„Apple“ precedento neturintis „App Store“ atnaujinimas gali kainuoti vartotojams

Apple App Store pasikeitimai

Žinia apie iš esmės atsinaujinsiančią „App Store“ buvo kaip žaibas iš giedro dangaus. Phill Shiller, vyriausiasis rinkodaros viceprezidentas, vos prieš pusmetį stojęs prie „App Store“ vairo, nelaukdamas WWDC konferencijos pradžios, naujienų portalui „The Verge“ atskleidė beveik visas detales apie pokyčius „Apple“ aplikacijų parduotuvėje.

Nuo pat „App Store“ atsiradimo jos taisyklės beveik nekito. Žinoma, per visus „App Store“ gyvavimo metus, „Apple“ ją tobulino ir diegė įvairius atnaujinimus, tačiau pagrindas ant kurio ji laikėsi nebuvo keičiamas iš pagrindų.

Kalbėdamas su „The Verge“, „Apple“ vyriausiasis rinkodaros viceprezidentas Phill Shiller, dar iki prasidedant „Apple“ organizuojamai „Pasaulinei programuotojų konferencijai“, pasidalino kai kuriomis naujovėmis, kurios gali iš esmės pakeisti „žaidimo taisykles“ kompanijos programėlių parduotuvėje.

Pirma naujovė - programėlių reklama. Tai nereiškia, jog matysite nepageidaujamą ar nieko bendro su paieška turinčią reklamą. Pavyzdžiui įvedus į paieškos laukelį “weather” (orai), jums bus parodytas sąrašas šią užklausą atitinkančių programėlių, viena iš jų, pati pirmoji, bus su žyme „Ad“ (reklama). Reklamuojamos programėlės taip pat pilnai atitiks užklausą. Programuotojai norėdami reklamuoti savo programėles turės susimokėti. Panašų reklamos modelį taiko ir „Google“. Kiekvienas matysite paryškintus paieškos rezultatus. Reklamų nematys jaunesni nei 13 metų vaikai. Reklamų testavimus „Apple“ pradės birželio 13 d., tą pačią dieną kai startuos jos WWDC 2016.

„Apple“ pirmą kartą pradės rodyti reklamą „App Store“ paieškos sistemoje. Anksčiau vengėme reklamų rodymo, ilgai svarstėme kaip padaryti taip, kad jos neerzintų vartotojų” - sakė p. Shiller’is.

Antra naujovė - programuotojų uždarbio schema 70/30, kur 30 proc. nuo pajamų „Apple“ pasiimdavo sau, antrais programėlės pardavimo metais bus pakeista į 85/15, t.y. pirmais metais liks 30 proc. nuo aplikacijos pardavimo kainos, kuriuos „Apple“ pasiims sau, o antrais metais – „Apple“ dalis sudarys tik 15 proc., t.y. programuotojui atiteks 85 proc. nuo jo sukurtos aplikacijos pardavimų. Tačiau šis modelis bus taikomas tik toms programėlėms, kurios bus parduodamos prenumeratos principu.

Prenumerata atskiroms programėlių kategorijoms - tai trečia naujovė, kuri turėtų startuoti rudenį. Lyg šiol prenumeruoti buvo galima tik naujienas, pažinčių aplikacijas bei srautinio garso paslaugą teikiančias aplikacijas, o dabar bus galima ir, tarkime, žaidimus. Programuotojams ar turinio valdytojams tai reiškia vieną – reikės labiau pasistengti, kad naudotojai tęstų prenumeratą ir naudotųsi būtent jų programėlėmis, nes priešingu atveju jie neteks dalies pajamų. Vartotojas įsigijęs prenumeratą galės prieiti prie viso turinio iš karto ir ne tik esančio toje programėlėje, bet ir prie skelbiamo kitų, toje kategorijoje esančių, programuotojų sukurtose aplikacijose. Tai paskatins dar didesnę konkurenciją kuriant kokybišką turinį.

Programuotojams žadamas labai lankstus turinio apmokestinimo mechanizmas, bet kiek tokia prenumerata kainuos vartotojui nėra aišku... bet labai pigiai nesitikėčiau. Visgi kai kurios programėlės kainuoja išties nemažai. Atrodo viskas paprasta, bet programuotojai norintys neatiduoti „Apple“ 15 procentų nuo savo aplikacijų kainos, turės pasukti galvas, kaip „in-app’us“ (aplikacijoje įsigyjamą turinį, galimybes ar paslaugas) pritaikyti prenumeratos modeliui. Tai ypač aktualu žaidimų kūrėjams. Žiūrint iš vartotojo pusės man vis dar daug kas neaišku - kas bus kai baigsis prenumerata? Programėlė nebeveiks? Bus apribotas naudojimasis? Nebus atnaujinamos? Atsakymų kol kas nėra.

Toliau ketvirta naujovė, aktuali programuotojams - pateiktų programėlių patikros ir palaiminimo procesas turi sutrumpėti iki 24 val. Dabar per 24 val. patikrinama apie 50 proc. programuotojų „Apple“ pateiktų programėlių, o likusios palaiminamos per kitą parą. Projektas ambicingas.

Penkta naujovė - atnaujintas paieškos mechanizmas. „App Store“ programėlių skaičiui perkopus 1,5 mln., surasti reikiamą programėlę tapo sudėtinga. Sulaukusi begalės skundų „Apple“ koreguos paieškos algoritmą, grąžins „kategorijų“ skiltį ir iš paieškos rezultatų pašalins programėles, kurias vartotojas jau yra įdiegęs.

3D Touch“ funkcionalumą turinčių įrenginių, šiai dienai „iPhone 6s“ ir „iPhone 6s Plus“ savininkai įdiegtomis programėlėmis galės pasidalinti su draugais tiesiai iš „darbastalio“ – paspaudus ir ilgiau palaikius nuspaustą norimos programėlės piktogramą ir iš pasirodžiusio kontekstinio meniu pasirinkę „Dalintis“.

Tai tik dalis, bet svarbiausių, atnaujinimų, kurių sulauksime jau greitai. Daugiau detalių, neabejotinai, bus paskelbta WWDC metu birželio 13 d.

Apie Daniel „iMHO“

Apple entuziastas, iMHO tinklaraščio Facebook'e autorius, rašantis iš idėjos objektyvias ir subjektyvias naujienas bei mintis apie obuolinę kompaniją ir ne tik.

Vienas komentaras

  1. Tikiuosi, kas tos prenumeratos nebus visuotinai paplitęs ir vienintelis būdas įsigyti programą. Nes ne visais atvejais toks būdas groja man kaip vartotojui. :)

Parašykite komentarą

Į viršų