iOS 11 ir automatiniai skambučiai bendruoju pagalbos telefonu
„iOS 11“ yra nauja funkcija – „Emergency SOS“ leidžianti greitai iškviesti pagalbos tarnybas ar pasiųsti žinutes nurodytiems asmenims.
Artėjant „iOS 11“ debiuto laikui, „Apple“ intensyviai tobulina, kol kas dar tik beta stadijoje esančią mobiliems įrenginiams skirt sekančios kartos operacinę sistemą. Penktoje „iOS 11“ beta versijoje atsirado nauja „Emergency SOS“ funkcija. Ši funkcija atlikus tam tikrą veiksmų seka automatiškai skambina ir siunčia žinutę pagalbos telefonu.
Atidžiau sekantys „Apple“ pristatymus tikriausiai pamena, kad apie tokią galimybę „Apple“ buvo trumpai užsiminusi „iOS 10“ pristatymo metu. Ši funkcija net buvo atsiradusi vienoje iš „iOS 10“ beta versijų, bet vėliau išnyko. Tiesa, ne visiškai. Indijos rinkai skirtuose „iPhone“ ši funkcija veikia, nes tokie yra šalies reikalavimai.
Kaip naudotis „Emergency SOS“ funkcija
Greitai, 5 kartus paspaudus „iPhone“ ar „iPad“ į/išjungimo mygtuką, nepriklausomai nuo to ar įrenginys užrakintas ar atrakintas, aktyvuojama pagalbos skambučio funkcija. Kai ši funkcija aktyvuota — prasideda atgalinis laiko skaičiavimas – 3 sekundžių, kurio metu šį veiksmą dar galima nutraukti, ir pasigirsta garsas. Laimei šį garsą galima atjungti: Settings → Emergency SOS → Countdown Sound →
„Emergency SOS“ nustatymuose yra galimybė nurodyti kontaktus, kuriems bus siunčiama žinutė. Tai tie patys kontaktai, kuriuos galima nurodyti „Health“ aplikacijoje su kuriais būtų susisiekiama sveikatos sutrikimo atveju.
Apsilankę „iOS“ įrenginio Settings → Emergency SOS pamatysite animuotą pristatymą, kuriame bus parodyta kurį mygtuką ir kaip dažnai reikia spausti norint aktyvuoti šią funkciją.
Jei planuojate ją aktyvuoti: Settings → Emergency SOS → Auto Call →
Penkis kartus paspaudus įrenginio į/išjungimo mygtuką ir praėjus 3 sekundėm ekrane, priklausomai nuo nustatymų pasirodys arba pagalbos tarnybų telefono numerių parinktys (pvz. Greitoji, Gaisrinė ir Policija) arba jei numeris vienas, kaip Lietuvoje (112) - bus automatiškai skambinama į „Bendrąjį pagalbos centrą“.
O ką daryti jei jums labai blogai?
„Apple“ numatė ir tokius atvejus jei negalite kalbėti telefonu — jums arba labai blogai, jus užpuolė ar panašiai. Tada reikia ant telefono į/išjungimo mygtuką paspausti dar kartą. Tokiu atveju bus aktyvuotas kontaktų, kuriuos nurodėte informuoti ypatingais atvejais, informavimo režimas. „iPhone“ pradės skambinti nurodytais telefonų numeriais ir siųsti jais žinutes, maždaug tokias:
„Skubus iškvietimas — SOS
Vardenis paskambino į pagalbos tarnybą maždaug iš šios geolokacijos. Jūs gavote šį pranešimą, todėl, kad esate Vardenis nelaimingo atvejo kontaktas.“
Po ko „iPhone“ išsiųs kontaktui(ams) dar vieną žinutę, kurioje bus nurodyta jūsų buvimo vieta, o telefono ekrane bus rodoma „medicininė kortelė“, kurioje reikiamą informaciją galite nurodyti „iPhone“ ar „iPad“ atidarę „Health“ aplikaciją ir paspaudę ant aplikacijos apačioje esančios „Medical ID“ piktogramos.
Būkite atsargūs
Ši funkcija gali būti labai patogi ir naudinga, nors nuoširdžiai linkiu, kad nereikėtų ja pasinaudoti. Tačiau, ji turi ir vieną minusą: nereikėtų be reikalo spaudinėti telefono į/išjungimo mygtuko, net tada jei telefonas „pakibo“, nes priešingu atveju telefono „užlūžimo“ klausimą gali tekti spręsti kartu su policijos pareigūnais ar medikais.
…ir nepamirškite, kad tokia funkcija (tikiuosi) atsiras atnaujinus „iOS“ versiją. Ekstremaliose situacijose, aišku, nebus kada apie ją galvoti, todėl geriau pratintis nespaudinėti į/išjungimo mygtuko, kad neaktyvuoti „Emergency SOS“ ir tai gal padės atsiminti jog tokia funkcija egzistuoja.