplikacijos poreikiai: jei nori naudotis ta aplikacija privalai sutikti, kad ji: turės pilną prieigą prie tinklo, adresų įrašų (tame tarpe galės juos modifikuoti), gauti veikiančių kitų aplikacijų sąrašą ir t.t. jei bent su vienu iš šių punktų nesutinki - aplikacijos negalėsi net įdiegti...

            • Taip,renka informaciją ir panaudoja tavo patogumui t.y. kiša reklamą tiesiai tau į snukį atsidarius kokią nors youtube aplikaciją ar interneto naršyklę

              • Na tu cia prajuokinai :) Nemokamai gauni paslaugas ir dar nori kad labdara kazkas uzsiminetu :)
                As ir noreciau, kad kokia nemokama TV nekistu reklama tiesiai tau i snuki :)
                Tau bet kokiu atveju kis reklama, o jei zinos is kur tu tai kis reklama pagal tavo gyvenama vieta ar tavo pomegi.

                • Nemokamai?Tai tu savo visus telefonus nemokamai gauni?Moki 1500-2000 lt už telefoną ir tai tu vadini nemokamai?Na ir jei žiūri nemokamą tv,kaip kad tv3 ar lnk, tai čia jau tavo bėdos :)

                  • Gal gali pasakyti kur televizorius nemokamai dalina :)
                    Deje iki manes netraukia tv3 ar dar kokia ten lietuviska tv. Pas mane rodo virs 20 nemokamu kanalu ir visur deje reklamas rodo.
                    Prie ko cia nemokamas telefonas ir nemokamos interneto paslaugos
                    Na tokias sumas uz telefona nemoku, nematau prasmes moketi daugiau kai galima nusipirkti uz 500-900 lt. arba namokamai gauti.

                  • Mantai, prajuokinai. Jei tokia logika vadovautis, tai išvis neapsimokėtų gaminti ir pardavinėti telefonų, planšetų ir t.t., nebent kainos būtų 30 kart didesnės, kad išgaut tiems gamintojams pelno, po tų visų apmokestinimų tų paslaugų tiekėjams... Negi dabar visiems, mašinų gamintojai turi nemokamai pilstyt benziną, nes gi aš pirkau mašina, kuri turi važiuot?
                    Daugelio įmonių reklama- pagrindinis pajamų šaltinis, tačiau jų paslaugomis gali naudotis nemokamai. Nematau tame nieko blogo, nes šiuo metu reklamos, bent jau orientuotos į žmogaus įpročius, užgaidas. Ne kartą suradau reikiamą daiktą pigiau nei kitur per google ads.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*