Kaip išsaugoti švarų darbastalį ir greitai veikiantį Mac kompiuterį

Viena pagrindinė lėtai veikiančio kompiuterio (nebūtinai Mac) problemos priežastis - didelis failų kiekis kompiuterio darbastalyje (Desktop).

Aš žinau kur kas yra
Aš žinau kur kas yra

Didesnė dalis besiskundžiančių sulėtėjusiu kompiuterio darbu yra nemokantys organizuoti failų saugojimo savo kompiuteryje. Kaip taisyklė pažvelgus į šių žmonių darbastalius galima pamatyti begalę (kartais portą tūkstančių) failų. Dauguma tokių žmogelių aiškina, kad darbastalyje esančius failus lengviau surasti, tačiau tiesa ta, kad ten esantys failai lėtina kompiuterio darbą ir kai jų prisikaupia išties daug juos surasti ten yra daug sudėtingiau nei padėtus į logišką jų vietą kompiuteryje.

Kiekvieną kompiuterio darbastalyje patalpintą failą operacinė sistema mato panašiai kaip atskirą langą ir kuo daugiau failų darbastalyje - tuo daugiau kompiuterio resursų skiriama jų valdymui.

Failų organizavimas

Vos įdiegus OS X, joje yra specialių aplankų grupė tinkanti bendram failų organizavimui. Tie aplankai: Documents, Movies, Music ir Pictures saugomi kiekvienam vartotojui atskirame - vartotojo vardą turinčiame aplanke (/Users/VartotojoVardas/). Kai kurie vartotojai gali matyti ir jiems atskirą aplikacijų aplanką Applications ar aplankus susijusius su kompiuteriniais debesimis, tokius kaip: Dropbox, iCloud (OS X 10.10) ir t.t.

Jei esate savo kompiuterio darbastalį pavertę vienu dideliu nesusipratimu, turėtumėte rasti laiko ir sudėti failus į logiškas jų rezidavimo vietas, tam skirtuose aplankuose: Video failus į Movies, nuotraukas į Pictures ir taip toliau. Žinoma, galite saugoti juos kituose aplankuose, bet tai turėtų būti logiškos vietos, o aplankai - logiškus, jums suprantamus pavadinimus ir tuose aplankuose esantys failai turėtų priklausyti tam tikrai failų grupei (nebūtinai pagal failų tipą), nors geriau failų organizavimą padaryti išmanesniu, išnaudojant plačias OS X galimybes.

Nebijokite kurti aplankų aplankuose. Jie padės jums geriau suskirstyti failus ir vėliau juos lengviau bei greičiau rasti.

Aplankus sukurti galima keliais būdais. Du paprasčiausi būdai yra atidarius Finder aplikaciją ir aktyvavus aplanką, kuriame norite kurti kitą aplanką:

  1. paspausti dešinį pelės klavišą ir iš pasirodžiusio meniu pasirinkti „New Folder“ ir suteikti aplankui vardą.Naujo aplanko kūrimas Finder aplikacijoje paspaudus dešinį pelės klavišą.
  2. Finder įrankių juostos „Action“ piktogramos pasirinkti „„New Folder“ ir suteikti aplankui vardą.Naujo aplanko kūrimas Finder aplikacijoje pasirinkus iš įrankių juostoje esančios „Action“ piktogramos
  3. aš dažniausiai naudoju arba pirmą būdą, arba pasinaudoju klavišų kombinacija Shift ⇧-Cmd ⌘-N,
    priklausomai nuo to kurio man konkrečioje situacijoje yra patogesnė.

Pakeisti aplanko (ar failo vardą) OS X galite pažymėję aplanką (failą) ir paspaudę Enter ↲.

Nereikia „perlenkti lazdos“ ir bijoti laikinam failų saugojimui naudoti darbastalį. Aš jį taip pat naudoju kai rašau straipsnius ekrano vaizdams išsaugoti ar panašiai, tačiau failai ant mano darbastalio retai užsibūna ilgiau nei kelias valandas.

Daugelis, kompiuterius naudojančių žmonių sutiktų su teiginiu, kad „laikini“ ar „atsisiunčiamų failų“ (Downloads) aplankai yra tie aplankai, kuriuose saugoma „pati svarbiausia informacija“, tačiau reikia priprasti prie tvarkos, suimti save „į nagus“ ir iš kompiuterio periodiškai šalinti tai kas užsibuvo jame per ilgai, jau nėra aktualu ar naudinga.

Jei į kuriuose nors aplankuose saugomus failus kreipiatės dažnai - juo galite išsaugoti OS X Dock juostoje pertempdami į ją. Jei aplanką tempiate iš šoninės Finder juostos (Sidebar) - tempdami laikykite nuspaudę Alt ⌥ klavišą, nes priešingu atveju jį iš šoninės Finder juostos ištrinsite.

Aplanko patalpinimas OS X Dock juostoje

Išmanus failų organizavimas

Vieno, išmanesnių failų kompiuteryje organizavimo būdų pavyzdžiui panaudosiu situaciją, kai vienam tikslui naudojami keli skirtingi failų tipai.

Tarkim dirbate su projektu susijusiu su kompiuterinių sistemų saugumu, kuriam: naudojate papildomą medžiagą (e-knygas, video ir paveiksliukus) bei turite savo failus.

Tokiu atveju, jei papildoma projektui naudojama medžiaga, gali būti reikalinga ir ateityje - ją, atitinkamai pagal failų tipus saugote atitinkamuose aplankuose: pvz: vartotojo aplanke esančiame Documents aplanke susikuriate aplanką „Elektroninės knygos“ ir jame aplanką „Kompiuteriai“, o jame aplanką „Kompiuterių saugumas“ (daugiau aplankų padės lengviau klasifikuoti informaciją, nes jei rašote darbą apie „Kompiuterinių sistemų saugumą“ tikėtina, kad turite informacijos susijusios su kompiuteriais, bet ne jų ar jų sistemų saugumu). Šiame - „Kompiuterių saugumas“ aplanke saugote knygas susijusias su aplanko pavadinimu susijusia tematika. Panašiai pasielgiate ir su video medžiaga, vartotojo „Movies“ aplanke sukurdami logišką aplankų medį ir jame išsaugodami video failus.

Aplanke „Documents“ sukuriate aplanką „Projektai“ (jis gali būti aplanke „Mokslas“, „Darbas“ ar kitaip užvadintame, priklausomai nuo to kam tas projektas skirtas). Aplanke projektai, jei projektų tenka kurti daug galite sukurti aplanką su metais arba sukurti aplanką, kurio pavadinimo pradžioje yra data ir po to projekto pavadinimas, pvz.: „2014–07–01 WiFi 802.11 tinklų saugumo analizė“. Šiame aplanke „gyvens“ jūsų projektas bei su juo susiję failai.

2014–07–01 WiFi 802.11 tinklų saugumo analizė“ aplanke sukurkite aplanką „Pagalbinė informacija“. Jei pagalbinės medžiagos labai daug galite suskirstyti ją į atskirus aplankus, tačiau jei jos nėra daug - ji gali būti viename aplanke. Tam, kad nekopijuoti failų - galima sukurti nuorodas (alias) į juos: atidarykite du Finder aplikacijos langus ar lenteles (tabs): vienoje jų aktyvuokite aplanką su failais kurie jums bus reikalingi projekte, o kitame lange - aplanką „Pagalbinė informacija“ ir nuspaudę klavišus Alt ⌥-Cmd ⌘ pele pažymėję reikalingus failus (ar aplankus) pertempkite juos į aplanką „Pagalbinė informacija“. Pamatysite, kad failų piktogramos kairiame apatiniame kampe turi po rodyklę - ji reiškia, kad tai nėra failas, o tik nuoroda į jį.

Atminkite, kad atidarę failą per nuorodą (alias) - visus pakeitimus atliekate originaliame faile.

Ištrinant nuorodas į failus (alias) - failų originalai nėra ištrinami, o perkeliant originalius failus - nuorodos „juos seka“ ir nurodo į naują jų buvimo vietą. Tiesa, originalų failą ištrynus nuoroda lieka, bet ją paspaudus bus galima ją arba susieti ją su kitu failu, arba ištrinti.

Tokiu principu „susitampę“ failus į tam projektui skirtą aplanką - viską turėsite vienoje vietoje ir nereikės reikalingos informacijos ieškoti po visą kompiuterį. Žinoma, jei pagalbinės informacijos failai reikalingi tik tam projektui - galite juos tiesiog sukopijuoti į to projekto „Pagalbinė informacija“ aplanką ir kai projektas bus baigtas - ištrinti.

Kaip atrodo Jūsų „Desktop'as“ ir kaip failus savo kompiuteryje organizuojate Jūs? Pasidalinkite.

Taip pat skaitykite:
Kodėl Mac’as sulėtėjo
Mac ekrano fotografavimas
Mac failų sistemos darbo monitoringas
OS X Dock naudojimas
Jei Finder OS X Mavericks veikia lėtai ir užima daug procesoriaus resursų
Pagreitiname Mac aplikacijų atidarymą
Kuriame aplankus ir sub-aplankus vienos Terminalo komados pagalba

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Komentarų: 11 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. norėjau paklausti - o jei ant desktopo vienas folderis, o jame keli gigabaitai ir keli tūkstančiai failų... ar tai irgi stabdo?

  2. Gal kas patars ar galima padaryti FINDERyje kad eiliskumas matytusi pirma katalogai, o paskiau failai, niekaip nepriprantu prie tos betvarkes kai katalogai ir failai isibarste.
    Kitas prasymas ar galima sugrazinti kad tie spalvoti tagai ne apskritymus rodytu prie pazymeto katalogo ar failo o visa nuspalvintu kaip buvo senesnese versijose.

  3. įdėkite info, kaip susikurti kitą screenshotų folderį!

Parašykite komentarą

Į viršų