Kaip paruošti iPhone ir iPad prieš nešant į servisą

Apple servisas

Prieš nešant „iPhone“ ar „iPad“ į servisą reikėtų atlikti tam tikras procedūras, tai nurodyta ir „Apple“ įrangos aptarnavimo taisyklėse.

Yra „Apple“ technikos naudotojų (ir ne tik „Apple“), kurie sugedus įrenginiui tiesiog jį nuneša į servisą ir tikisi, kad visi įrenginyje buvę duomenys jame liks ar, kad serviso darbuotojai privalo pasirūpinti įrenginyje esančių duomenų saugumu. Tai klaidingas manymas. Įrenginyje esančių duomenų saugumu turi pasirūpinti pats įrenginio naudotojas ir taip išvengti vėliau galimo verkšlenimo apie dingusias nuotraukas, video ar kitus „mirtinai reikalingus“ failus.

„Apple“ aparatinės įrangos garantijos taisyklėse, aprašančiose įrenginio naudotojo pareigas teigiama:

<…>JEI “APPLE” PRODUKTE GALIMA SAUGOTI PROGRAMINĘ ĮRANGĄ, DUOMENIS IR KITĄ INFORMACIJĄ, TURITE REGULIARIAI KURTI ATSARGINES JŪSŲ “APPLE” PRODUKTO LAIKMENOJE ESANČIOS INFORMACIJOS KOPIJAS, KAD APSAUGOTUMĖTE TURINĮ IR IŠVENGTUMĖTE GALIMŲ VEIKIMO TRIKČIŲ SUKELTŲ PROBLEMŲ.

Prieš pristatydami “Apple” produktą į garantinio aptarnavimo centrą, turite sukurti atskirą jo laikmenoje esančio turinio atsarginę kopiją, pašalinti visą asmeninę informaciją ir išjungti visus apsaugos slaptažodžius. Teikiant aptarnavimo paslaugą jūsų “Apple” produkto laikmenoje esantis turinys gali būti ištrintas, pakeistas ir (arba) performatuotas.

Suteikus garantinio aptarnavimo paslaugą, jūsų “Apple” produktas arba pakeistas produktas bus grąžintas jums toks, koks buvo sukonfigūruotas jį pirmą kartą parduodant (jame gali būti įdiegti taikytini naujinimai).<…>

Kad apsaugotumėte informaciją ir sutaupytumėte laiko, atlikite šiuos veiksmus prieš atlikdami savo įrenginio remontą.

Atlikite šiuos veiksmus, prieš pristatydami savo įrenginį į įgaliotą „Apple“ techninės priežiūros centrą. Atlikite kuo daugiau iš žemiau paminėtų veiksmų, kuriuos galite atlikti sugedusiam įrenginiui:

  1. Išsaugokite „iOS“ įrenginyje esančių duomenų kopiją.
  2. Įsitikinkite, kad žinote savo „Apple ID“ slaptažodį. Atliekant tam tikrus remonto darbus, jums reikės jūsų „Apple ID“ slaptažodžui, kad išvalytumėte savo įrenginį ir išjungtumėte funkciją „Find My iPhone“[1].
  3. Atneškite savo pirkimo čekį, jei įmanoma, jei remonto darbams reikalingas pirkimo įrodymas.
  4. Pristatykite savo įrenginį ir priedus, kuriuos reikia pataisyti.
  5. Jei dar to nepadarėte, prieš eidami į remonto vietą, paskambinkite ir pasiteiraukite, ar reikia susitarti dėl laiko.

Periodiškai daryti atsargines duomenų kopijas, bent jau tų, kuriuos prarasti būtų labai nesmagu, svarbu ne tik prieš nešant į „Apple“ servisą. Technika genda, net ir „Apple“, ir gali nutikti taip, kad jai sugedus to padaryti nebegalėsite. Dėl šios priežasties, periodiškai išsaugomi duomenys už įrenginio ribų gali apsaugoti nuo niūrios nuotaikos ir prarastų smagių prisiminimų.

Pasirinkite atsarginės duomenų kopijos kūrimo būdą

Prieš pradėdami pasirinkite jums labiau tinkantį atsarginių kopijų kūrimo būdą — „iCloud“ ar „iTunes“. Jei prireiktų ir kitos atsarginės kopijos, vieną galite sukurti „iCloud“, o kitą – „iTunes“.

„iCloud“ ir „iTunes“ atsarginių duomenų kopijų saugojimo skirtumai

iCloudiTunes
Išsaugo duomenis „iCloud“Išsaugo duomenis „Mac“ ar PC
Suteikia iki 2TB vietos (5GB yra suteikiami nemokamai)Vietos duomenims išsaugoti kiekis priklauso nuo laisvos vietos kompiuterio diske
Visada užšifruoja duomenisGalima užšifruoti duomenis (pagal nutylėjimą šifravimas išjungtas)[2]
Atsarginę duomenų kopiją galima išsaugoti iš bet kur prisijungus per Wi-FiAtsarginės duomenų kopijos sukūrimui reikalingas „Mac“ ar PC su įdiegta „iTunes“ aplikacija

Kaip sukurti atsarginę duomenų kopiją naudojant iCloud

  1. Prijunkite įrenginį prie „Wi-Fi“ tinklo.
  2. Eikite į Settings → [jūsų vardas] → iCloud. Jei naudojate „iOS 10.2“ arba senesnę versiją, eikite į Settings → slinkite ekrano vaizdą žemyn ir palieskite iCloud.
  3. Palieskite iCloud Backup („iCloud“ atsarginių kopijų kūrimas). Jei naudojate „iOS 10.2“ arba senesnę versiją, palieskite Backup (atsarginė kopija). Įsitikinkite, kad funkcija „iCloud Backup“ („iCloud“ atsarginių kopijų kūrimas) įjungta.
  4. Palieskite Back Up Now (kurti atsarginę kopiją dabar). Neatsijunkite nuo „Wi-Fi“ tinklo, kol nebus baigtas procesas.

Galite sekti eigą ir patvirtinti sukurtą atsarginę kopiją. Eikite į Settings → [jūsų vardas] → iCloudBackup. Skiltyje „Back Up Now“ (kurti atsarginę kopiją dabar) matysite datą ir laiką, kada paskutinį kartą buvo sukurta atsarginė kopija.

Automatinis atsarginės duomenų kopijos kūrimas iCloud

Jei norite, kad „iCloud“ kiekvieną dieną automatiškai sukurtų įrenginio duomenų atsarginę kopiją, turėsite atlikti toliau nurodytus veiksmus.

  1. Eikite į Settings → [jūsų vardas] → iCloudCloud Backup („iCloud“ atsarginių kopijų kūrimas) ir įsitikinkite, kad Cloud Backup yra įjungtas iOS nuostata įjungta. Jei naudojate „iOS 10.2“ arba senesnę versiją, eikite į SettingsiCloudBackup.
  2. Prijunkite įrenginį prie maitinimo šaltinio.
  3. Prijunkite įrenginį prie „Wi-Fi“ tinklo.
  4. Įsitikinkite, kad įrenginio ekranas yra užrakintas.
  5. Patikrinkite, ar „iCloud“ yra pakankamai laisvos vietos[3] atsarginei kopijai sukurti. Kai prisijungiate prie „iCloud“, nemokamai gaunate 5 GB „iCloud“ saugyklos vietos. Jei reikia daugiau „iCloud“ saugyklos vietos, galite jos įsigyti naudodami „iPhone“, „iPad“, „iPod touch“ arba „Mac“ įrenginius.

Kaip sukurti atsarginę duomenų kopiją naudojant iTunes

  1. Atidarykite iTunes aplikaciją kompiuteryje ir prijunkite įrenginį prie kompiuterio.
  2. Jei pasirodo pranešimas, raginantis įvesti įrenginio slaptažodį, arba įspėjimas „Trust This Computer“ (pasitikėti šiuo kompiuteriu), atlikite ekrane nurodytus veiksmus.
  3. Pasirinkite savo „iPhone“, „iPad“ ar „iPod“ jam pasirodžius „iTunes“.
  4. Jei norite išsaugoti sveikatos arba aktyvumo duomenis iš „iOS“ įrenginio arba „Apple Watch“, turite užšifruoti atsarginę kopiją: pasirinkite laukelį „Encrypt [device] backup“ (užšifruoti [įrenginio pavadinimas] atsarginę kopiją) ir sukurkite slaptažodį, kurį galėsite atsiminti.

    Slaptažodį užsirašykite ir laikykite jį saugioje vietoje ar įsiminkite, nes be šio slaptažodžio atkurti „iTunes“ atsarginių kopijų niekaip nepavyks.

    Jei sveikatos ir aktyvumo duomenų išsaugoti nenorite, galite sukurti neužšifruotą atsarginę kopiją.

