Lietuvoje pradėjo veikti Apple dviejų veiksnių „two-factor“ autentikacijos paslauga
Nors Apple oficialiai ir nepranešė, tačiau kai kuriems Lietuvos vartotojams jau veikia dviejų veiksnių autentikacijos (Two-Factor Authentication) paslauga.
Visoje eilėje šalių iOS 9 ir OS X El Capitan vartotojams, Apple pradėjo tiekti „dviejų veiksnių autentikacijos“ (two-factor authentication) paslaugą jungiantis prie Apple ID reikalaujančių tarnybų. Nors Apple oficialiai to neanonsavo, bet Mac Arena skaitytojai pastebėjo, kad neseniai ši paslauga tapo prieinama ir Lietuvoje (ačiū Edui pirmam tai pastebėjusiam ir apie tai pranešusiam). Tiesa, iš karto reikėtų paminėti, kad Lietuvoje, bent jau kol kas, ši paslauga prieinama tik Omnitel tinklo vartotojams.
„Dviejų veiksnių autentikacijos“ (two-factor authentication) paslaugos nereikėtų maišyti su „dviejų žingsnių patikra“ (two-step verification) - tai dvi skirtingos, nors ir panašios, paslaugos[1].
Kas yra „dviejų veiksnių autentikaciją“
„Two-factor authentication“ (dviejų veiksnių autentikacija) tai papildomas Apple ID saugumo sluoksnis leidžiantis užtikrinti, kad prie dokumentų, nuotraukų ar kitos svarbios informacijos, kurią saugote Apple - galite prieiti tik Jūs ir tik su Jūsų įrenginiais.
Reikalavimai norint įjungti „dviejų veiksnių autentikaciją“
Norint įgalinti „dviejų veiksnių autentikaciją“ įrenginiuose kur naudojamas Apple ID galima kai sistema atitinka žemiau išvardintus reikalavimus:
- iPhone, iPad ar iPod touch su įdiegta iOS 9
- Mac kompiuteriuose su įdiegta OS X El Capitan ir iTunes 12.3
- Apple Watch su įdiegta watchOS 2 operacine sistema
- Apple TV (4-tos kartos) su įdiegta tvOS
- Windows PC su iCloud for Windows v.5 ir iTunes 12.3
Kaip įjungti „dviejų veiksnių autentikaciją“
Yra du būdai sužinoti ar Jūsų Apple ID galima įjungti „two-factor authentication“ (dviejų veiksnių autentikaciją).
1. Būdas
Jei konfigūruojate naują įrenginį ir dviejų veiksnių autentikacija nurodytam Apple ID yra galima - ekrane pamatysite specialų, šios funkcijos įjungimui skirtą ekraną, kuriame galite pasirinkti ar įjungti „Continue“ arba neįjungti „Don’t Use Two-Factor Authentication“ (tai padaryti galima ir vėliau, žemiau nurodytu antruoju būdu).
Jei pasirinkote įjungti dviejų veiksnių autentikaciją savo Apple ID naujo iOS įrenginio konfigūravimo metu paspausdami ant „Continue“:
- nurodykite savo telefono numerį, kuriuo galite gauti patikros kodus, kai jungsitės prie naujo įrenginio
- sutikrinus į nurodytu telefono numeriu nusiųstą kodą - „two-factor authentication“ paslauga bus įjungta automatiškai.
2. Būdas
Jei nekonfigūruojate naujo įrenginio ir „two-factor authentication“ paslaugą savo Apple ID norite įjungti jau naudojamame įrenginyje:
Jei tai iPhone, iPad ar iPod touch su įdiegta iOS 9
- atidarykite Settings aplikaciją
- paspauskite ant iCloud ir tada paspauskite ant savo Apple ID
- jei reikia įveskite Apple ID slaptažodį
- paspauskite ant Password & Security
- ekrano apačioje pamatysite Turn on arba Setup Two-Factor Authentication užrašą - paspauskite ant jo
- vykdykite ekrane esančius nurodymus pateikdami reikiamą informaciją bei pasirinkdami pageidaujamą kodo patikros būdą.
Jei tam Apple ID dviejų veiksnių autentikacijos įjungimas yra neįmanomas - ekrane pamatysite atitinkamą pranešimą, priešingu atveju „Password & Security“ skiltyje, prie „Two-Factor Authentication“ – pamatysite On.
Jei tai Mac su įdiegta OS X El Capitan
- atidarykite System Preferences aplikaciją
- paspauskite ant iCloud ir tada paspauskite ant Account Details
- jei reikia įveskite slaptažodį ir aktyvuokite Security skiltį
- jei lango apačioje pamatysite mygtuką Turn on arba Set Up Two-Factor Authentication
Jei tam Apple ID dviejų veiksnių autentikacijos įjungimas yra neįmanomas - ekrane pamatysite atitinkamą pranešimą.
Saugaus Jums naudojimosi Apple ekosistema.
-
„Two-Factor Authentication“ (dviejų veiksnių autentikacija) ir „Two-Step Verification“ (dviejų žingsnių patikra), nors ir priklauso tai pačiai „Multi-factor authentication“ saugumo grupei - nėra vienas ir tas pats. „Two-Factor Authentication“ yra laikoma saugesniu būdu. Nesigilinant į visas subtilybes: - naudojant „Two-Step Verification“ Apple ID apsaugos būdą, kaskart jungiantis prie paslaugos, kur vartotojo autentikacijai naudojamas Apple ID reikia nurodyti ne tik Apple ID ir slaptažodį, bet ir laikiną kodą. Tas kodas atsiunčiamas Apple į vieną iš tą patį vartotojo Apple ID naudojančių įrenginių. - naudojant „Two-Factor Authentication“ metodą Apple ID apsaugai, pirmą kartą jungiantis prie paslaugos naudojančios Apple ID tame įrenginyje, prašoma įvesti ne tik Apple ID slaptažodį, bet ir specialų kodą, kuris yra Apple atsiunčiamas į tą Apple ID naudojantį ir kaip patikimą (trusted) pažymėtą įrenginį. Ši procedūra, tame įrenginyje ar jungiantis tame įrenginyje prie konkrečios paslaugos - atliekama tik vieną kartą. Su „Multi-factor authentication“ naudojimu daugelis esate susidūrę savo kasdienėje veikloje, pradedant nuo kredito/debeto kortelės PIN įvedimo iki dažnai organizacijose naudojamų RSA SecurID kodų generatorių, kur jungiantis prie tam tikrų paslaugų/serverių reikia nurodyti savo vartotojo vardą, slaptažodį, PIN’ą ir generatoriaus tuo metu rodomą laikiną slaptažodį, kuris įprastai keičiasi kas 45 sekundes. ↩
Gal ir naudinga. Tik kolkas dar neveikia, nors is esu OMNITEL.
Greiciau Siri mums duokit :) O ne simple dalykus kurie jau galejo senai but idiegti.
O ką Siri neveikia pas tave? Nesupratau.
Na as ne rusas ar ne vokietys :) Tad Siri joks prikolas
Jei teisingai supratau, tavo problema su Siri yra ta, kad Siri nešneka/nesupranta lietuviškai – tada manau kreipiesi ne pagal adresą, nes matyt naivu būtų tikėtis, kad Apple išmokys Siri suprasti lietuviškai, kai balso atpažinimo sistemų lietuviškai neišmokė suprasti ir patys lietuviai. Buvo bandymų kurti lietuvių kalbos balso atpažinimo sistemas (tikiuosi ne tik žodžių atpažinimo, bet ir sakinio prasmės interpretavimo), tačiau jie arba mirė arba yra dar net ne embriono, o spermatozoido stadijoje. Vyriausybė tam taip pat nepadeda ir neskiria lėšų, o gautas lėšas iš ES, net ir šiems tikslams, perskirsto kitur.
Ką ten kalbėti apie balso atpažinimo ir interpretavimo sistemas, kai paprasčiausios elektroninės sistemos pas mus dar merdėja. Lietuvių kalbos instituto vadovė sakė: „kai pas mus atvyksta Oksfordo žodynų rengėjai ir paklausia, kurioje šalyje laikome skaitmeninį archyvą, neturime ką pasakyti. Mūsų kartotekos – popierinės, laikomos rūsyje“. Tai apie kokias balso giedančio lietuviškai sistemas mes galime kalbėti, jei jų nėra ir kodėl Apple jas turėtų kurti Lietuvai kai patys lietuviai sau to padaryti negali ir panašu, kad seniai spjovė ant paslėptosios Markovo grandinės algoritmo?
Na as tikrai suprantu visa situacija ir t.t... Bet va paimtu salys kuriu nera nei kalbos nei siri ir uzdraustu pardavineti apple produkcija. Ir ka tas applas darytu ? Per 2 dienas pazadetu sukurti kalba ir siri palaikyma, o per 2 menesius ir sukurtu bei isleistu.
Ar lietuviu kalba - pauksciu kalba ? :)
Manau, tokiu atveju jei „šalys, kurių nėra nei kalbos, nei Siri uždraustų pardavinėti Apple produkciją“ – klausimas skambėtų ne „ką tada Apple darytų“, o „į kurią šalį mes važiuotumėme pirkti iPhone“ :)
Na taip, vaziuoti net ir nereiktu. Bet nemanau kad apple sedetu ir nieko nedarytu. Vien del straipsniu apple isleistu visas tas kalbas ir palaikymus. Pajamos protu nesuvokiamos juk... :)
Jei karve tik melsi, bet valgyt neduosi, juk baiksis pienas :)
Manau, jei kalba eitų tik apie UI lituaniavimą - gal ir susirūpintų, bet tikrai nesteigtų lietuvių kalbos instituto tam, kad išmokyti Siri suprasti lietuvių kalbą.
iPhone pardavimų rezultatai Lietuvoje neskelbiami, bet tarkime - hipotetiškai, kad Lietuvoje kas 350-tas miestietis turi po iPhone ir vidutiniškai į naują keičia kas 2,5 metų, o miestuose gyvenančių lietuvių yra 2 mln. Jei vidutiniška nuperkamų iPhone kaina yra 800 €, tai per metus LT parduodama iPhone už 1,8 mln. € ir jei Apple turi pelno 70% nuo kiekvieno parduoto iPhone – per metus iš Lietuvos ji gauna 1,28 mln. € (žinoma dar mažiau, nes sumoka mokesčius, kokie jie ten bebūtų).
Apple kompanijoje dirba daugiau nei 80 000 darbuotojų ir Apple biuruose visada yra obuolių, kuriuos darbuotojai gali graužti nemokamai. Tarkim Apple vienam darbuotojui per dieną skiria 1 obuolį, kurio kaina 0,1 € - vadinasi per metus obuoliams Apple išleidžia 2,92 mln. € – obuoliai Apple biure kainuoja daugiau nei dvigubai daugiau, nei kompanija uždirba iš Lietuvoje parduotų iPhone.
Šiaip paskaičiavimai, hipotetiniai pasvarstymai. Žinoma, čia šakėmis ant vandens, bet…
Na manau skaiciai yra kur kas didesni. Nes perkami ne vien iphone, o ir ipad ir macbook ir t.t... Bei 1 mln ar 5 mln euru, tikrai nera mazi pinigai... Google senai sulietuvino savo sistemas, idiege sms rasyma balsu ir t.t.. Ir jiems tikrai nereikejo 50 mln euru pelno per metus :) Matyt ir instituto steigti nereikejo. Tai va cia ir viskas prasilenkia kazkaip...
Pradėkim nuo to, kad Google įdirbis yra kur kas didesnis šioje srityje, o ir Android įrenginių skaičiai parduodamų Lietuvoje gerokai didesni. Be to, spėju, lietuvių kalbos speech-to-text funkcija Android jei ir tapo palaikoma, tai tik kokiais 2015 metais, matyt tik naujausioje Android versijoje ir tai greičiausiai tik prisijungus prie interneto.
Na Siri be interneto ir ne Siri :) O del pajamu lenkenciu NASA neturetu buti sunku dasivyti cia ir Android.
Klausimas ne ar yra sunku, bet ar yra verta ir aš nesu prieš iOS lituanizaciją, nors UI vis tiek, greičiausiai, mano iPhone būtų anglų kalba, bet galimybe padiktuoti žinutę lietuviškai - pasinaudočiau.
Jauciu net as per savaite laiko neskubedamas su anglu lietuviu anglonu isversciau apple UI :) Aisku tai padaryciau for fun, bet matyt apple reiktu 2 mln euru tai padaryti :D
Tiek as tiek visi pasinaudotu ir zinutes rasymu ir Siri ir visais kitais musu gimtosios kalbos teikiamais malonumais.
Į kompiuterinių sistemų UI lietuvių kalba aš žiūriu labai skeptiškai, nes eilė techninių terminų joje yra arba juokingi arba tragiškai beprasmiai, o ilgi lietuviški žodžiai, kuriuos tenka trumpinti taip pat daug prasmės neprideda.
Kitas reikalas yra trečių šalių aplikacijų naudojimas, jei sistema būtų lituanizuota, o aplikacija - ne (daugelis jų tokios ir būtų) – jose esantys „mygtukai“ arba būtų vis tiek ne lietuviški - geriausiu atveju, arba būtų vieni lietuvių kalba, o kiti velniai žino kokia, pvz kiniečio rašytų aplikacijų, kai kurie mygtukai galėtų būti ir su kinietiškais „piešiniais“. Taip, kad gautųsi toks, kaip rusai sako, „nei žuvis, nei mėsa“ :) .
Na bet ziurek, android turi lietuviu kalba, o apps Anglu kalba. Net neabejoju jog jei iOS turetu lietuviu kalba, vartotoju padaugetu 20±40% kaip nieko.
Cia tiesiog kazkokie zaidimai vyksta. Vadovaujamasi knygomis. Kai svarbaus zmogaus turima laukti. Na bet ne velnio :)
Manai 30-40% neperka iPhone ar iPad, nes joje nėra lietuvių kalbos. Tikrai suabejočiau tokiais skaičiais, nes labai tikiuosi, kad užsienio kalbų žinojimo situacija Lietuvoje gerokai aukštesnio lygio. Taip, ji ko gero nėra tokia gera, kaip kokioje Estijoje, kur angliškai susikalbėti galima ir su 60-mete pardavėja „kulinarijoje“, pas mus abejoju ar tai pavyktų, bet „kulinarijos pardavėjai“ vargu ar yra tikslinė iPhone vartotojų auditorija.
Pabandyk isvaziuoti is vilniaus i koki kauna, ir pakalbinti kasininke angliskai, tai nueis direktore pakviesti, jog susikalbetu su tavimi :D Situacija kur kas blogesne nei manai.
Manai, kad ta kasininkė pirktų iPhone jei jis „kalbėtų“ lietuviškai?
Ka ji pirks kai jos alga 350 euru :)) O siaip turtingi zmones nemoka net anglu skaityti. Jau dabar koks 30% turtuoliu turi obuolius bet nesupranta net kas tas icloud. Tai sakai dar 30% nepriprauktu turtuoliu kurie moketu meniu skaityti ? :)
Žinojimas kas yra iCloud nėra niekaip susijęs su kokios nors kalbos žinojimu. Yra daug žmonių, kurie gerai supranta lietuviškai, tačiau jie nebūtinai žino kas yra trijų taškų ekvilibriumas ir yra daug žmonių, kurie nežino nei vieno žodžio lietuviškai, bet puikiai žino kas yra šis aksiomatinis termodinamikos konceptas.
Kalbant apie lietuviškus meniu, tai kažkada turėjau progą žmogui aiškinti kaip naudotis viena programine įranga, jo langinės buvo lietuviškos, tai tokį „grybą pjoviau“ kol galiausiai nepradėjau naudoti klavišų kombinacijų, nes žiūrint į meniu kas yra kas, daugeliu atvejų, buvo aišku tik žinant kas kur yra ir galiu pasakyti, kad nebuvo daug aiškiau nei UI būtų buvęs čekų ar vengrų kalbose.
Na taip taip :) bet ne daug znoniu nusiperka lenkta samsung televizoriu ir nezino kuris migtukas atidaro smart meniu :) Ar isvis kas tas smart meniu.
neveikia kolkas, su Omnitel taip pat.
Veikia kuo puikiausiai :)
Ar teisingai supratau, kad kodas būtų siunčiamas į kitą įrenginį, o ne į tą, kuriuo jungiuosi? Jeigu taip, abejotinas patogumas.
Taip, jis būtų siunčiamas į kitą „trusted“ įrenginį. Reikia turėti omenyje, kad:
a) Two-Factor autentication atveju tas kodas siunčiamas tik vieną kartą jungiantis prie to paties įrenginio.
b) tai padaryta ne patogumui, o saugumui padidinti.
Apie kokį saugumą galima būtų kalbėti, jei kodas kurį reikia įvesti būtų siunčiamas į tą patį įrenginį, kuriame jį reikia įvesti? Kaip tai patvirtintų, kad Jūs esate Jūs?
Nope. Omnitel, bet sako not available at this time.
Man veikia, gal čia kolkas limited lietuviškų Apple ID kiekis testavimui.
Jei kam aktualu - jau dviejų veiksnių/pakopų patikra jau veikia ir Bitės klientams, kaip su Tele2 - nežinau, bet yra daug šansų kad veikia taip pat. Jei kas patikrintumėte ir parašytumėte - būtų smagu.