Apie požiūrį į Apple ir Samsung

Šį kartą ne apie mano asmeninį požiūrį į šių dviejų kompanijų produktus; mano požiūris paprastas: „jei gerai veikia, atitinka mano poreikius ir yra patogus – gerai, jei ne – blogai“, šį kartą apie tai, kaip kompanijų rezultatus vertina žurnalistai.

Business Insider straipsniai apie Apple ir Samsung telefonų pardavimo rezultatus
„Business Insider“ žurnalisto Jay Yarow straipsnių apie Samsung ir Apple iškarpos / pavadinimai

Kaip pavyzdį paimsiu du, to pačio, buvusio „BusinessWeek“, o dabar rašančio „Business Insider“ žurnalisto Jay Yarow, straipsnius. Ir gal net ne tiek pačius straipsnius, kiek jų pavadinimus: „Stiprus Samung S4 startas: 10 milijonų vienetų per mažiau nei mėnesį“ (2013–05–17) ir „iPhone 5 pirmosios savaitės pardavimai blogesni nei tikėtasi“ (2012–09–24) (Apple per 3 dienas pardavė 5 milijonus iPhone 5). Nieko neturiu prieš patį Jay ar jo straipsnius, paprasčiausiai, kadangi jis rašo ne „VZ“ ar „Lietuvos rytui“, kuriuos skaito, labai nedidelė žmonių grupė…

Samsung labai retai kada praneša savo konkretaus mobilaus telefono modelio pardavimo rezultatus, tačiau pramonės forume, Samsung Electronics CEO Shin Jong-kyun pranešė, kad jis yra įsitikinęs jog, sekančią savaitę (praėjus 4-oms savaitėms nuo debiuto 60-yje šalių) Galaxy S4 pardavimai pasieks 10 milijonų vienetų ir S4 taps „geriausiai parduodamu išmaniuoju telefonu Samsung istorijoje“.

Tačiau, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad Samsung, kaip visada, pateikia skaičius, kurie yra išsiuntimo iš gamyklos skaičiai, o ne pardavimo galutiniam vartotojui skaičiai, kuriuos pateikia Apple. Tai, kad X mobiliųjų telefonų yra išsiųsta iš gamyklos į prekybos taškus (parduotuves ar paslaugų tiekėjams) dar nereiškia, kad tiek jų ir yra parduota.

Pardavimai vs išsiuntimai

Priešingai nei Samsung, Apple pateikiami, mobilių telefonų pardavimo skaičiai nurodo kiek telefonų yra parduota galutiniam vartotojui, o ne tie, kuriuos mato sandėlininkas išvalęs savo sandėlį išsiųsdamas telefonus į pardavimo taškus. Jau nekalbant apie tai, kad Apple būtų pardavę kur kas daugiau, jei tų telefonų būtų buvę. „iPhone 5 paklausa nepaprastai didelė ir mes sunkiai dirbame, kad kiekvienas vartotojas, kuris nori šio telefono jį gautų kiek įmanoma greičiau“, praeitą rugsėjį kalbėjo Apple CEO Tim Cook.

Samsung prekybos tinklas daug didesnis

Papildomai, Samsung „išsiųstų“ mobilių telefonų skaičiai apima 60 pasaulio šalių, tuo tarpu Apple – 9-as, kuriose iPhone buvo parduodamas: JAV, Kanadą, JK, Vokietiją, Prancūziją, Australiją, Japoniją, Honkongą ir Singapūrą. Tai mažiau maža dalis lyginant su tuo šalių kiekiu į kurias Samsung išsiuntė Galaxy S4. Reikia paminėti, kad ir tose šalyse, kur Apple ir Samsung yra sudarę sutartis su mobilios telefonijos paslaugų tiekėjais – Samsung partnerių skaičius kur kas didesnis. Tai mes galime pastebėti ir Lietuvoje, kur vienintelis oficialiai iPhone parduodantis GSM paslaugų tiekėjas yra Omnitel.

Daugiausia Samsung parduodamų telefonų – pigūs

Samsung parduoda daugiau mobilių telefonų nei Apple. Nors Samsung ir atsisako pateikti pardavimų duomenis, o pateikia tik išsiuntimų. IDC duomenimis Samsung išsiuntė 70.7 milijono išmaniųjų telefonų per pirmąjį 2013 metų ketvirtį, tuo tarpu Apple, per tą patį laikotarpį, pardavė 37.4 milijono iPhone.

Tačiau Galaxy S4 išsiuntimai sudaro vos 14% (vieną septintąją) viso Samsung išsiųstų išmaniųjų mobilių telefonų kiekio. Lyginant su neoficialiais Apple duomenimis apie pusė Apple parduotų telefonų yra iPhone 5.

iPhone pardavimai pagal telefono modelį
Duomenys: Consumer Intelligence Research Partners

Didžioji Samsung parduodamų išmaniųjų telefonų dalis yra pigūs (low end) modeliai, kuriuose įdiegta pasenusi Android versija, kuri nėra atnaujinta ir tie prietaisai net negali jos atnaujinti, nes „nepaveš“ naujausios Google operacinės sistemos, priešingai nei Apple iPhone, kurie po išleidimo gali atnaujinti iOS versiją į naujausią Apple išleistą 3 metus po telefono pasirodymo (Apple iOS naują versiją išleidžia kartą metuose).

Baigiamasis žodis

Iš tikro keista stebėti kaip medija ir visokių rinkos analitikų viltys paveikia kompanijų rodiklius. Apple pranešus apie savo istorijoje geriausius pardavimų rezultatus, kurie nepateisino, dievai žino iš kokių lubų trauktų „rinkos žinovų“, lūkesčių – kompanijos akcijos patenka į kelis mėnesius trunkantį laisvo kritimą.

Apytikslis skaitymo laikas: 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Vienas komentaras

  1. samsungas visada žiūrėjo tik tai kaip apgauti žmones komerciškai. Kuo mažiau su jais turi reikalų, tuo mažiau nervų. Štai todėl ir vertinu apple, nes jie suteikia to tikrojo ir ilgalaikio džiaugsmo naudojantis jų įrenginiais, o ne kaip samsungas, po poros savaičių suvoki, kad buvai smarkiai apgautas ir turi visišką šlamšą dėl bandymo sutaupyti vos pora šimtų...

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*