  5. Spustelėkite Back Up Now (kurti atsarginę kopiją dabar).
  6. Kai procesas pasibaigs, „iTunes“ santraukos ekrane galėsite matyti, ar atsarginė kopija buvo sukurta sėkmingai. Tiesiog eikite į skiltį „Latest Backup“ (vėliausiai kurta atsarginė kopija) ir peržiūrėkite datą bei laiką.
Nešdami „iPhone“ ar „iPad“ į „Apple“ servisą turėkite omenyje, kad gali tekti sumokėti ne tik už to gedimo dėl kurio nešate įrenginį taisyti šalinimą. Pavyzdžiui, jei norite pakeisti telefono akumuliatorių, tačiau „iPhone“ ekranas yra skilęs (ne dėl „Apple“ kaltės) — servisas gali pakeisti įrenginio ekraną ir už tai teks sumokėti patiems. Taip pat gali tekti patiems sumokėti jei įrenginyje bus aptikta kitų gedimų ir jų priežastis nėra „garantinė“.

Taip yra todėl, kad, tarkim: atnešate „iPhone“, kuriam reikia pakeisti akumuliatorių, tačiau to telefono ekranas yra skilęs. Ardant tokį „iPhone“, yra didelė tikimybė jog ekranas dar labiau suskils. Dėl šios priežasties „Apple“ servisas neprisiima atsakomybės ir iš karto pakeičia skilusį ekraną nauju ar atitinkančiu naują. Tos pačios sąlygos galioja ir keičiant telefoną kitu (senojo neremontuojant).


  1. Jei negalite išjungti funkcijos „Find My iPhone“, „Apple“ gali nepavykti suremontuoti jūsų įrenginio. Ši strategija taikoma tam, kad jūsų įrenginys be jūsų žinios neremontuotų to daryti neįgalioti asmenys. Jei neprisimenate savo „Apple ID“ ir slaptažodžio, eikite į iForgot.  ↩

  2. Įjungus duomenų šifravimą išsaugomi ir įrenginyje esančiais sistemai žinomi slaptažodžiai. Taip pat šifravimas yra būtinas jei norima išsaugoti aktyvumo duomenis iš „iOS“ įrenginio arba „Apple Watch“ ↩

  3. Norėdami sužinoti kiek laisvos vietos yra jūsų „iCloud“ saugykloje:

    • Jei naudojate „iOS 10.3“ ar naujesnę: Settings → [jūsų vardas] → iCloud ir palieskite iCloud Storage ar Manage Storage
    • Jei naudojate „iOS 10.2“ ar senesnę „iOS“ versiją: SettingsiCloudStorage
    • Jei naudojate „Mac“ kompiuterį: System PreferencesiCloudManage
    • Jei naudojate PC: atidarykite „iCloud for Windows“ aplikaciją. ↩

Apytikslis skaitymo laikas – 5 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Komentarų: 26 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. Turėtų būti ... iCloud suteikia iki 2TB ... (ne 2GB)

  2. Sveiki, nelabai čia į temą, bet vis dėl to service. :D

    Gal žinot kame bėda, kad kartais paprasta žinutė SMS per Message apps'ą neišsisiunčia (not delivered)? Nesvarbu siunčiu i kitą iphone ar android. Ar tik čia nebus dėl to, kad įjungtas iMessage? Ir telefonas kartais sugrybauja ir nori siųsti iMessage ir dėl to neišsisiunčia, nes tarkim android'as iMessage nepriima?

    • Sunku pasakyti kodėl Jūsų atveju taip yra. Jei taip nutinka su vienu ar dviem abonentais, o ne su visais — gali būti, kad tie žmonės kažkada naudojo iPhone ir neatjungę iMessage paslaugos jame tiesiog perkėlė SIM į naują telefoną. Daugiau apie tai skaitykite čia, bet tai sprendimas tam kam siunčiate žinutę. Tokiu atveju gali būti, kad „Apple“ serveriai mano, kad galima tam žmogui siųsti iMessage, tačiau to padaryti nepavyksta. Jūs savo pusėje galite pabandyti įjungti Send as SMS funkciją Messages aplikacijos nustatymuose.

      Panaši problema gali būti ir tada jei žmogus naudoja iPhone, tačiau yra atsijungęs Messages aplikacijoje nuo savo Apple ID. Tokiu atveju jis negali gauti iMessage žinučių, nors „Apple“ serveriai gali vis dar manyti, kad jis jas gauti turėtų galėti.

      • Send as SMS nustatytas. Vienas iš žinučių gavėjų yra atjunges iMessage, bet FaceTime palikes, o kitas Android'as niekad nebuves iOS, bet manau reikia dar pasekti kokiu metu neišsisiunčia SMS, nes ką pastebėjau: bute kuriame gyvenu gan prastas ryšys ypač būnant kambario viduryje toliau nuo langų. Jei kas skambina dažnai turiu prieit prie lango, kad be trikdžių mane girdėtų skambinantis, o išėjus į lauką viskas OK. O lyg ir ne bunkery gyvenu. Tai gal Not Delivered susijes su prastu ryšiu bute....?
        Bet kokiu atveju ačiū už jūsų atsakymą. :)

        • Klaida siunčiant iMessage žinutę. Paspaudus ant raudono šauktuko piktogramos aktyvuojamas papildomų žinutės siuntimo parinkčių meniu.

          Kai taip nutinka, žinoma, pirmiausia įsitikinkite kad ryšio kokybė yra pakankamai gera ir jei taip:
          • paspauskite ant raudono šauktuko piktogramos šalia neišsisiuntusios žinutės
          • atsidariusiame meniu paspauskite „Try Again“ ir jei ir vėl neišsisiunčia, o siunčiate (mėlyną) žinutę — pasirinkite „Send as Text Message“ ir tada ta žinutė bus siunčiama kaip SMS (žalia).

          Atkreipkite dėmesį į tai kokios žinutės siunčiamos ir neišsisiunčia. Jei žinutės tekstas mėlyname fone – siunčiama iMessage tipo žinutė, jei žaliame — SMS.

  3. Durna sistema su tuo “ i’Message”,jeigu siuntejas siuncia zinute o gavejas buna atsijunges interneta tuo metu,tai gavejas negauna zinutes,kaip paprastos SMS...nebent siuntejas atsijungia interneta,tada telefonas zinute suformuluoja kaip SMS...dar vienas minusas,kad i’Message nerodo ar kontaktas “online”,tai pries siusdamas ir nematai,ar jis tuo metu isijunges interneta ar ne...
    Yra “Whatsapp” ir “Viber” tam reikalui...” i’Message” dar yra kur tobulet...

    • Kas šiais laikais atjungia internetą? …gal tie kas neturi pinigų iPhone.

      • Nejuokink tu zmoniu :-D kas siais laikais atjungia interneta? :-D pas mane interneto planas neribotas,bet as jeigu nenaudoju tai ir atsijungiu,tuo labiau,kad ijungt ir isjungt uztrunka sekunde... jeigu tu kazko nedarai,tai nereiskia,kad kiti taip elgiasi...
        baik tu spankt viena karta... tu kazkoks tikrai keistas veikejas,visur kur minusai,tai toj vietoj dedi pliusus...turbut pas tave namie ir tapetai su obuolio ženklu... :-D

        • „Internetas“ nėra pasiekiamas vien tik naudojant mobilius duomenis, prie jo prisijungti galima ir per WiFi (kaip tai padaryti gali paskaityti čia), na o jei viską atjungi — tai ir negauni nei „iMessage“ žinučių, el. laiškų (nes matyt pajungi „internetą“ tik tada kai „naudoji“ — siunti laišką ar rašai iMessage žinutę) ir t.t.

          Pas mane namas obuolio formos, o pas tave tapetai tikriausi bulvėmis ir runkeliais padabinti, tad pats nejuokink naudodamas išmanų įrenginį kaip kokį „kvailafoną“ ir manydamas, kad taip daro ir likusi didžioji dauguma. Nors gal Olandų žiedo rajone skriaudžia kas jei palieki internetą įjungtą kai nenaudoji… ):

          • Kam naudijamas i’Massage? Zinutem rasyt ar failam gaut? Artsite tu :D jeigu zmogus isijunges telefone i’massage funkcija ir netycia del kokiu nors priezasciu pas ji nera interneto... tai kitas zmogus is iphone jam net paprastos sms zinutes negali atsiust,siuntejas tada priverstas atsijungt interneta,kad parasytu zinute... tai sitoj vietoj nereikia nieko patobulint,runkeli tu bl....
            Todel ir sakau,sitoj vietoj yra puikiausios programeles kaip “Viber” arba “Whatsapp”
            Bet dar pasakyk,kas siais laikais jas naudoja... :-D tu turbut nenaudoji,nes dar valgai su mediniais šaukstais namie....

            • Tu pats artistas jei nemoki naudotis įranga, kurią turi. Aukščiau esančiame komentare net parašiau kaip išsiųsti SMS jei iMessage neišsisiunčia. Susipažink geriau su įranga, kurią naudoji ir jos galimybėmis, dunduk čia nepurkštavęs.
              Nenaudoju nei „Viber“ nei „Whatsapp“ ir žinau tik vieną žmogų kuris Whatsapp'ą naudoja. Aišku aš nebėgioju ir neklausinėju kas ką naudoja, tiesiog žinau kad vienas naudoja.
              Mano aplinkoje daugiau nei 90% naudoja iPhone, tai man nereikia jokių Whatsapp'ų.
              Na, o tau pačiam matyt per šventą dvasią stebuklingų „Whatsapp“ ir „Viber“ žinutės ateina kai internetą atjungi, ne taip kaip per tą niekam tikusią Messages.

              • Ta ka tu parasei auksciau,tai butent ir yra apie tai ka as kalbu,abeli tu,jeigu tu rasai ir pats nesupranti apie ka,tai niekas nekaltas...
                Ten varnele ijungus,buten ir yra,jeigu nera interneto rysio,tada siuncia SMS zinute...todel tik ir galima issiust SMS atsijungus interneta... o iskur zinot,kada pas gaveja ijungtas ar isjungtas ar siaip nera interneto... tai pagal tave cia yra normali tokia veiksmu seka: siunti zinute iš i’massage,gavejas negauna,nes neraso delivery,tada toliau,jeigu nori,kad gaveja pasiektu tavo zinute,atsijungi interneta,tada vel siunti,tada gavejas gauna SMS... čia yra normalu pas “idialybes” irengini “Apple”? (Reikia tobulint!)
                Pas mane “apple” rata sudaro 99% bet tik viena zinau kuris naudoja i’Massage,bet ir tai šone turi Whatsapp... tu iseik kartais is tos trobos i lauka....

                • Na trobos tai čia pas jus Pakruojyje. Vilniuje namai.
                  Normalu yra matyti, kad žinutė neišsisiuntė ir turėti alternatyvų būdą ją išsiųsti. Mano galva kur kas blogiau jei ji gulėtų kur serveryje ir manytum, kad ji gauta.
                  Tobulinti galima ir reikia daug ką, tame tarpe ir pas „Apple“.

                  • Todel ir atjungtas tas i’masage,ir visada visiem gali issiust SMS ir nereikia sukt galvos ar gaus ar negaus,o faila siust N alternatyvu yra ir desimt kartu patogesniu,negu vaiksciiot per meniu ir junginet varneles...plius dar,kad gavejas gali buti androidas... o i’massage tik tarp iphonu ir dar neisdirbtas iki galo...

  4. Pas mane mobilus planas ribotas 10gb, bet neprisimenu kad buciau kada nors atjungusi duomenis. Ziuriu ir filmus youtube ir facebooke daug sedziu ir plansetui savo duodu interneta per iphone, bet plano dar nevirsijau. Daug kur yra wifi tai ir neisnaudoju. Jei atjungti duomenis tai tada nereikia iphone, galima nokia sena paimti.

    • As atjungiu interneta nakciai visada,nes el.paštas koks is kokios nors parduotuves ar dar ir is kur nors ateina nakti ir pažadina...
      Cia niuansu yra daug,bet,kad i,message neatidirbtas,tai faktas...

      • mes su vyru naudojam do not disturb nakti ir telefonus laikome prie lovos - nebuna jokio garso.

        • Tikejausi tokio atsakymo, dont disturb,tai reiskia,esant kokiai nelaimei,nakti tave tik varpais galės prisisaukt... o as paprasciausiai swipe off vakare interneta,ryte swipe on,paprasta,niekas netrugdo ir esant reikalui gali susisiekt o is interneto neina siuksles i pašta naktim...
          O kam tada laikyt interneta inungta,jeigu ijungtas dont disturb... kur logika...

          • „Do not disturb“ leidžia nurodyti asmenis, kurių skambučiams negalios šis ribojimas. Kaip taisyklė tai šeimos nariai. Taip pat įjungus „Repeated Calls“ jei kažkam labai reikia ir trijų minučių bėgyje paskambins dar kartą — toks skambutis bus girdimas (jei nutiko kokia nelaimė, labai tikėtina kad bus skambinama ne kartą).

            Aš laikau duomenis visada įjungtus ir man patinka kai paėmus telefoną į rankas matau viską kas ką siuntė, rašė ir t.t. nelaukdamas nieko ir nejunginėdamas. …valgyti neprašo gi, ypač kai duomenys nėra riboti, o jei ir riboti tai namie įprastai yra ir WiFi. Ar nakčiai ir maršrutizatorius išjungiamas?
            Aš niekada neišjunginėju nei kompų (nebent visa šeima išvažiuojame kur ilgesniam laikui), nei telefonų, nei maršrutizatorių (šių neišjungiu net ir išvažiuodamas). Tiesiog taip įpratęs. Atėjai, palietei klaviatūrą prisijungei ir dirbi, ir iš karto matai kas ką rašė, siuntė ir t.t.

  5. O man šiandien sūnus gimė. Pasidžiaukime visi ir nesibarkite. :D

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*