Kada laikas keisti iPhone ar iPad į naujesnį
„Apple“ įrenginiai tarnauja ilgai, tačiau ir juos kartas nuo karto reikia pakeisti naujais. Kaip suprasti, kad jau laikas keisti turimą „Apple“ telefoną ar planšetinį kompiuterį į naują?
„iPhone“ ir „iPad“, kaip ir kiti „Apple“ įrenginiai tarnauja ilgai, todėl kartais atrodo, kad nėra jokio reikalo keisti turimą į naujesnį. Pavyzdžiui, „iPhone“ vidutiniškai tarnauja 4-7 metus, o „iPad“ ir dar ilgiu. Statistiniai duomenys rodo, kad „iPhone“ naudotojai savo telefonus vidutiniškai keičia kas keturis metus. „Apple“ ,kaip taisyklė, „iPhone“ palaiko 5-7 metus ir leidžia su šiais įrenginiais suderinamus programinės ir aparatinės įrangos atnaujinimus.
Nors ne visada yra būtina pirkti patį naujausią „iPhone“ ar „iPad“ modelį, kas kažkiek laiko juos tenka pakeisti naujesniais. Kada tas laikas ateina priklauso nuo poreikių, naudojimo ypatumų ir kitų faktorių, kelis kurių žemiau ir paminėsiu.
Programinės įrangos palaikymas
Jei jūsų „iPhone“ ar „iPad“ nustojo gauti programinės ir aparatinės įrangos atnaujinimus, ko gero laikas pradėti galvoti apie įrenginio keitimą.
Kai „Apple“ nustoja palaikyti „iPad“ ar „iPhone“, tai reiškia, kad įrenginys negaus jokių naujų funkcijų, klaidų pataisymų ar saugos naujinimų. Nors be naujausių funkcijų ir klaidų pataisymų gyventi galima, saugumas yra visai kitos svarbos dalykas.
Tikriausiai didesnė dauguma „iPhone“ ir „iPad“ (o ir kitos įrangos) naudotojų sutiks, kad nenorėtų prarasti įrenginiuose esančių duomenų ar pageidautų, kad jie atsidurtų kokių nors nepažįstamų žinioje. Todėl be teisingo naudojimosi įrenginiais, ir laikymosi saugumo rekomendacijų reikia užtikrinti, kad įrenginiuose įdiegiamos saugos priemonės nuo naujausių grėsmių, kurių knibždėte knibžda elektroninėje erdvėje.
Todėl tai, kad „Apple“ nebeleidžia įrenginiui skirtų saugos atnaujinimų yra puikus ženklas, kad laikas patuštinti piniginę ir nupirkti savo senukui „iPhone“ ar „iPad“ naują broliuką.
Gedimai
Su gedimais daugiau-mažiau viskas aišku. Kai įrenginys sugedo ir jo remonto kaina neadekvačiai aukšta lyginant jo vertę ir naujo įrenginio įsigijimo kainą — protingiau pirkti naują, nebent biudžetas labai suspaustas (aš visada laikiausi nuomonės, kad pirkti telefoną, kompiuterį ar bet kokį kitą daiktą „už paskutinius“ yra bloga mintis).
Našumas
Jei „iPhone“ ar „iPad“ našumas pradėjo kelti diskomfortą — pirmiausia reikėtų išsiaiškinti galimas to priežastis ir imtis veiksmų jiems pašalinti.
Jei našumo numažėjimo priežastis ta, kad „iOS“ ar „iPad“ operacinėms sistema nėra naujausia, o įdiegtos aplikacijos yra prastai šiai operacinei sistemai optimizuotos ir tos aplikacijos yra jūsų kasdieninės naudojimosi įrenginiu rutinos dalis — matyt laikas pradėti svarstyti galimybę įsigyti naujesnį įrenginį.
Akumuliatorius
Mobilių įrenginių akumuliatoriai nuolat iškraunami ir įkraunami ir laikui bėgant degraduoja. Tai natūralu ir nieko čia nepakeisi.
Jei „iPhone“ yra įdiegtos priemonės pažiūrėti akumuliatoriaus naudojimo istoriją ir degradavimo lygį, tai „iPadOS“ paprasto būdo tai padaryti nėra ir tenka įjungti „Share iPad Analytics“ tada knaisiotis „Privacy & Security“ → „Analytics & Improvements“ įrašuose, Analystics-metai-mėnuo-diena-time.ips.ca.synced ieškant „MaximumCapacityPercent“ įrašo, kas ne visiems yra priimtina ir apskritai būdas labiau panašus į iškrypėlišką nei normalų.
Jei radote įrodymų, kad tai jog įrenginio akumuliatorius neatlaiko jums reikalingo laiko, nors anksčiau tai padarydavo be vargo, nėra dėl kokios nors neteisingai veikiančios ir užstrigusios foniniame režime aplikacijos, matyt, laikas svarstyti naujo „iPhone“ ar „iPad“ įsigijimo galimybę.
Žinoma, akumuliatorių galima pakeisti, tačiau į abejotinos kilmės akumuliatorių keisti nerekomenduočiau, o originalūs kainuoja brangiai. Ar verta keisti „iPhone“ ar „iPad“ akumuliatorių, matyt, priklauso nuo to kokia likutinė įrenginio vertė ir kokios finansinės galimybės įsigyti naują.
Laisvos vietos kiekis įrenginyje
Jei pastebėjote, kad pradėjo trūkti laisvos vietos įrenginyje — matyt turėtumėte pripažinti faktą, kad arba neteisingai įvertinote savo vartojimo ypatumus ir pasirinkote netinkamos talpos įrenginį arba esate vienas tų žmonių, kuris kaupia viską ir nešiojai tai su savimi.
Tokiu atveju yra keli problemos sprendimai:
- peržiūrėti ką esate prikaupę ir ištrinti tai ko nereikia arba perkelti tai į kokią kitą laikmeną.
- įsigyti įrenginį, kurio talpa atitinka jūsų duomenų įrenginyje kaupimo poreikius.
Asmeniškai aš vietos problemą išsprendžiau paprastai - didelę duomenų dalį saugau NAS serveryje esančiame namuose ir man užtenka ir vietos telefone, kurios daugiau nei 50% laisva, ir „iCloud“ su nemokamais 5GB beveik tuščias ir visi duomenys yra pasiekiami bet kada iš telefono ar bet kokio kito mano įrenginio nesvarbu kur bebūčiau, o tokie duomenys kaip nuotraukos ir vaizdo įrašai su namuose esančiu NAS serveriu sinchronizuojasi automatiškai, o kitų failų man apskritai nereikia laikyti telefone, nes galiu juos bet kada atsidaryti iš savo NAS serverio (čia tas pats kaip „iCloud“, tik jis pas mane namie ir už tiek duomenų kiek jis pas mane talpina — „iCloud“ kainuotų „kosmosą“).
Suderinamumo problemos
Naudodami įrenginį priprantame prie tam tikrų įrankių ir aplikacijų. Neretai, kai įrenginyje nebegalima įdiegti naujesnės operacinės sistemos versijos, po kurio laiko, aplikacijų kūrėjai taip pat nustoja leisti aplikacijų naujinimus, kurie tinka ir senesnėms operacinių sistemų versijoms. Neretai tai reiškia ribotą priėjimą prie tam tikrų paslaugų ar apskritai negalėjimą jomis naudotis, nes reikalaujama naudoti naujesnę aplikacijos versiją.
Jei įrenginys jau garbino amžiau gali kilti sunkumų ir su juo suderinamu ar jam skirtų priedų įsigijimu, pvz. laidų reikalingų įkrauti įrenginį ar įsigijus kokį „Apple Pencil“ jis tiesiog nėra suderinamas su įrenginyje įdiegta operacinės sistemos versija.
Jei tai kelia nepatogumų naudojantis įrenginiu ir jis nėra pilnavertis pagalbininkas — reikėtų pradėti svarstyti apie jaunesnės jo versijos įsigijimą.
Pabaigos žodis
Jei pastebėjote, kad įrenginys veikia lėtai, akumuliatorius laiko trumpai — neskubėkite „iPhone“ ar „iPad“ nurašyti. Gali būti, kad tai yra neteisingai veikiančios programinės įrangos (neretai kokios nors vienos aplikacijos) sukelta problema. Pasistenkite išsiaiškinti priežastį.
Kitas reikalas, jei įrenginys jau nėra oficialiai palaikomas „Apple“, tada, net jei jis ir veikia korektiškai reikėtų pradėti galvoti apie naujo įsigijimą. Gal nebūtina bėgti iš karto į parduotuvę, bet tai, kad gamintojas nebepalaiko įrenginio yra puikus ženklas signalizuojantis apie artėjančias išlaidas.
Apple įsipareigojimai
Istoriškai „Apple“ nesiryžo įsipareigoti laikytis griežtų terminų, kiek laiko palaikys savo įrenginius leisdama jiems skirtus saugos ir programinės įrangos atnaujinimus. Dabar dėl konkretaus JK teisinio reikalavimo tai pasikeitė. Ir tai, ką bendrovė žada popieriuje, yra stebėtinai mažiau nei „Samsung“ ir „Google“.
Remiantis vieša reguliavimo byla, „Apple“ įsipareigojo palaikyti savo naujausius „iPhone 15“ modelius mažiausiai penkerius metus nuo jų išleidimo, pabrėžiant „mažiausiai“. Reikalavimas visų pirma susijęs su saugos naujinimais, todėl „Apple“ teigia, kad mažiausiai penkerius metus teiks saugos atnaujinimus „iPhone 15“ (laikas skaičiuojamas nuo 2023 m. rugsėjo, kai „iPhone 15“ buvo išleistas).
Tiek „Samsung“, tiek „Google“ garantuoja septynerius metus leisti ne tik saugos, bet ir „Android“ naujinimus tam tikriems įrenginiams, o tai yra dvejais metais ilgiau nei žada „Apple“. Tačiau „Apple“ palaiko „iPhone“, kuriems jau seniai pasibaigusiai penkerių metų laikotarpis. Pavyzdžiui, 2024 m. kovą kompanija išleido „iOS 15“ saugos naujinimą, kurį galima įdiegti „iPhone 6s“ – įrenginyje, kuriam beveik devyneri metai.
„Apple“, greičiausiai, neįsipareigos septynerių metų palaikymui vien todėl, kad taip daro „Samsung“ ar „Google“, tačiau „iPhone“ naudotojai neturėtų jaudintis, kad suėjus penkeriems metams, jų įrenginiai nebegaus saugos naujinimų. „Apple“ įrenginių palaikymo statistika rodo, kad kompanija savo įrenginius palaiko gerokai ilgiau nei penkerius metus.