Apple planuoja riboti neautorizuotą naujų MacBook Pro remontą

Anot „Apple“ autorizuotiems servisams išsiųstos informacijos, neturint prieigos prie specialios programinės įrangos, „MacBook Pro“ gali tapti „plyta“.

Jau rašiau 40-os metų savaitės naujienų apžvalgoje, kad „Apple“ nutarė šiek tiek palengvinti neautorizuotų servisų užsiimančių „Mac“ remontais darbą. Suremontavus 2018 metų „MacBook Pro“ ar „iMac Pro“ kompiuterį su T2 lustu reikia paleisti AST2 — specialią programinę įrangą, kuri prieinama tik „Apple“ ir jos autorizuotiems serviso centrams. Be šio veiksmo pakeitus tam tikrus „Mac“ komponentus kompiuteris neįsijungs, nes remontas bus laikomas nebaigtu.

Ši „Apple“ iniciatyva dar nepradėjo veikti ir kol kas pakeitus ką nors 2018 metų „MacBook Pro“ ar „iMac Pro“ kompiuteriuose jie veiks. Šį faktą patvirtina „iFixit“ ir dar kelios „Mac“ kompiuterius mėgstančios ardyti kompanijos. Tai suteikia vilties.

„Apple“ serviso biuletenyje, išsiuntinėtame visiems autorizuotiems „Apple“ servisams, teigiama jog ši politika bus taikoma visiems T2 lustą turintiems „Mac“ kompiuteriams. Šiam momentui tokie yra du: „iMac Pro“ ir 2018 metų laidos „MacBook Pro“.

Naujoji politika (kai bus įgalinta) suveiks kai „MacBook Pro“ kompiuteryje bus keičiamas: ekranas, pagrindinė plokštė, klaviatūros blokas (keičiamas kartu su touchpad) ar „Touch ID“ plokštė. Šis saugumo svertas taip pat suveiks jei „iMac Pro“ kompiuteryje bus keičiama: pagrindinė plokštė ar diskai. Atlikus bent vieną iš paminėtų pakeitimų šie kompiuteriai vėl veiks tik kai „Apple“ ar autorizuotų „Apple“ servisų narys paleis diagnostikai skirtą programinę įrangą vadinamą „Apple Service Toolkit 2“ (AST2).

Atrodytų, kas čia tokio — programinę įrangą gauti įmanoma. Tačiau „AST 2 System Configuration suite“ — „Mac“ diagnistikai skirtas įrankių rinkinys veikia tik kai yra pajungtas prie „Apple“ GSX (Global Service Exchange) — kompiuterinių debesų pagrindu veikiančio serverio, kurį „Apple“ naudoja remontų ir servisų valdymui. Prisijungimui prie šio serverio reikalingas „Apple“ suteikti prisijungimo duomenys.

Ką daro AST2? Šios programinės įrangos įrankių sudėtyje yra „Mac Resource Inspector“, kuri greitai patikrina kompiuterio programinės ir aparatinės įrangos „sveikatingumą“. Tarp AST2 įrankių taip pat yra įrankiai patikrinantys sistemos atminties lustus, ekraną, elektros energijos tiekimo grandines, aušinimo sistemą ir kitus kompiuterio veiksenai svarbius aspektus. Tik tuo atveju kai nei vienas iš testų neparodė klaidų — kompiuteris pripažįstamas tinkamu naudoti ir išjungiami jo veikseną riboję apsaugos barjerai.

Kai „Apple“ įgalins šį apsaugos mechanizmą, atlikus kai kurių kompiuterio dalių keitimo darbus ne autorizuotame „Apple“ servise — kompiuteris paprasčiausiai neveiks ir jį vis tiek teks nešti autorizuotam serviso paslaugų tiekėjui ir, greičiausiai, mokėti pinigus net jei kompiuteris ir garantinis, nes neautorizuoto atstovo atliktas „Mac“ ardymas panaikina kompiuteriui suteiktą garantiją.

Apytikslis skaitymo laikas – 2 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Vienas komentaras

  1. Nu tai aišku, nėr čia ko leisti bet kam ir dar už grašius taisyti applus:)

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*