Kaip paleisti Mac aparatinės įrangos patikrą ir suprasti jos klaidų kodus

Tema: Naujienos
Mac aparatinės įrangos diagnostika

Norint, kad „macOS“ sistema ir joje įdiegtos aplikacijos veiktų taip kaip reikia — „Mac“ kompiuterio „geležis“ turi veikti nepriekaištingai. Kaip patikrinti „Mac“ aparatinę įrangą jei kyla abejonių dėl jos darbingumo.

Jei „Mac“ kompiuteris pradėjo keistai veikti ir yra požymių, kad to veikimo keistumą gali kelti gedimai aparatinėje kompiuterio dalyje — kompiuteriui reikėtų atlikti diagnostiką. Pirminei diagnostikai atlikti nereikia kompiuterio nešti į servisą. Jei kompiuteryje įdiegta „OS X“ Lion 10.7“ ar naujesnė „Mac“ kompiuteriams skirtos operacinės sistemos versija — diagnostiką kompiuteryje galima paleisti dviem būdais[1]:

  • Įjungus „Mac“ kompiuterį iš karto nuspausti ir laikyti nuspaudus D klavišą iki ekrane pasirodys langas prašantis pasirinkti kalbą arba „Apple“ aparatinės įrangos patikros piktograma.
  • Jei aukščiau aprašytas būdas nesuveikia, gali būti, kad kompiuterio boot diske nėra įdiegta ATH (Apple Hardware Test). Tačiau testą galima paleisti per internetą (būtinas prisijungimas prie internet) tokiu būdu: įjungus „Mac“ kompiuterį iš karto nuspausti ir laikyti nuspaudus Alt/Option ⌥-D klavišų kombinacija iki ekrane pasirodys langas prašantis pasirinkti kalbą.

Prieš pradedant diagnostiką, reikėtų nuuo kompiuterio atjungti visus išorinius įrenginius išskyrus: monitorių, pelę, klaviatūrą, įkroviklį ir kompiuterinio tinklo laiką jei nenaudojate Wi-Fi.

Kai testas bus baigtas ekrane bus parodyti testo rezultatai ir jei tikrinimo metu buvo aptiktos kokios nors problemos ekrane pamatysite jų kodus (Reference code). Patys kodai nėra labai iškalbingi tad žemiau pateiksiu užuominas kaip kai kuriuos jų reikėtų interpretuoti.

Testo rezultatų interpretavimas

Jei testas aparatinėje „Mac“ dalyje problemų neaptiko — ekrane pamatysite atitinkamą pranešimą ir jei bus koks nors „Reference Code“ — jis greičiausiai bus: ADP000 reiškiantis, kad problemų nerasta. To jums ir linkiu.

Tačiau jei „Reference Code“ raidės ir skaičiai bus kitokie — reikėtų suprasti ką jie reiškia. Prie kai kurių kodų būna parašytas trumpas paaiškinimas ar veiksmai, kuriuos reikėtų atlikti. Žinoma, paprastas „Mac“ kompiuterio naudotojas pamatęs Reference Code: 4SNS/1/1/4000000 TL0P–130 vargu ar taip ims iš atminties ir išpyškins kame čia reikalas. Tačiau, nors šis kodas gali pasirodyti kaip praleistas per Enigmos mašiną, tačiau jį galima nesunkiai iššifruoti.

4ETH: kompiuterinio tinklo kontroleris
4IRP: pagrindinė plokštė
4MLB: pagrindinės plokštės kontroleris
4PRC: procesorius
4HDD: Kietasis diskas
4MHD: Išorinis diskas
4YDC: vaizdo plokštė
4SNS: sistemos jutiklis
4MOT: aušintuvo varikliukas
4MEM: atminties modulis
4AIR: AirPort belaidžio tinklo plokštė

Remiantis šia informacija aukščiau kaip pavyzdys pateiktą klaidos kodą 4SNS galima interpretuoti kaip: problemą su sistemos jutikliu, kuris gali būti temperatūros jutiklis, srovės ar voltažo jutiklis. Kuris iš šių jutiklių tai yra galima nustatyti žiūrint į paskutinę klaidos kodo dalį — TL0P–130. Šiuo atveju „T“ reiškia temperatūrą, tačiau galėtų būti „I“ — reikštų srovę, ar „V“ — voltažą. Antroji raidė, šiuo atveju L (esanti po T) nurodo kokioje sistemos vietoje yra jutiklis. Žemiau šių vietas nurodančių raidžių reikšmės:

A: aplinkos oro jutiklis
B: akumuliatorius
C: pagrindinis procesorius (CPU)
D: nuolatinė srovė (DC — direct current)
e: PCI-express lizdas
F: FireWire jungtis
G: vaizdo procesorius (GPU)
H: kietasis diskas
h: radiatorius
L: LCD ekranas
M: atmintis ar plokštė prie kurios jungiami RAM lustai
m: įvairūs. (pvz. akumuliatorių įkroviklis)
N: pagrindinės plokštės kontroleris (North bridge)
O: optiniai siskai
P: srovės magistralė
p: maitinimo blokas
s: delnų atramos nešiojamuose kompiuteriuose
W: Airport Wi-Fi plokštė

Tad remdamiesi šia informacija galime teigti, kad aukščiau pateiktas klaidos kodas nurodo į temperatūros jutiklį MacBook sistemos LCD ekrane.

Deja, tačiau jei tai aparatinės įrangos problema ne daug ką galime padaryti patys ir teks kreiptis pagalbos į specialistus, bet bent jau galime nustoti 5-tą kartą iš naujo diegti sistemą, nes jos lūžinėjimas ar kitokie fokusai, greičiausiai, yra „geležies“ gedimo priežastis.

Daugiau kodų, kuriuos galite išvysti aparatinės įrangos testo rezultatų lange, paaiškinimų rasite čia.


  1. Jei kompiuteryje įdiegta „OS X Lion v10.7“ ar senesnė „OS X“ versija ir nepavyksta paleisti ATH — pažiūrėkite, gal dar turite su kompiuteriu buvusį diegimo diską „Applications Install Disc 2“. Jei jį radote — įstatykite į kompiuterį. Jei naudojate 2010 metų pabaigos „MacBook Air“ suraskite „MacBook Air Software Reinstall“ flašiuką. Įstatykite diską į diskasukį ar pajunkite flašiuką prie USB jungties, perkraukite kompiuterį ir jam įsijungus tuojau pat nuspauskite D klavišą ir laikykite jį nuspaudę iki ekrane pamatysite progreso juostą ar langą prašantį pasirinkti kalbą.  ↩

Apytikslis skaitymo laikas – 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*