Apple pagaliau žengė žingsnį tirpdantį ledus tarp automobilio sistemų ir iOS įrenginių.
Užimdama automobilio informacinio ekrano valdytojo poziciją Apple suteikia galimybę jame turėti geriausias iOS savybes kontroliuojamas balsu ir priklausomai nuo automobilio ar pasirinktos komplektacijos leidžiančios valdyti tas iOS funkcijas mygtukų ar lietimui jautraus ekrano pagalba.
iOS įrenginių vartotojams grafinė CarPlay vartotojo sąsaja bus gerai pažįstama ir nereikės gaišti laiko aiškinantis kaip įjungti Maps, Podcasts, Messaging, Music ar paskambinti. Ferrari, Honda, Hyundai, Jaguar, Mercedes-Benz ir Volvo yra pirmieji gamintojai, kurie savo automobiliuose pradės diegti CarPlay sistemas, vėliau prie jų prisijungs ir BMW, Chevrolet, Ford, Kia, Subaru, Toyota ir eilė kitų automobilių gamintojų.
Apple atrodo jau užmetė savo Siri Eyes Free projektą, bet šios sistemos įdiegimas niekada ir nebuvo labai toli pažengęs. Taip pat, panašu, kad CarPlay veikia BlackBerry QNX pagrindu, nors Apple to ir nesakė.
Žemiau esančioje lentelėje, kelių automobilių gamintojų diegiamų sistemų funkcijų ir galimybių palyginimas su Apple CarPlay.
CarPlay
Įrenginiai:
i0S Navigacija:
AppleMaps, Calendar, Contacts, integruotas el. pašto ir žinučių palaikymas, POI paieška ir eismo būklė realiame laike (kur palaikoma) Aplikacijos:
Music, Podcasts, Beats Radio, iHeartRadio, Spotify, Slacker Žinutės: Messages su perklausa ir diktavimu Telefonas:
CarPlay vartotojo sądaja skambinimui ir skambučių priėmimui Valdymas balsu: SiriMaps, Phone, Messaging ir aplikacijų kontrolė Valdymas:
Lietimui jautrus ekranas, mygtukai, balsas
Ford Sync
Įrenginiai:
i0S ir Android Navigacija:
Telefono žemėlapiai nepalaikomi. Papildomai galima pasirinkti MyFord Touch navigaciją su kelių srauto informacija. Aplikacijos:
Palaikoma daugiau nei 30 aplikacijų. Žinutės:
Perklausymas ir atsakymų didktavimas. Telefonas:
Ford Sync vartotojo sąsaja skambinimui, palaikomas balso paštas. Valdymas balsu:
Valdymas balsu per Nuance. Valdymas:
Priklausomai nuo modelio: mygtukai arba lietimui jautrus ekranas.
GM MyLink
Įrenginiai:
i0S and Android Navigacija:
papildomai įsigyjama GogoLink navigacijos aplikacija skirta iOS ir Android. Aplikacijos:
Pandora ir Stitcher Žinutės:
Nepalaikoma Telefonas:
GM MyLink vartotojo sąsaja skambinimui. Balso paštas nepalaikomas. Valdymas balsu:
Naudojama telefono balso tarnyba skambinimui, muizikai ir aplikacijų paleidumui. Valdymas:
Lietimui jautrus ekranas
Mercedes DriveStyle
Įrenginiai:
i0S Navigacija:
Navteq su POI paieška, Google StreetView, galimybės naudoti kitų gamintojų navigacijos aplikacijas nėra. Aplikacijos: Apple Music, Aupeo! Personal Radio, Twitter, Facebook, Internet Radio ir Glympse. Žinutės:
Nepalaikomos Telefonas:
Mercedes DriveStyle vartotojo sąsaja palaikanti balso paštą. Valdymas balsu: Siri Valdymas:
Priklausomai nuo modelio: mygtukai arba lietimui jautrus ekranas.
Tai, kad ir dabar užtenka į telefoną spoksančių. Labai dažnai tenka matyti kaip kokia nors „tetutė“ vairuoja savo inkiliuką su mechanine greičių dėže, kalbėdama telefonu ar rašinėdama žinutes ir dar rūkydama, ir paskui nesuprasdama ko čia piktiniesi, kai ji pradeda važiuoti jau baigiant degti žaliam šviesoforo signalui, žiūri per automobilio langą pro savo šviesias garbanas ir, matyt, savo draugei pasakoja kokie visi aplinkui vairuotojai debilai.
Jei tikėjaisi, kad padarys nugaros masažą, tada taip - nedatro. Tačiau integruoja iPhone: Žemėlapiai su telefone parinktomis, atsimintomis, ar vietomis iš adresų knygutės; Muzika: playlist'ai, dainos, kai kurios aplikacijos, žinučių skaitymas ir rašymas, tame tarpe balsu; Gyvas adresų knygutės integravimas, nes nereikia sinchronizuoti su automobiliu kiekvieną kartą ką nors pakeitus ir t.t.
Na as galvojau kad labiau integruosis i automobilio sistema, o cia tik navigacija ir muzikite :)
Navigacija ios tai man nepatinka, jau nekalbu kad dauguma tokiu grotuvu stovi labai zemai paneles, patogiausiai ziureti yra kai jis priesais stikla. Toku atveju mobilus telefonas daug patogiau ir daugiau galimybiu turintis nei kastruotas ios su keleta programeliu.
Tai kad automatiskai ir sekundziu laikotarpi viskas sinchronizuojasi
Navigacija, kontaktai, žinutės, muzika, kai kurios aplikacijos, Siri, Telefonas. Manau tai ko ir reikia. Dėl kastruoto iOS, tai ten greičiausiai net ne iOS, o QNX.
Dėl užrašų knygutės sinchronizavimo, tai ji dažnai nėra automatiškai sinchronizuojama - arba naudojamas toks pats metodas kaip ir CarPlay atveju, kai naudojama telefono užrašų knygutė be sinchronizacijos, arba įrašus reikia sinchronizuoti rankiniu būdu ir kas blogiausia, kad sinchronizuojant rankiniu būdu yra limitas ir gana nedidelis, todėl turint kelis tūkstančius kontaktų - jie į automobilį paprasčiausiai „netelpa“.
Na del uzrasu knygutes limito tai perki pagal savo kisene vieni gali 1000 vienam telefonui, kiti 2000 dar kiti 5000.
Pas mane sinchronizuojasi automatiskai
Man daugiau patinka kur yra priesais langa kazka panasaus i toki http://www.parrot.com/usa/products/asteroid-range/parrot-asteroid-tablet
Mano galva tokios os jau turetu draugauti su atomobilio iranga, o ne tik muzikites paleidineti, kaip pvz. esi namie ir telefonu gali pasiziureti kiek kuro turi, kiek kilometru nuvaziaves, kada reikia keisti tepalus, atrakinti automobili ir t.t.
Na tai šitie pritaikyti, matyt, kokiom nors žemos klasės ar seniems automobiliams, kuriuose nėra gamyklinio informacinio skydelio su navigacija ir kitais dalykais, jei tokius dar gamina. Nes kiek supratau jie dedami atskirai (papildomai).
Aš automobiliuose nelabai ką nutuokiu, tik tiek kiek reikia važiuoti ir visokie „šarnyrai“, „grantatos“ ir „kardanai“ man iš fantastikos srities. Tiesa pasakius, aš net nežinau kuo „bamperis“ skiriasi nuo „buferio“ :) ir man visai vienodai kiek kilometrų aš nuvažiavau. Kada reikia tepalus pakeisti man parašo automobilio skydelyje ir visai nematau reikalo dėl to sukti sau galvos namie, kiek kuro turiu man taip pat įdomiau automobilyje esant nei sėdint namie, atrakinti automobilį aš ir taip galiu iš namų, o klausytis muziką, kurią turiu telefone ar iPod'e bei iš anksto numatytą maršrutą kurį pasirengiau Mac'e ir persiunčiau į iPhone matyti automobilyje ar iš adresų knygos telefono pasiimti adresą ir nurodyti navigacijai važiuoti „pas Petrą“ man yra patogu ir naudingiau nei tą maršrutą maigyti automobilyje ar namie sėdint matyti kurioje automobilio padangoje koks slėgis.
Na tai ka aple kisa tik savo navigacija, tai tik vaikams pazaisti. Jau nekalbu jei isvaziuosi i uzsieni, ten mobilus internetas brangiai kainuos.
Tai ir dabar dauguma navigaciju sugeba pasiimti adresa is adresu knyguciu :)
Tai nėra ko į užsienį su automobiliu važiuoti :) ten reikia skristi lėktuvu :)
Mano automobilinė nenori iš telefono kontaktų pasiimti adreso, tenka rankomis suvedinėti.
Na va dabar padauges avariju. Vairuotojui bus sunku atsitraukti nuo ekrano :)
Tai, kad ir dabar užtenka į telefoną spoksančių. Labai dažnai tenka matyti kaip kokia nors „tetutė“ vairuoja savo inkiliuką su mechanine greičių dėže, kalbėdama telefonu ar rašinėdama žinutes ir dar rūkydama, ir paskui nesuprasdama ko čia piktiniesi, kai ji pradeda važiuoti jau baigiant degti žaliam šviesoforo signalui, žiūri per automobilio langą pro savo šviesias garbanas ir, matyt, savo draugei pasakoja kokie visi aplinkui vairuotojai debilai.
Kiek perziurejau video, tai ispudzio jokio nepaliko, tai tas pats ka ir dauguma grotuvu daro su dideliais ekranais.
