46-os 2022 metų savaitės naujienų ir gandų apžvalga

46-os 2022 metų savaitės „Apple“ entuziastams skirtos naujienos ir gandai, o taip pat laikinai nemokamai ir pigiau platinamų: „iOS“ įrenginiams, „Mac“ kompiuteriams, „Apple Watch“ ir „Apple TV“ skirtų aplikacijų savaitės rinkinys.
  • Neseniai atliktas tyrimas „App Store“ aptiko tūkstančius aplikacijų, kuriose buvo kodas iš Rusijos bendrovės „Pushwhoos“, kuri apsimeta įsikūrusios Jungtinėse Valstijose. Ataskaitoje nustatyta, kad „Pushwoosh“ kodas buvo įdiegtas įvairiose programose, įskaitant Ligų kontrolės ir prevencijos centrus, taip pat JAV kariuomenę. Programinės įrangos žvalgybos įmonės „Appfigures“ duomenimis, „Pushwoosh“ kodas buvo rastas beveik 8000 „Apple App Store“ ir „Google Play Store“ esančių aplikacijų. „Apple“ teigia, kad rimtai žiūri į vartotojų pasitikėjimą ir saugumą, tačiau atsisakė atsakyti į „Reuters“ klausimus. JAV kariuomenės atstovai pranešė, kad kovo mėnesį pašalino programą su „Pushwoosh“ kodu. CDC teigė, kad pašalino kodą iš septynių savo viešųjų programų. Abu subjektai nurodė susirūpinimą dėl saugumo. „Pushwoosh“ programinė įranga kūrėjams padeda kūrėjams jų aplikacijų naudotojams siųsti tiesioginius pranešimus. Jos svetainėje teigiama, kad ji nerenka neskelbtinos informacijos, o „Reuters“ atlikto tyrimo metu nebuvo aptikta įrodymų, kad „Pushwoosh“ netinkamai tvarkė vartotojų duomenis. Tai vis dar yra galimas saugumo pavojus įmonėms, kurios naudoja kodą. Remiantis įmonės dokumentais, „Pushwoosh“ būstinė yra Sibire esančiame Novosibirske. Įmonėje dirba apie 40 žmonių, o pajamos pernai siekė 143 270 000 rublių (apie 2,4 mln. USD). „Pushwoosh“ yra registruota Rusijoje, ten moka ir mokesčius. Tačiau socialinėje žiniasklaidoje ir JAV reguliavimo dokumentuose ji pristatoma kaip JAV įmonė. Kompanijos įkūrėjas Max Konev „Reuters“ sakė, kad bendrovė niekada nebandė slėpti savo rusiškos kilmės ir teigė jog „Pushwoosh“ neturinti ryšio su Rusijos vyriausybe. Konev taip pat teigė, kad „Pushwoosh“ savo duomenis saugo JAV ir Vokietijoje. Tačiau kibernetinio saugumo ekspertai teigė, kad duomenų saugojimas užsienyje nėra kliūtis Rusijos žvalgybos agentūroms priversti Rusijos bendrovę suteikti prieigą prie duomenų. „Pushwoosh“ verslas su JAV vyriausybinėmis agentūromis ir privačiomis įmonėmis gali pažeisti sutarčių sudarymo ir JAV Federalinės prekybos komisijos (FTC) įstatymus arba sukelti sankcijas.
  • Naujoje „The Information“ ataskaitoje nagrinėjamas „Apple“ vykdomas projektas, skirtas plėtoti paieškos galimybes, tačiau pateikiamas niūrus vaizdas, susijęs su tiesioginio „Google“ paieškos varžovo paleidimu. Anot ataskaitos šaltinių, „Apple“ paieškos sistema, jei ji apskritai bus paleista, atsiras ne anksčiau kaip per ketverius metus. „Apple“ paieškos planas sustiprėjo 2018 m. įsigijus naujienų/rekomendacijų startuolį „Laserlike“, kurį įkūrė trys buvę „Google“ paieškos tarnybos darbuotojai. Tuo metu projektas buvo reikšmingas Kupertino kompanijai, nes vienas iš „Laserlike“ įkūrėjų — Srinivasanas Venkatachary užėmė aukštą vaidmenį į paieškas orientuotoje komandoje, kurioje dirbo mažiausiai 200 darbuotojų – ir tai buvo atskirta komanda nei užsiimanti paieškos „App Store“ kūrimu ir tobulinimu. Tačiau „The Information“ atskleidžia, kad nuo to laiko visi trys „Laserlike“ įkūrėjai grįžo į „Google“, „suduodami potencialų smūgį Apple komandai, tyliai plėtojančiai paieškos galimybes, kurios galėtų konkuruoti su Google“. Šaltiniai dabar apskaičiavo, kad „Apple“ liko „mažiausiai ketveri metai iki galimo Google paieškos alternatyvos paleidimo“. Atrodytų ko čia „Apple“ švaistyti resursus ir kurti paieškos sistemą kai šiuo metu ji naudoja „Google“ paiešką ir šis sandoris „Apple“ atneša nuo 18 iki 20 mlrd. JAV dol. per metus. Tačiau, be produktų kokybės gerinimo, vidinės paieškos galimybės gali turėti tiesioginės įtakos „Apple“ pelningumui. Atgavus vidinę paieškos kontrolę atsirastų naujų pajamų, pagrįstų reklama ir duomenų rinkimu… srityse, kuriomis „Apple“ anksčiau susidomėjimo nerodė, bet pastarųjų metų kompanijos elgesys leidžia manyti, kad „Apple“ pradėjo dominti ir toks pajamų šaltinis.
  • „Bloomberg“ praneša, kad „Apple“ gavo naują federalinį grupinį ieškinį, teigiantį, kad ji įrašo vartotojų veiklą mobiliajame telefone be jų sutikimo nepaisant privatumo garantijų ir to, ar naudotojai sutiko su analitinių duomenų perdavimu kompanijai ar ne, taip pažeisdama Kalifornijos privatumo įstatymą.
  • Kinijos internetinė parduotuvė „Jingdong“ paskelbė perkamiausių išmaniųjų telefonų reitingą. Aukščiausias pozicijas užima „Apple“ ir „Redmi“ išmanieji telefonai. Populiariausi „Android“ išmanieji telefonai yra nebrangūs modeliai, tik „Redmi K50 Extreme Edition“ kainuoja daugiau nei 400 JAV dol. Tad statistika rodo jog dauguma naudotojų (Kinijoje) įsigydami naują telefoną perka arba pigų modelį arba „Apple“ „iPhone“. „Jingdong“ paskelbtas perkamiausių išmaniųjų telefonų dešimtukas atrodo taip:
    1. Redmi 9A
    2. iPhone 14
    3. iPhone 13
    4. Redmi Note 11
    5. Redmi K50 Extreme Edition
    6. Redmi K50
    7. iPhone 14 Pro Max
    8. iPhone 14 Plus
    9. Honor Play 20
    10. Oppo K9xx
  • Patikrinus „Apple“ darbo vietų sąrašus, panašu, kad bendras įdarbinimo įšaldymas kompanijoje papildytos (PR) ir virtualios realybės (VR) komandos formavimo planams įtakos neturi. Tikimasi, kad „Apple“ PR/VR ausinės bus pristatytos pirmoje 2023 m. pusėje, todėl didėja spaudimas užbaigti tai, kas gali tapti svarbiausia „Apple“ naujų produktų kategorija. Šiuo metu „Apple“ JAV PR komandoje yra 217 atvirų pozicijų, 171 – VR ir 145 darbo vietos bendroje PR/VR kategorijoje. Po daugelio metų kompanijų ir startuolių įsigijimų bei specialistų samdymo, „Apple“ vis dar reikia daugiau nei 500 techninių ekspertų, kurie padėtų sukurti kitą „didelį produktą“ visiškai naujoje kategorijoje. „Apple“ vadovas Tim Cook dažnai sakydavo, kad PR yra labai svarbi sritis bendrovės ateičiai. Pranešus apie „Apple“ darbuotojų samdymo įšaldymą, Tim Cook šią savaitę savo mintimis šiuo klausimu pasidalino „CBS News“ laidoje. Interviu Cook patvirtina, kad „Apple“ sulėtino samdymą ir taip pat sprendžia prieštaringai vertinamą grįžimą prie asmeninių reikalavimų.
  • „Apple“ generalinis direktorius Tim Cook leido suprasti, kad bendrovė bent dalį savo lustų pirks iš vis dar nebaigtos statyti TSMC gamyklos Arizonoje.
  • Kaip ir buvo žadėta anksčiau, antradienį JAV ir Kanadoje pradėjo veikti „Apple“ skubi SOS paslauga per palydovą. Ši paslauga leidžia „Apple“ naujausių „iPhone“ savininkams susisiekti su pagalbos tarnybomis arba bendrinti savo buvimo vietą ir būseną su pagalbos tarnybomis per palydovą, kai „iPhone“ naudotojas yra vietoje, kur standartinės mobilaus ryšio paslaugos yra nepasiekiamos. SOS paslauga per palydovą veikia visuose naujausiuose „Apple“ „iPhone“ modeliuose: „iPhone 14“, „iPhone 14 Plus“, „iPhone 14 Pro“ ir „iPhone 14 Pro Max“. Jos palaikymas buvo įtrauktas į naujausią „iOS“ naujinimą, todėl nereikia jokių papildomų atsisiuntimų. Kai skubi SOS paslauga per palydovą yra inicijuota — pateikiamas klausimynas, kurio pagalba bus bandoma surinkti svarbios informacijos apie situaciją.
  • „Apple“ pasidalijo specialiojo šventinio filmo „Fraggle Rock: Back to the Rock“ „Šviesų naktis“ anonsu. Filmo premjera bus rodoma penktadienį, lapkričio 18 d. per „Apple TV+“.
  • 2022 m. išleistas trečiosios kartos „Apple TV 4K“ pirmą kartą turi 128 GB atminties parinktį. Dėl „tvOS“ klaidos kai kuriems naudotojams buvo prieinama tik 64 GB vidinės atminties. „Apple“ išleido „tvOS 16.1.1“, kuri ištaiso šią klaidą, dėl kurios 128 GB „Apple TV 4K“ negalima įdiegti aplikacijų jei įrenginyje jau užpildyta 64 GB vidinės atminties.
  • „Apple TV+“ pristatė labai lauktos dramos „Emancipation“, kurioje vaidina Will Smith, anonsą. Viltingos pretendentės į Oskarą premjera kino teatruose pasirodys gruodžio 2 d., o per „Apple TV+“ – gruodžio 9 d.
  • „Apple“ pristatė atnaujintą „iCloud.com“ svetainę, skirtą visiems vartotojams. Bendrovė atnaujintą svetainę išbando nuo praėjusio mėnesio. Naujasis svetainės dizainas, kuris jau prieinamas www.icloud.com, turi blokų dizainą su atskirais paskyros, „Photos“, „Drive“, „Notes“, „Apps“ ir „Calendar“ blokais. Galima pertvarkyti išklotines ir jas redaguoti pridedant pašto, „Numbers“, „Pages“ ir „Keynote“ išklotines.

Laikinai pigiau ir nemokamai platinamų aplikacijų rinkinys

Dėl „Apple“ taikomo USD-EUR kainų kurso koeficiento, kai kurių aplikacijų kainos aukštesnės nei 0,00 gali šiek tiek skirtis nuo tų, kurias pamatysite „App Store“. Nors stengiausi sužiūrėti visas, gali būti, kad kokios aplikacijos kaina ir praslydo pro mano akis. Taip pat turėkite omenyje, kad pigiau ar nemokamai žemiau paminėtos aplikacijos platinamos laikinai. Kiek tas „laikinai“ priklauso nuo aplikacijos autoriaus ir kaina grįžti į įprastinę ar kaip nors kitaip pakisti gali bet kurią akimirką.

iOS žaidimai

iOS aplikacijos

macOS aplikacijos

watchOS aplikacijos

tvOS aplikacijos

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų