Apple kuria savaeigį automobilį, kuris gali atrodyti kitaip
„The Guardian“ gautas susirašinėjimas leidžia manyti, kad „Apple“ projektas „Project Titan“ yra pasistūmėjęs į priekį gerokai daugiau, nei buvo manoma iki šiol.
„The Guardian“ teigia, kad „Apple“ kuria savaeigį (self-driving) automobilį ir dabar ieško saugios vietos netoli San Francisco, kur galėtų jį slapta bandyti. „The Guardian“ gauti dokumentai rodo, kad šis „Apple“ projektas, pavadintas „Project Titan“ yra pasistūmėjęs į priekį daug daugiau, nei buvo manoma lig šiol.
Gegužę, „Apple“ inžinieriai iš slaptos specialaus projekto grupės buvo susitikę su „GoMentum Station“ - buvusios JAV karinės, 2 100 akrų ploto laivyno bazės netoli San Francisko, kuri dabar paversta super-slaptu autonominių automobilių testavimo poligonu, savininkais. „The Guardian“ paklausta apie tai - „Apple“ komentuoti tai atsisakė.
„Apple“ nėra vienintelė technologinė kompanija savo dėmesį sutelkusi į ateities automobilius. „Google“, „Uber“ ir kitos technologinės kompanijos taip pat lengvina savo pinigines kurdamos automobilius-robotus. Pastaraisiais mėnesiais „Apple“ CEO Tim Cook buvo susitikęs su kelių automobilių koncernų vadovais. Kompanija taip pat „kalbina“ ekspertus iš kai kurių automobilių pramonės įmonių, tame tarpe ir Silicio Slėnio „Mercedes-Benz“ tyrimų grupės vadovą.
„GoMentum Station“ tai sena, nenaudojama antro pasaulinio karo laikų laivyno ginklų bazė turinti 20 mylių grįstų greitkelių ir miesto tipo gatvių raizgalynę. Bazė yra viešai neprieinama ir saugoma kareivių. Oficialiai tai didžiausia pasaulyje testavimui skirta slapta bazė. „Mercedes-Benz“ ir „Honda“ jau eksperimentavo su savaeigiais automobiliais už šios bazės sienų.
„Apple“ kompanijoje šimtai inžinierių, atskirame, neskelbiamame pastate Sunnyvale esančiame už 6 km. nuo pagrindinio biuro, patyliukais pluša palinkę prie automobilių technologijų. Šis pastatas, išnuomotas 2014 metais dabar „Apple“ renovuojamas. Detalesnė šio projekto informacija nėra žinoma, tačiau panašu, kad „Apple“ jau yra tokį automobilį beveik sukūrusi. Gegužės pabaigoje, „GoMentum Station“ savaeigių automobilių programos vadovas Jack Hall rašė „Apple“ inžinieriui Frank Fearon’ui atidėti bazės apžiūrą, tačiau teigė „mes vis tiek norėtumėme susitikti ir aptarti reikalus, kad galėtumėme prisiderinti prie jūsų testavimo grafiko“. „The Next Web“ teigia, kad nėra pagrindo manyti, jog „Apple“ kuria savaeigį automobilį ir rašo, kad greičiausiai „Apple“ tokiems automobiliams kuria tik tam tikrus mazgus.
Informacija apie tai, kad „Apple“ kuria savaeigį automobilį buvo pasirodžiusi ir anksčiau, tačiau tai pirmas atvejis, kada informacija apie „Project Titan“ pramintą projektą yra pasirodžiusi dokumentų pavidalu.
„Apple“ vadovas Tim Cook jau buvo susitikęs su „Fiat-Chrysler“ vadovu Sergio Marchionne bei apžiūrėjo BMW i3 automobilių surinkimo liniją Vokietijoje. iPhone gamintoja taip pat įdarbina automobilių ekspertus dirbančius Silicio Slėnyje ir už jo ribų. Kompanijoje jau dirba inžinieriai iš „Tesla Motors“ ir „Mercedes-Benz“ bei ekspertai iš elektromobilių akumuliatorių gamintojos „A123 Systems“. Dabar „Apple“ darbuotojas Fearon’as anksčiau dirbo elektrinius motociklus kūrusioje Silicio Slėnio startuolių kompanijoje „Lit Motors“.
„Google“ ir kiti automobilių gamintojai jau lankėsi „GoMentum Station“ susipažindami su automobilių testavimo galimybėmis. Kol kas tik „Honda“ yra pasirašiusi 250 000 USD vertės supratimo memorandumą. Kai balandį inžinieriai iš „Tesla Motors“ norėjo pasižvalgyti po „GoMentum Station“, teritoriją saugantys kareiviai neįleido kompanijos vadovų ir inžinierių iš užsienio - tų kurie negalėjo pateikti savo JAV asmens kodo.
„Google“, „Tesla“, „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir eilė kitų automobilių gamintojų jau yra gavusios Kalifornijos motorinio biuro sutikimą testuoti savo savaeigius automobilius viešose gatvėse. Norint gauti tokį sutikimą reikia atskleisti technines ir komercines detales, ko be abejonės „Apple“ daryti nenori.
Sunku pasakyti kaip atrodys „Apple“ automobilis, jei iPhone gamintoja tokį sukurs, tačiau iš paskutinio „Apple“ dizainerio Marc Newson interviu „The Wall Street Journal“, galima spręsti jog tai nebus automobiliai atrodantys kaip tie, kuriuos esame įpratę vairuoti.
„Buvo momentai, kai automobiliai apjungdavo viską kas buvo progresyvaus, tačiau dabar esame pačiame dugne“, - sakė Newson kalbėdamas su „The Wall Street Journal“. Newson nėra vienintelis neigiamai atsiliepiantis apie šiuolaikinių automobilių išvaizdą, jo kolega Jony Ive, anksčiau šiais metais kalbėdamas su „New Yorker“ žurnalistu taip pat negailėjo karčių žodžių automobilių išvaizdai.
Tai kad du „Apple“ dizaineriai paniekinamai atsiliepia apie dabartinių automobilių išvaizdą, leidžia manyti jog jie jau turi viziją, kaip šiuolaikinis automobilis turi atrodyti. Reikia manyti, kad jo išvaizda paveldės ką nors iš Jony Ive mylimiausio automobilio Bentley Mulsanne.