Jei tikėjaisi, kad padarys nugaros masažą, tada taip - nedatro. Tačiau integruoja iPhone: Žemėlapiai su telefone parinktomis, atsimintomis, ar vietomis iš adresų knygutės; Muzika: playlist'ai, dainos, kai kurios aplikacijos, žinučių skaitymas ir rašymas, tame tarpe balsu; Gyvas adresų knygutės integravimas, nes nereikia sinchronizuoti su automobiliu kiekvieną kartą ką nors pakeitus ir t.t.
Na as galvojau kad labiau integruosis i automobilio sistema, o cia tik navigacija ir muzikite :)
Navigacija ios tai man nepatinka, jau nekalbu kad dauguma tokiu grotuvu stovi labai zemai paneles, patogiausiai ziureti yra kai jis priesais stikla. Toku atveju mobilus telefonas daug patogiau ir daugiau galimybiu turintis nei kastruotas ios su keleta programeliu.
Tai kad automatiskai ir sekundziu laikotarpi viskas sinchronizuojasi
Navigacija, kontaktai, žinutės, muzika, kai kurios aplikacijos, Siri, Telefonas. Manau tai ko ir reikia. Dėl kastruoto iOS, tai ten greičiausiai net ne iOS, o QNX.
Dėl užrašų knygutės sinchronizavimo, tai ji dažnai nėra automatiškai sinchronizuojama - arba naudojamas toks pats metodas kaip ir CarPlay atveju, kai naudojama telefono užrašų knygutė be sinchronizacijos, arba įrašus reikia sinchronizuoti rankiniu būdu ir kas blogiausia, kad sinchronizuojant rankiniu būdu yra limitas ir gana nedidelis, todėl turint kelis tūkstančius kontaktų - jie į automobilį paprasčiausiai „netelpa“.
Va prasau http://www.parrot.com/usa/products/asteroid-range/parrot-asteroid-smart
gali ne tik iphone pajunkti bet ir androida, ne tik viena telefona o kelis is karto, navigacijos programa gali rinkti kokia daugiau megsti TomTom ar iGo ar dar kita.
Na del uzrasu knygutes limito tai perki pagal savo kisene vieni gali 1000 vienam telefonui, kiti 2000 dar kiti 5000.
Pas mane sinchronizuojasi automatiskai
Man daugiau patinka kur yra priesais langa kazka panasaus i toki http://www.parrot.com/usa/products/asteroid-range/parrot-asteroid-tablet
Mano galva tokios os jau turetu draugauti su atomobilio iranga, o ne tik muzikites paleidineti, kaip pvz. esi namie ir telefonu gali pasiziureti kiek kuro turi, kiek kilometru nuvaziaves, kada reikia keisti tepalus, atrakinti automobili ir t.t.
Na tai šitie pritaikyti, matyt, kokiom nors žemos klasės ar seniems automobiliams, kuriuose nėra gamyklinio informacinio skydelio su navigacija ir kitais dalykais, jei tokius dar gamina. Nes kiek supratau jie dedami atskirai (papildomai).
Aš automobiliuose nelabai ką nutuokiu, tik tiek kiek reikia važiuoti ir visokie „šarnyrai“, „grantatos“ ir „kardanai“ man iš fantastikos srities. Tiesa pasakius, aš net nežinau kuo „bamperis“ skiriasi nuo „buferio“ :) ir man visai vienodai kiek kilometrų aš nuvažiavau. Kada reikia tepalus pakeisti man parašo automobilio skydelyje ir visai nematau reikalo dėl to sukti sau galvos namie, kiek kuro turiu man taip pat įdomiau automobilyje esant nei sėdint namie, atrakinti automobilį aš ir taip galiu iš namų, o klausytis muziką, kurią turiu telefone ar iPod'e bei iš anksto numatytą maršrutą kurį pasirengiau Mac'e ir persiunčiau į iPhone matyti automobilyje ar iš adresų knygos telefono pasiimti adresą ir nurodyti navigacijai važiuoti „pas Petrą“ man yra patogu ir naudingiau nei tą maršrutą maigyti automobilyje ar namie sėdint matyti kurioje automobilio padangoje koks slėgis.
Na tai ka aple kisa tik savo navigacija, tai tik vaikams pazaisti. Jau nekalbu jei isvaziuosi i uzsieni, ten mobilus internetas brangiai kainuos.
Tai ir dabar dauguma navigaciju sugeba pasiimti adresa is adresu knyguciu :)
Tai nėra ko į užsienį su automobiliu važiuoti :) ten reikia skristi lėktuvu :)
Mano automobilinė nenori iš telefono kontaktų pasiimti adreso, tenka rankomis suvedinėti.
Laikas keisti automobili :)
Gal..., bet kiek brangoka taip dažnai keisti... prieš 4 mėn. tik nuo konvejerio nuriedėjo...