Apple pirmojo 2019 fiskalinių metų ketvirčio finansiniai rezultatai

Tema: Apple

Antradienį „Apple“ paskelbė jos pirmojo fiskalinių metų ketvirčio, pasibaigusio gruodžio mėnesį, finansinius rezultatus.

„Apple“ paskelbė pirmojo 2019 fiskalinių metų ketvirčio[1] finansinius rezultatus ir jie nėra itin geri.

Kompanija daugiau neskelbia duomenų apie parduotų įrenginių kiekius ir finansinėse ataskaitose figūruoja tik pinigų gautų už parduotus įrenginius ar suteiktas paslaugas skaičiai. Nuo šiol analitikų darbas paskaičiuoti kokie įrenginių kiekiai slepiasi po šiais skaičiais.

Analitikų kompanijos „Strategy Analytics“ paskaičiavimais, pirmojo „Apple“ fiskalinių metų ketvirčio laikotarpiu pasaulyje buvo parduota 65,9 mln. „iPhone“. Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu tai 15 proc. mažiau, 1-ą 2018 fiskalinių metų ketvirtį kompanija pardavė 77,3 milijonus vienetų „iPhone“. Reikia paminėti, kad pirmasis metų ketvirtis yra tas laikotarpis kai įprastai rinkoje pasirodo nauji kompanijos telefonų modeliai ir į jį taip pat patenka ir žiemos švenčių dovanų pirkimo pasiutpolkė.

Apple 2007-2019 fiskalinių metų pirmų ketvirčių iPhone pardavimų kiekiai.

Kaip galimas „iPhone“ pardavimų sumažėjimo priežastis kompanija mini: aukštą įrenginių pardavimo kainą, didelę konkurenciją jaučiamą iš Kinijos gamintojų, akumuliatorių keitimo programą, mažėjančią paklausą ir kitas priežastis.

Didžiausią „iPhone“ pardavimų nuosmukį kompanija jautė Azijos šalyse, tokiose kaip Kinija ir Japonija. Japonijoje vienas iš pagrindinių veiksmų lėmęs „iPhone“ pardavimų smukimą, buvo operatorių nutrauktas ar sumažintas „iPhone“ subsidijavimas.

„Mes kuriame savo produktus, kad šie tarnautų kaip įmanoma ilgiau“, - spaudos konferencijos metu sakė „Apple“ CEO Tim Cook. „Vieni šiuos produktus įsigyja ilgam laikotarpiui, kiti juos parduoda ir jie patenka į kitų naudotojų rankas. Faktas, kad įrenginių atnaujinimo ciklas tapo ilgesnis nekelia jokių abejonių.“

„Apple“ teigia, kad geriausiai ketvirčio metu buvo parduodami „iPhone XR“ modelio telefonai, po jo seka „iPhone XS Max“ ir „iPhone XS“. Nors „Apple“ neviešina ketvirčio metu parduotų „iPhone“ kiekių, tačiau minėjo, kad šiuo metu pasaulyje naudojamų „iPhone“ kiekis pirmą kartą pasiekė 900 milijonų vienetų.

„Strategy Analytics“ paskaičiavimais per pirmą 2019 fiskalinių metų ketvirtį kompanija pardavė 14,5 mln. vnt. „iPad“ (tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu „Apple“ pardavė 13,17 mln. vnt. „iPad“). Analitikų paskaičiavimu vidutinė „iPad“ pardavimo kaina yra 463 JAV dol., kuri lyginant su tuo pačiu 2018 fiskalinių metų laikotarpiu išaugo kiek daugiau nei keturiais procentais. Tai nestebina, nes 2018 metais išleistų „iPad Pro“ kainos aukštesnės nei kitų „iPad“, pigiausias „iPad Pro“ kainuoja 799 JAV dol., kai 2017 metais kainavo 649 JAV dol.

Kalbant apie pinigus gautus už paslaugas, T. Cook minėjo jog šis sektorius uždirbo „visų laikų“ rekordinę 10,9 mlrd. JAV dol. sumą ir kompanija sėkmingai siekia savo plano iki 2020 metų padvigubinti paslaugų sektoriaus 2016 metais uždirbą pinigų sumą. Konferencijoje buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad kalendoriniais 2018 metais paslaugų sektorius kompanijai atnešė 41 mlrd. JAV dolerių, kai tuo tarpu 2010 „tik“ 8 milijardus.

„Apple“ pirmą kartą paskelbė „Apple News“ paslaugos skaitytojų skaičių — 85 milijonai aktyvių skaitytojų ir anot „comScore“ tai visų laikų didžiausia naujienų aplikacijų suburta auditorija. Tim Cook taip pat minėjo, kad „Apple Music“ turi 50 mln. prenumeratorių.

Paslaugų sektorius nebuvo vienintelis, kurio skaičiai lentelėje atrodo geriau nei „iPhone“. Kiekviena kita „Apple“ verslo dalis, lyginant su tuo pačiu praėjusiu metų ketvirčiu išaugo ir nemažai kompanijos sektorių sumušė anksčiau pasiektus „visų laikų“ rekordus: „Mac“ kompiuterių atneštos pajamos išaugo 9 proc.; dėka puikių „Apple Watch“ ir „AirPods“ pardavimų, dėvimos elektronikos kompanijai atnešta pinigų suma šoktelėjo 33 proc. Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, bendrai apibendrinant verslo rezultatus, atmetus „iPhone“, kompanija mato 19 proc. augimą.

Bendros, ketvirčio metu „Apple“ gautos pajamos yra 84,3 mlrd. JAV dolerių — 4-ais milijardais JAV dolerių mažiau nei buvo tikimasi.

2019 fiskalinių metų pirmo ketvirčių Apple pardavimų rezultatai pagal prekių grupes ir regionus.

Sekančiam ketvirčiui „Apple“ prognozuoja, kad kompanijos pajamos bus tarp 55 ir 59 mlrd. JAV dol. Kompanija taip pat paskelbė, kad turi sukaupusi 245 mlrd. JAV dolerių grynųjų. „Apple“ prognozės antrajam kompanijos fiskalinių metų ketvirčiui yra kiek kuklesnės nei prognozavo analitikai.

Kompanijos 2019 fiskalinių metų pirmojo ketvirčio finansinių rezultatų lentelę peržiūrėti galite atsisiuntę PDF failą iš „Apple“ svetainės.


  1. „Apple“ 2019 fiskaliniai metai prasideda 2018 metų rugsėjo 30 dieną ir tęsiasi iki 2019 metų rugsėjo 28. Pirmasis „Apple“ 2019 fiskalinių metų ketvirtis apima spalio, lapkričio ir gruodžio mėnesius (2018 metų iki gruodžio 29 dienos).  ↩

Apytikslis skaitymo laikas – 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*