Google gali būti priversta nustoti skaityti mūsų laiškus
Europos Sąjunga ieško naujų būdų apsaugoti Europos interneto naudotojų privatumą ir gali apkarpyti kai kurių kompanijų sparnelius.
Nauja Europos Komisijos iniciatyva, kurios tikslas apsaugoti Europos Sąjungos interneto naudotojus, gali apriboti kai kurių interneto kompanijų, tokių kaip „Facebook“, „WhatsApp“, „Google“, „Apple“ ir iš principo bet kokios kitos kompanijos, valdančios jos paslaugos naudotojų duomenis, veiklą. Ši nauja iniciatyva, pavyzdžiui gali priversti „Google“ nustoti „skaityti“ mūsų laiškus ir atitinkamai pagal jų turinį parinkti rodomą reklamą.
Europos Komisija savo pranešime spaudai teigia kad ji siūlo aukšto privatumo lygio elektroninėje komunikacijoje taisykles ir atitinkamai atnaujino duomenų apsaugos taisykles skirtas ES institucijoms. Atnaujintos taisyklės liestų ir ne tik paslaugas internete teikiančias kompanijas, bet ir tokias kompanijas kaip telekomunikacijų bendrovės ar interneto paslaugų tiekėjai, kai kalbama apie jų paslaugų naudotojų duomenų valdymą.
Naujas pasiūlytas įstatymas liečia ir slapukus, kuriuos dabar įvairios kompanijos naudoja savaip, pavyzdžiui sekti interneto naudotojo veiklą tinkle. Naujos taisyklės leistų paslaugų naudotojui pačiam labiau kontroliuoti nustatymus, kuriuose būtų paprasta sutikti naudoti arba atmesti slapukus ir kitus identifikatorius.
Naudotojams turės būti pateikta išsami informacija susijusi su jų duomenų dalinimusi su trečiomis šalimis. Paslaugos naudojančios lokacijos ir kitus meta-duomenis vis tiek būtų prieinamos interneto kompanijoms, ir komisijos nariai mano jog tai atvertų naujas verslo galimybes.
Bet kuriuo atveju – privatumas privalo būti garantuotas ir verslo atstovai privalėtų prašyti sutikimo prieš panaudodami vartotojų duomenis. Vartotojui nesutikus – duomenys turi būti anonimizuoti arba pašalinti, nebent šie duomenys reikalingi apskaitai, kurios pagrindu naudotojui bus pateikta paslauga.
Suprantama, kad tokios taisyklės buvo sutiktos su tam tikru „Europos Telekomunikacijų Tinklo Operacijų Asociacijos“ pasipriešinimu. Jie teigia, kad šios taisyklės pagrindinę naštą užkraus ant tradicinių telekomunikacijos bendrovių. Interaktyvios reklamos biuras, taip pat nelaimingas dėl slapukų padėties, nes naujas įstatymas gali neigiamai paveikti pajamas gaunamas iš reklamos.
Kol kas, šios naujos privatumo taisyklės yra pasiūlymo būsenoje, tačiau Europos Komisija stengiasi užtikrinti sklandų jų įgyvendinimą iki 2018 metų gegužės 25 dienos.