ES smogė didelėms technologijų kompanijomis nauja vartotojų saugos duomenų užklausų banga

Vykdydama savo įgaliojimus Skaitmeninių paslaugų akte, Europos Komisija 17 technologijų įmonių išsiuntinėjo užklausas dėl naujos informacijos apie tai, kaip jos apsaugo vartotojus.

Europos Komisija į šį informacijos užklausų raundą žiūri kiek plačiau. Be nuolatinių klientų, iš kurių reikalaujama informacijos, „Apple“, „Google“, „Microsoft“ ir „Meta“, ji taip pat siekia gauti informaciją iš „AliExpress“, „Zalando“, „Pinterest“, „Snapchat“, „TikTok“ ir pan.

Sausio 18 d. „Reuters“ paskelbė, kad prašomi duomenys yra susiję su ES rinkimais, bei su tuo kaip atpažįstamos padirbtos prekės, kaip platformos kovoja su nelegaliu turiniu ir nelegalių prekių pardavimu. Neaišku, kodėl „Apple“ yra įtraukta į šį užklausų ratą, tačiau tai gali būti susiję su tuo, kaip ji valdo „iMessage“ arba galbūt klonuotas aplikacijas „App Store“.

Iš viso 17 įmonių, užsiimančių 10 skirtingų veiklos krypčių, prašomą informaciją turi pateikti iki 2024 m. vasario 9 d.

Ši informacija užklausta po 2023 m. gruodžio 14 d. pateiktos užklausos. Anksčiau pateikta užklausa buvo kiek platesnė ir šiek tiek sutampa su nauja užklausa. Pranešama, kad šis prašymas apėmė „sisteminę riziką, susijusią su jų paslaugomis, ypač susijusia su neteisėto ir žalingo turinio skleidimu, darančiomis bet kokį neigiamą poveikį pagrindinėms teisėms, darančiomis bet kokį neigiamą poveikį visuomenės saugumui, visuomenės sveikatai ir nepilnamečiams.“

Skaitmeninių paslaugų aktas (SPA) yra dar vienas teisės aktų paketas, kuris apribos technologijų gigantų veiklą. Šiuo atveju SPA daug daugiau dėmesio skiria internetiniam turiniui ir jo moderavimui.

Trumpai tariant, SPA interneto platformoms ir technologijų įmonėms suteikia papildomos atsakomybės už turinį priežiūrą, įskaitant pranešimus apie neteisėtą turinį ir jo pašalinimą.

Pagal SPA nuostatas normatyvai bus taikomi įmonėms pakopomis. Didžiausios įmonės, įskaitant tas, kurios turi daugiau nei 45 mln. aktyvių vartotojų visoje Europoje, patirs didžiausią poveikį. „Apple“ patenka į šią kategoriją, tačiau pati kompanija teigė, kad konkrečiai „iMessage“ į šią kategoriją nepatenka.

Be to, SPA uždraus „neaiškius modelius“ arba klaidinančias vartotojo sąsajas, pvz., tas, kurios verčia vartotojus užsiprenumeruoti platformą arba pirkti aplikacijoje.

Pastaruoju metu didžiosios technologijų kompanijos patiria vis didesnį Europos valdininkų spaudimą. Trečiadienį, sausio 17 d. Europos Parlamentas paragino nustatyti ES taisykles, kurios užtikrintų sąžiningą ir tvarų srautinės muzikos paslaugas teikiančių įmonių atsiskaitymą su atlikėjais bei skatintų kultūrų įvairovę.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų