Trečio Apple fiskalinių 2018 metų ketvirčio finansiniai rezultatai

Temos: Apple, Statistika

Šios savaitės pradžioje „Apple“ paskelbė trečio jos fiskalinių metų ketvirčio finansinius rezultatus.

Trečio 2018 fiskalinių „Apple“ metų ketvirčio[1] metu kompanijai sekėsi visai neblogai. Kompanijos pajamos, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu išaugo 18 proc. ir siekė 53,3 mlrd. JAV dolerių. Pelnas gautas ketvirčio metu buvo 38,3 proc. — šiek tiek mažesnis nei praėjusiais metais 38,5 proc.

Apple pajamos milijardais JAV dolerių 1999-2018 trečiais fiskalinių metų ketvirčiais.

Kaip ir įprastai, ketvirčio metu „iPhone“ buvo pagrindinis kompanijos pajamų šaltinis. Ketvirčio metu „Apple“ pardavė 41,3 mln. mobilių telefonų ir nors tai yra tik 1 proc. daugiau nei pernai, pajamos gautos už telefonų pardavimus išaugo net 20 proc., o tai reiškia, kad brangiau kainuojančių „iPhone“ modelių pardavimai vyko puikiai. Vidutinė „iPhone“ pardavimo kaina yra gerokai aukštesnė nei buvo anksčiau — 724,12 JAV dol. Vos prieš metus vidutinė „iPhone“ kaina buvo 600 JAV dol., o prieš du — 595,26 JAV dol. Tai gana ženklus šuolis kainoje.

iPhone pardavimai milijonais vienetų 2008-2018 treti fiskalinių metų ketvirčiai

Įprastai po „iPhone“ statistikos seka „Mac“ ir „iPad“ pardavimų rezultatai. Tačiau trečio metų ketvirčio metu šių įrenginių pardavimai buvo sumenkinti pajamų gautų iš kompanijos paslaugų segmento. Šiam segmentui priskiriamos pajamos gautos iš: „App Store“, skaitmeninio turinio, „AppleCare“, „ApplePay“, licencijavimo ir kitų paslaugų. Tai jau porą metų greičiausiai besivystantis ir augantis „Apple“ segmentas. Lyginant su pernai metų trečiu fiskalinių metų ketvirčiu — šiais metais ketvirčio metu gautos pajamos išaugo 31 proc. ir siekė 9,55 mlrd. JAV dol. Žinoma, šio sektoriaus augimas didele dalimi susijęs su sėkmingais „iPhone“ pardavimais, nes jie generuoja pardavimus ir paslaugų sektoriuje.

„iPad“ pardavimai beveik nekito. Ketvirčio metu parduota 11,5 mln. „iPad“. Nors tai nedidelis 1 proc. augimas, tačiau pajamos gautos iš kompanijos planšetinių kompiuterių pardavimų sumažėjo 5 proc. ir siekė 4,7 mlrd. JAV dol. Tai nėra keista, nes „Apple“ sumažino startinių „iPad“ modelių kainas. „iPad“ pardavimai nėra maži, tačiau šių įrenginių paklausa šiems kompiuteriams per pastaruosius kelis metus susilpnėjo.

iPad pardavimai milijonais vienetų 2013-2018 treti fiskalinių metų ketvirčiai

„Mac“ kompiuterių pardavimai smuktelėjo gana stipriai. Lyginant su tuo pačiu pernai metų ketvirčiu, trečio šių metų ketvirčio metu „Mac“ kompiuterių kompanija pardavė net 13 proc. mažiau — 3,72 mln. vnt. Tai yra 572 000 vienetų mažiau nei prieš metus. Pajamos gautos, o gal tiksliau būtų pasakyti negautos, iš „Mac“ kompiuterių pardavimų didelės įtakos neturėjo. Jos buvo 5 proc. mažesnės nei prieš metus. Už parduotus „Mac“ kompiuterius ketvirčio metu kompanija gavo 5,33 mlrd. JAV dol. ir tai reiškia, kad vidutinė „Mac“ kompiuterio kaina buvo 1 432 JAV dol. Prieš metus „Mac“ kainos vidurkis buvo 1 302 JAV dol. Situacija panaši kaip ir su „iPhone“ — vienas „Mac“ kompiuteris dabar kainuoja vidutiniškai brangiau ir atneša daugiau pajamų kompanijai, tačiau priešingai nei „iPhone“ ir nežiūrint bendro PC rinkos augimo — „Mac“ kompiuterių „Apple“ pardavė mažiau ir kompiuterių pardavimų statistikos rodikliai grįžo į 2010 metus.

Mac pardavimai milijonais vienetų 2013-2018 treti fiskalinių metų ketvirčiai

„Kitų“ kategorijai priskirti „Apple“ produktai: „AirPods“, „Apple TV“, „Apple Watch“, pažymėti „Beats“ prekės ženklu, „Home Pod“, „iPod“ ir priedai — ketvirčio metu buvo perkami taip pat gana entuziastingai. Šių produktų grupės pardavimai trečio fiskalinių „Apple“ metų laikotarpiu išaugo 37 proc. ir kompanijai atnešė 3,74 mlrd. JAV dol. pajamų. „Apple“ nedetalizuoja, kuris grupės produktas kiek uždirbo kompanijai.

Apple pardavimai pagal produktų grupes ir regionuose trečio fiskalinių 2018 metų ketvirčio metu

Kalbant apie prognozes — panašu, kad baigiantis šiam ketvirčiui „iPhone“ pardavimai pasieks 129,5 mlrd. JAV dolerių, gautų per devynis metų mėnesius, aukštumas ir tai taps nauju rekordu. Prieš tai rekordinius devynių metų mėnesių pardavimus atnešę buvo 2015 metai, kai kompanija per šį laikotarpį pardavė „iPhone“ už 122,8 mlrd. JAV dolerių.

Tiesa, nežiūrint sėkmingų pasaulinių „Apple“ mobilių telefonų pardavimų, Kinijos „Huawei“ aplenkė „Apple“ (ir be JAV pagalbos, nes šios kompanijos gaminių Jungtinės Valstijos neįsileidžia) ir užėmė anksčiau Tim Cook vadovaujamos kompanijos užimtą antrą vietą, amerikiečius stumtelėdama pozicija žemiau.


  1. Fiskaliniai „Apple“ metai baigiasi rugsėjo pabaigoje — paskutinį mėnesio šeštadienį ir toliau pradedamas skaičiuoti pirmasis sekančių fiskalinių kompanijos metų ketvirtis, kuris baigiasi kalendorinių metų gruodžio mėnesį. Todėl paskutinis kalendorinių metų ketvirtis yra pirmasis „Apple“ fiskalinių metų ketvirtis.  ↩

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų