Europa kviečia Apple ir Google padiskutuoti įsigijimų aplikacijose klausimu

Europos Komisija pranešė apie planus griebtis rimbo ir išspręsti vieną modernaus amžiaus problemą susijusią su planšetinių kompiuterių ir išmanių telefonų aplikacijomis, kuriose galima pirkti.

Po to kai vartotojų grupės iš Danijos, Anglijos, Italijos ir Belgijos pareiškė susirūpinimą dėl tokių nemokamų aplikacijų, kuriose galima pirkti, Europos komisija nutarė šį klausimą apsvarstyti su vartotojų apsaugos ir taisykles kuriančiomis organizacijomis.

Tarp diskusijoje su Europos Komisija dalyvaujančių kompanijų yra Apple ir Google, o Europos vartotojų interesus atstovauja Danijos, Anglijos, Prancūzijos, Italijos, Belgijos, Liuksemburgo ir Lietuvos atstovai.

Pagrindinė šio klausimo svarstymo priežastis, aplikacijos pažymėtos, kaip „nemokamos“, tačiau norint jomis naudotis reikia mokėti ir kai kurios tokių žaidiminių aplikacijų automatiškai nuskaičiuoja pinigus nuo kortelės pradėjus žaisti. Daugiau nei pusė interneto žaidimų Europoje yra reklamuojami kaip nemokami, tačiau turi užslėptus mokesčius, sako Komisija.

„Vartotojų klaidinimas yra neteisingas verslo modelis ir tai prieštarauja Europos taisyklėms saugančioms vartotojus“, - sako Europos Komisijos pirmininko pavaduotoja, teisingumo, pagrindinių teisių ir pilietybės reikalų eurokomisarė Viviane Reding. Be teisingo „nemokama“ interpretavimo (aplikacija, kurią galima atsisiųsti nemokamai ir aplikacija, kurią galima atsisiųsti ir naudotis nemokamai) taip pat keliamas klausimas ar reikia nurodyti tokių aplikacijų ir jų priedų gamintojų elektroninius pašto adresus, kad vartotojas galėtų susisiekti su jų platintojais iškilus problemoms.

Tikimasi, kad per ateinančius 5 metus Europos rinka bus verta 63 milijardų €. Vien tik per 2011 metus Anglijos, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Olandijos ir Belgijos vartotojai internetiniams žaidimams išleido apie 16,5 milijardus €.

Vienu atveju 8 metų Anglijos gyventoja sugebėjo išleisti 4000£ pirkdama „My Horse“ ir „Smurfs’ Village“ žaidimuose. Šiuo atveju Apple grąžino pinigus išlaidžios mergaitės tėvui.

Pavyzdžiui pernai metais pirkimai aplikacijose Vokietijoje išaugo du kartus ir siekė 240 milijonų €. Milijono tokius pirkimus atlikusių vartotojų amžius yra nuo 10 iki 19 metų ir didesnė jų dalis neturi savo pajamų šaltinio.

Atjungti įsigijimus aplikacijose galima daugelyje mobilių įrenginių.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų