Ką apie darbo sąlygas pasakoja Apple Maps kuriantys žmonės

Neseniai „Bloomberg“ paskelbė straipsnį, kuriame pasakoja apie vienos „Apple“ kompanijos vidinę virtuvę ir tai kuo skundžiasi tos kompanijos darbuotojai.

Nuotrauka: David Paul Morris/Bloomberg
Nuotrauka: David Paul Morris/Bloomberg

Jau kuris laikas vis pasigirsta gandų, kad dukterinėse „Apple“ įmonėse dirbantys darbuotojai jaučiasi antrarūšiai.

„Bloomberg“ pasakoja apie vienos iš daugelio „Apple“, kompanijų vadinamų „black sites“ darbuotojus. Šios kompanijos biuras įsikūręs netoli „Apple Park“ biuro-miestelio ir ten dirba žmonės kuriantys „Apple Maps“. Šioje kompanijoje dirbančius žmones įdarbino „Apex Systems“, kuri valdo kelis „Apple“ biurus ir įdarbina juose dirbančius žmones, ir anot buvusių kompanijos darbuotojų sukuria „baimės kultūrą“.

Didesnį susidomėjimą „Bloomberg“ sukėlė ne tai, kad „Apple“ paslaugą kuria kita kompanija, joje dirbančių žmonių darbo sąlygos, o jos tokios šiaip sau.

Kas gi netenkina „Apple Maps“ kuriančių žmonių?

Buvę kompanijos darbuotojai pasakoja:

  • prekybiniuose automatuose nuolat trūksta prekių;
  • neleidžiama naudotis tualetais skirtais „Apple“ darbuotojams;
  • neleidžiama naudotis sporto sale;
  • siekiant sumažinti duomenų nutekėjimo galimybę, darbuotojai į pastatą turi įeiti pro „galinį įėjimą“, o taksi išsikviesti už kelių kvartalų nuo biuro;
  • visą laiką ir labai akylai stebimas (monitorinamas) darbuotojų darbas. Ilsėtis, sustoti negalima niekada ir niekur;
  • „Apple“ darbuotojai ant marškinėlių nešioja spalvotus logotipus, o „Apex“ darbuotojai — „niūrius pilkus“, jaučiama klasinė darbuotojų atskirtis;
  • 2018 metų lapkritį „Applx“ nustojo mokėti už biuletenį trunkantį ilgiau nei 24 valandos;

Buvę „Apex“ darbuotojai pasakoja, kad radusi tinkamą kandidatą kompanija juos agresyviai atakuoja „LinkedIn“ tinkle. „Apex System“, už kandidatų paiešką atsakingi darbuotojai naršo socialiniuose tinkluose ir ten ieško potencialių, reikiamus įgūdžius turinčių žmonių, o radę juos „bombarduoja“ žinutėmis. Taip pat kompanija naujus kandidatus vilioja sakydama, kad jie dirbs „Apple“.

Daugeliui atėjusių dirbti į „Apex“ sakymas, kad jie gali pereiti dirbti į „Apple“ buvo vienas pagrindinių stimulų dirbti kompanijoje. Tačiau, šansai, kad tai įvyks yra nepaprastai menki. Kai kurie darbuotojai sutiko dirbti vien todėl, kad „Apple“ vardas būtų jų darbo aprašyme, tačiau ir tokios galimybės jie neturi.

Vienas buvusių netoli „Apple Park“, Hammerwood Avenue, Sunnyvale’yje įsikūrusių biuro darbuotojų pasakojo, kad „mums buvo gana aiškiai pasakyta jog esame savanoriai darbuotojai ir galime būti atleisti bet kuriuo momentu.“ Didesnė „Apex“ darbuotojų dalis pradėjo dirbti pasirašę 12–15 mėnesių darbo sutartis, tačiau didesnė dalis šio laikotarpio neišdirbo. Nedaug kas iškenčia ir pusmetį. Darbuotojų kaita milžiniška. Niekas „nepasineria“ į darbą. Darbo užmokestis menkas, daug prastesnis nei tas, kurį gauna „Apple“ darbuotojai. Tai yra ir prastos paslaugos ir jos („Apple Maps“) atsilikimo nuo konkurentų priežastis.

Štai kito buvusio „Apple“ kontraktoriaus prisiminimai (ne iš „Bloomberg“): „Apple“ kontraktoriumi dirbau du kartus ir galiu patvirtinti apie egzistuojančią „kastų“ sistemą. Pirmiausia jie jums duoda sidabrinius ženklelius, o visi „Apple“ darbuotojai gauna spalvotus, kurie į tave, kai pamato tavo sidabrinį ženklelį, žiūri iš aukšto. Tau nėra leista naudotis tokiomis kompanijos patalpomis, kaip: sporto salė, baseinas, negali savo ženklelio pagalba sumokėti už pietus (tai padaryti gali tik „Apple“ darbuotojai). Kai atvyksta trečių šalių pardavėjai pristatyti savo sprendimų — tau nėra leista dalyvauti tuose susitikimuose. Kai pristatomi nauji produktai, tau niekas nepasako naujienų apie tuos produktus. Tau negalima su klientais kalbant telefonu pasakyti tokių dalykų, kuriuos šalia stovintis pasakyti gali vien todėl, kad jis yra „Apple“ darbuotojas. Visi tavo telefoninių skambučių yra klausomasi realiu laiku. Man teko matyti žmonių, kurie telefoninio pokalbio metu pasakė kažką nekorektiško ir vos tik jie padėjo telefono ragelį, jiems buvo pasakyta pasiimti daiktus ir juos apsauga palydėjo prie išėjimo. Stebimi ir darbo stalai ir jei kartais užsibuvai kiek ilgiau prie vandens automato kiek per ilgai — tuojau pat gauni įspėjimą, kad tavo darbo stalas yra tuščias per ilgai. Aš dirbau pardavimų departamente ir tikslai buvo iškeliami visiškai neįvykdomi, net ir aukštesnes pareigas užimantiems darbuotojams jei jie yra kontraktoriai. Nors šioms kompanijoms „Apple“ moka panašiai, kaip ir „Apple“ darbuotojams — jos pasiima maždaug pusę pinigų ir darbuotojams moka apie 15–17 JAV dol. už valandą ir jokių komisinių.“ Panašu, kad kalbėdamas apie pinigus, šiais nusiskundimais pasidalinęs žmogus referavo į „Volt“, dar vieną įdarbinimu „Apple“ tikslams užsiimančią kompaniją.

Kaip ten bebūtų, į „Apex“ vis dar ateina nauji darbuotojai. Jei visa kas kalbama yra tiesa — juos galima tik užjausti. „Apple Maps“ žemėlapių aplikacijos yra „iOS“ ir „macOS“ sistemos dalis ir šias aplikacijas iš karto savo „iPhone“, „iPad“ ir „Mac“ randa jų naudotojai. Tačiau, naudojasi šiomis aplikacijomis nedaug kas.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Komentarų: 3 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. Paskutinis sakinys. Iš kur ši informacija, kad naudojasi nedaug kas?

    • Kiek tenka bendrauti su iPhone naudotojais, tai daugelis Lietuvoje nenaudoja Apple žemėlapių navigacijai ir priežasčių tam daug: nervinantys ir neteisingi gatvių pranešimai, kurių nėra galimybės išjungti, dažnas poreikis suvesti adresą su visais „gatvė“ ir panašiai (žinoma šito galima išvengti jei vesti pradžioje namo numerį, o po to gatvę), daug mažiau informacijos (nėra viešojo transporto info) ir t.t. Ar Jums susidarė kitoks įspūdis?
      Statistika: Nors nedaug kas gal kiek per stipriai pasakyta, tačiau omenyje turėjau Lietuvą.
      Kaip pavyzdį paimkime JAV kur Android ir iPhone naudotojų maždaug per pusę (44,4% iPhone naudotojų 2018 metais) ir tiek Google, tiek ir Apple žemėlapius toje šalyje galima įvardinti kaip pilnavertes žemėlapių aplikacijas, nes abi turi neblogą tranzitinę info ir panašiai, ir manykime, kad visi Android ir iPhone telefonų naudotojai naudoja vienokią ar kitokią navigacijos aplikaciją. Google Maps gali naudoti abiejų platformų naudotojai, o Apple Maps tik iOS. Atlikus negudrius paskaičiavimus, tamsesne spalva pažymėjau iPhone naudotojus, kurie naudoja Google Maps (kiek liko nuo bendro iPhone naudotojų skaičiaus atmetus Apple Maps naudotojus). Žinoma, dar yra Waze, tačiau ir ji, manau, pakreipia grafiką ne Apple žemėlapių naudai.

      Įvertinus Apple žemėlapių naudingumą ir galimybes Lietuvoje, manau jog Apple žemėlapių grafiko linija gerokai patrumpėtų, nepriklausomai nuo to kiek stipriai mes norėtumėme, kad būtų priešingai.

      • Aš vienas iš tų, kuris nebenaudoja Apple Maps. Kai tik įsigyjau telefoną, naudojau ir pradžioje viskas buvo gerai, bet kiek vėliau pradėjo šiek tiek klysti navigacija, ne ten nuvažiuodavau keliais šimtais metrų. Tačiau čia gal mano įvedimo klaida? Kaip Ramūnas minėjo reikia pirma vesti namo numerį? Aš vesdavau pirmiau gatvę, o tada namo nr.
        Todėl perėjau prie Waze.

Atsakyti Martynas Atšaukti atsakymą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų