Liquid Glass: ar naujas Apple dizainas taps išsigelbėjimu, ar dar vienu atnaujinimu?

Pirmadienį įvykusi kasmetinė „Apple“ kūrėjų konferencija WWDC nebuvo tokia pribloškianti, kokios gerbėjai yra įpratę tikėtis. Nebuvo nieko panašaus į 2023 m. „Vision Pro“ pristatymą ar praėjusių metų „Apple Intelligence“ anonsą.

Nežiūrint to kaip kiekvienas mūsų vertina WWDC25 pranešimą, jo metu buvo pristatytas svarbus programinės įrangos atnaujinimas, kuris vėliau šiais metais pakeis visų pagrindinių „Apple“ įrenginių, nuo „iPhone“ ir „Mac“ nešiojamųjų kompiuterių iki „Vision Pro“ virtualiosios realybės akinių, išvaizdą. Tai nauja dizaino kalba, apjungianti visas „Apple“ operacines sistemas. Įmonė ją pavadino „Liquid Glass“.

„Apple“ tai yra pirmasis reikšmingas „iPhone“ operacinės sistemos pertvarkymas nuo 2013 m., kai įmonė pristatė „iOS 7“. Kompanija teigia, kad užrakinimo ekranas atrodys tarsi pagamintas iš stiklo. Mygtukai virs mažomis stiklo „tabletėmis“, sklandžiai slystančiais stiklo „bėgeliais“. Ir bus naujų animacijų, įskaitant matomas skambučio atsiliepimo metu.

Pristatymas nuvylė „Wall Street“, ir akcijų vertė krito 1,2 %. Tiesą sakant „Apple“ akcijos (AAPL) smuko žemyn vos tik prasidėjo WWDC25 prezentacija. Investuotojai spaudžia „Apple“ atlikti didelius pokyčius savo dirbtinio intelekto strategijoje, ragindami ją pasiekti konkurentų, tokių kaip „Google“ ir „OpenAI“, pažangiausių modelių galimybes.

„Daugelis pristatytų DI funkcijų, mūsų nuomone, buvo labiau laipsniškos ir jau prieinamos per konkurentų aplikacijose“, – pirmadienį rašė UBS analitikas David Vogt. Jo akcijų reitingas atitinka „laikyti“.

Praėjusiais metais „Apple“ pristatė „Apple Intelligence“ – savo atsaką „ChatGPT“, kartu su „asmeniškesnės“ „Siri“ demonstracija, kuri galėjo protingai analizuoti el. laiškus ir žinutes, siekiant nustatyti geriausią laiką restorano rezervacijai. „Apple“ atidėjo šią funkciją kovo mėnesį, turėjo atšaukti reklamas, kurios buvo demonstruojamas šis funkcionalumas, ir pirmadienį nepateikė jokios informacijos apie laiko planą.

„Šiam darbui reikėjo daugiau laiko, kad atitiktų mūsų aukštus kokybės reikalavimus“, – pirmadienį teigė „Apple“ programinės įrangos vadovas Craig Federighi. Jis pakartojo bendrovės numatytą „ateinančių metų“ terminą.

Liquid Glass dizainas

„Apple“ WWDC metu daugiausia dėmesio skyrė naujų funkcijų ir animacijų, kurios, pasak CEO Tim Cook, yra „žavios“, diegimui visoje savo programinėje įrangoje.

Naujoji dizaino kalba pasižymi skaidriais mygtukais, slankikliais ir kitais sąveikos elementais. Vartotojai tai pastebės iškart, kai atnaujins savo telefonus į naująją „iOS“ operacinę sistemą, kuri viešiems testuotojams bus prieinama beta testavimui šią vasarą, o kūrėjai beta versijas išbandyti gali jau dabar.

Vietoj griežtų, aštrių stačiakampių langų kampų, naujoji „Apple“ dizaino kalba turi suapvalintus kampus, atitinkančius įrenginio formą.

Viena iš priežasčių, kodėl „Apple“ nusprendė išleisti atnaujinimą dabar, yra ta, kad jos kompiuteriai ir lustai tapo pakankamai galingi, kad galėtų tai apdoroti. „Apple“ teigė, kad jos nauja išvaizda buvo tiesiogiai įkvėpta Vision Pro“ skirtos „visionOS“ programinės įrangos.

„Apple Silicon“ tapo žymiai galingesnis – leidžiantis kurti programinę įrangą ir patirtis, apie kurias kažkada galėjome tik svajoti“, – įrašytame vaizdo įraše sakė Federighi.

Kaip ir daugelio „Apple“ pranešimų atveju, reakcijos yra labai įvairios. Kai kurie žmonės socialiniuose tinkluose buvo sužavėti, kiti gi lygino atnaujinimą su 2007 m. išleistos „Windows Vista“ išvaizda.

Nors „Apple“ neatliko daug reikšmingų „Siri“ patirties pakeitimų, įmonė pristatė keletą svarbių savo DI galimybių patobulinimų ir pakeitimų.

„Apple“ taip pat išplėtė savo integraciją su „OpenAI ChatGPT“, integruodama jos vaizdų generavimo galimybes į programėlę, kuri anksčiau naudojo tik „Apple“ technologiją. Kai vartotojas padaro ekrano kopiją „iPhone“ telefone, naujas mygtukas išsiųs vaizdą „ChatGPT“, kuris gali apibendrinti teksto blokus vaizde arba netgi iššifruoti kas vaizde „vyksta“.

Vienas didelis patobulinimas kurį diegia „Apple“ yra kalbos vertimas.

Skambučio metu tarp dviejų žmonių, kurie nekalba ta pačia kalba, telefono programėlė gali ištarus sakinį jį išversti ir naudoti DI sukurtą balsą, kad kalbėtų su kita puse jos kalba. „Apple“ teigia, kad ši funkcija naudoja „iPhone“ telefone apdorojamą DI ir nereikalauja ryšio su serveriu.

Nauji skaičiai

Kai kuriuose „Apple“ gerbėjų visatos kampeliuose pati svarbiausia pirmadienio naujiena gali būti susijęs su paprastu skaičiumi.

Nuo 2007 m. „Apple“ kasmet pristatydavo naują „iOS“ versiją. Iki 2024 m. „Apple“ naudojo „iOS 18“. Tai reikšmingas skaičius vartotojams, norintiems žinoti, ar jie turi naujausias „Apple“ funkcijas, ir apie 82 % vartotojų, turinčių naujesnius „iPhone“, per metus savo įrenginiuose įdigė „iOS 18“.

Dabar „Apple“ savo operacines sistemas „iPhone“ ir kitiems įrenginiams vadins pagal metus, kuriais jos taps prieinamos daugumai vartotojų. Šiuo atveju tai 2026 m.

Rugsėjo mėnesį vartotojai savo įrenginiuose įdiegs „iOS 26“, „iPadOS 26“, „watchOS 26“, „tvOS 26“ ir „visionOS 26“.

Pavadinimo pakeitimas supaprastins nuorodas į įvairias operacines sistemas, kurios tapo painios, atsižvelgiant į tai, kad kiekvienas įrenginys buvo skirtingos kartos. Tai taip pat palaiko spaudimą „Apple“ kasmet išleisti atnaujinimą, nes priešingu atveju skaičius aiškiai parodys, kad jos programinė įranga yra pasenusi.

Apple vis dažniau atsiduria tarp kūjo ir priekalo – ir ne tik dėl dirbtinio intelekto

„Apple“ paskelbė vaizdo įrašą savo „YouTube“ kanale, kuriame galite pamatyti naująją dizainą, kuris leidžia geriau suprasti, kaip „Liquid Galss“ atrodo. Tačiau turėkite omenyje, kad prieš tikėdami bet kuo, kas rašo apie šią naują „Liquid Glass“ dizainą, vienintelis tikras būdas susidaryti nuoseklią nuomonę apie vartotojo sąsają yra ją naudojant.

Žvelgiant į vaizdo įrašą, geras dalykas, kuris iškart krenta į akis dėl šios „Liquid Glass“ savybės, yra animacijos, informuojančios jus, iš kur atsiranda ir kur eina elementai. Tai leidžia langams ir virtualiems darbalaukiams jaustis „tikriems“ objektams, turintiems fizinę buvimo vietą erdvėje.

Skaidrumas ar permatomumas, priklausomai nuo po stikliniais vartotojo sąsajos elementais rodomo turinio, gali pabloginti žiūrimo vaizdo kontrastą ir tekstą padaryti sunkiau įskaitomu. Nors stikliniai refrakcijos efektai atrodo puikiai, aš norėčiau pamatyti neryškų „stikliškumą“, kuris gerokai sumažintų kontrasto trūkumo tikimybę. Manau, kad naujųjų operacinių sistemų testavimo eigoje dar pamatysime daug ekrano kopijų, vaizdo įrašų ir apmąstymų apie tai, kaip toks didelis skaidrumas kenkia skaitomumui.

Man patinka, kai operacinėje sistemoje atnaujinamas dizainas, ir tai, kad šiuo atveju „Apple“ naują išvaizdą pritaikė visoms savo operacinėms sistemoms. Tai leis geriau pajusti „Apple“ įrenginių ekosistemos vieningumą.

Štai problema, kuri galėjo pasiekti lūžio tašką CEO Tim Cook 2025 m. WWDC pagrindinės kalbos metu. Rinkoje yra žmonių, ieškančių „Apple“ produktų, kurie nori ir visada norėjo technologijų, kurios tiesiog veikia. Jie nori intuityvių, o ne įkyrių programėlių. Anot daugelio tyrimų, vartotojai ir toliau nepasitiki niekuo, kas susiję su DI. Anot ne pelno organizacijos IAPP, 57 procentai mūsų tiki, kad DI kelia grėsmę mūsų privatumui.

Tada yra investuotojai, kurie ieško „Apple“ akcijų, kurie nuolat ieško naujų technologijų produktų. Apskritai, technologijų investuotojai vis dar „geria DI Kool-Aid“, nepaisant gausių įrodymų – įskaitant visiškai naują „Apple“ tyrėjų darbą! – kad DI gebėjimas samprotauti ir apskritai būti naudingam galėjo jau pasiekti ribą.

Panašu, kad „Apple“ bando patenkinti abi šias grupes. Rezultatas: pagrindinė kalba, kurioje gausiai minimas „Apple Intelligence“, daugelio programinės įrangos paslaugų (įskaitant balso asistentą „Siri“, kuris sulaukė tik vieno paminėjimo, palyginti su daugybe „ChatGPT“ paminėjimų) prekinio ženklo keitimas, tačiau nepavyko sukelti jokio susidomėjimo tuo, ką „Apple Intelligence“ gali jums pasiūlyti.

Atsižvelgiant į tai, kad privatumas yra pagrindinis rūpestis sistemų naudotojams, tai, kad „Apple Intelligence“ nesiųs jokių jūsų užklausų į įmonės serverius yra puiku. Bet mes tai jau žinojome iš Cook 2024 m. pagrindinės kalbos, kurioje buvo pristatyta „Apple Intelligence“ ir ne kartą girdėjome minint WWDC25 metu. Nekreipiant dėmesio į pavojus, kuriuos kelia kitos įmonės, kurios su mūsų duomenimis elgiasi neatsakingai, kai kalbama apie DI – taip, kaip Cook kadaise išdrįso „Android“ pavadinti „toksiška pragaro koše“ – privatumo paminėjimai tiesiog pralekia pro šalį kaip „Formulės 1“ lenktyninis automobilis.

Labiau nei bet kas kitas, „Apple“ atnaujinimai buvo tiesiog „nuotaika“. „Apple Intelligence“ yra „nuotaika“. „Liquid Glass“ dizaino atnaujinimas yra „nuotaika“. Craig Federighi tikrai yra „nuotaika“. Tačiau technologijų akcijų nuotaikos šiuo metu kiek kitokios, visai ne tos, kurias „OpenAI“ atstovas Sam Altman puoselėjo pastaruosius trejus metus – įskaitant „Apple“ legendos Jony Ive pasamdymą sukurti prietaisą be ekrano.

„Apple“ analitikas, kuris renginį pavadino „kelenčiu žiovulį“, nes „Apple“ „nemonetizavo DI“, kalbėjo rinkos vardu, kuri nuo pat pagrindinės kalbos pradžios lėmė „Apple“ akcijų (AAPL) kritimą.

Kaip Apple stengiasi įtikti visiems

Galima manyti, kad „Apple“ vartotojų ir „Apple“ investuotojų interesai nesikerta, ir didžiąją pastarųjų dviejų dešimtmečių dalį jie ir nesiskirdavo. Dėl milžiniškos „iPhone“ sėkmės ir visų savo gerai suprojektuotų, aukštai įvertintų ir aukščiausios klasės kainų kategoriją užimančių produktų, „Apple“ įgijo milijonus naujų klientų. Investuotojai atlygino už šį nekontroliuojamą augimą, padarydami „Apple“ pirmąja įmone, kurios rinkos kapitalizacija viršijo 3 trilijonus dolerių.

Tačiau „Apple“ vis labiau susiduria su subrendusiomis rinkomis. Arba, paprastai kalbant, jos programėlės išsprendė daugumą pagrindinių problemų ir tapo standartinėmis savo versijomis. Vidutinis vartotojas dabar gali įsigyti „iPhone“ ir būti pakankamai užtikrintas, kad jo supergreitas lustas ir savaime atnaujinama programinė įranga užtikrins, kad jis bus tinkamai apsiginklavęs ir pasiruošęs ateičiai maždaug penkeriems metams į priekį. Mes vis dar galime naudoti 2019 m.laidos „iPhone 11“ net iki 2026 m.; tai seniausias telefonas, kuris oficialiai palaiko būsimą „iOS 26“.

Ir taip turėtų būti! „Apple“ nebūtų pelniusi dabartinio vartotojų meilės lygio, jei ji būtų pasitelkusi nemalonią verslo strategiją, žinomą kaip planuotas pasenimas, arba jei ji nebūtų bandžiusi pažaboti savo programėlių poveikio aplinkai. Verslo modelis, kuris neturi nieko bendra su vartotojo duomenų pardavimu, reiškia, kad įmonė gali girtis privatumu reklaminių skelbimų stenduose.

Tačiau tai taip pat reiškia, kad Cook turi ypač stengtis įtikinti rinką, kad laipsniški atnaujinimai yra kažkas, kuo verta džiaugtis.

„Liquid Glass“ yra puikus pavyzdys. Federighi jį apibūdino kaip „medžiagą“, kuri sėdi ant „Apple“ operacinės sistemos naudotojo sąsajos viršaus, tarsi įmonė būtų tiesiogine prasme užpurškusi skysto stiklo ant visų savo įrenginių ekranų. Tačiau taip nėra. „Liquid Glass“ yra tiesiog dizaino kalba, kuri daro meniu šiek tiek „skaidresnius“, kaip tai apibendrino „Mashable“ vyresnysis redaktorius Stan Schroeder. Toks akivaizdžiai per didelis sureikšminimas daro „Apple“ rinkodarą šiek tiek labiau „skaidresnę“ taip pat.

„Liquid Glass“ taip pat prideda šešėlį kai kurioms piktogramoms – tai buvo draudžiama „Apple“ tada kai įmonėje dirbo Jony Ive. Buvęs „Apple“ vadovas Scott Forstall buvo atleistas 2012 m. iš dalies todėl, kad jis palaikė tokio tipo dizainą, žinomą kaip skeumorfizmas, o Ive mėgo plokščią vaizdą. Panašu, kad „Apple“ išplėtė savo programą, įtraukdama ir dizaino idėjas.

„Apple“ naujoji skambučių tikrinimo funkcija teigiamai paveiks daugiau gyvenimų nei „Liquid Glass“. Tačiau „Android“ užėmė lyderio pozicijas šioje srityje, todėl Cook negali pretenduoti į nuopelnus; tai tiesiog dar viena iš daugelio funkcijų „Apple Intelligence“ rinkinyje. Apklausos grupiniuose pokalbiuose? Tai taip pat „Apple Intelligence“ funkcija. Užsakymų stebėjimas „Apple Wallet“? Žinoma, pavadinkime tai „Apple Intelligence“ taip pat.

Nesvarbu, ar bijote DI, ar jį mylite, toks „mišinys“ to, kas iš tikrųjų yra „Apple Intelligence“, nepadės. Investuotojai, kurie jau pakėlė DI naudojančių įmonių, tokių kaip „Microsoft“ ir „Nvidia“, rinkos kapitalizaciją aukščiau nei „Apple“, nebus patenkinti, atrodo, silpnu įsipareigojimu neišvengiamai artėjančiai DI erai. Ir tol, kol Tim Cook atsisakys paaiškinti, ką rinka ir kitos įmonės neteisingai supranta apie DI, jis liks įstrigęs tarp kūjo ir priekalo.

Norintiems dar kartą pasinerti į skysto stiklo prisotintą WWDC25 prezentaciją ir patyrinėti galimybes, kurias (gal būt) galės pačiupinėti rudenį — jos vaizdo įrašas žemiau.

Apytikslis skaitymo laikas (neskaičiuojant vaizdo įrašų žiūrėjimo)7 minutės.
Pasidalinkite straipsniu:
Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Privalomi laukai yra pažymėti*

*