Kai kurių „macOS Sierra“ problemų sprendimo būdai
Kai kurie „Mac“ naudotojai suskubę į savo kompiuterius įdiegti naują „Apple“ operacinę sistemą „macOS Sierra“ – susidūrė ir su naujomis problemomis.
Rugsėjo 20 dieną, „Apple“ išleido galutinę, visiems suderinamų „Mac“ kompiuterių naudotojams skirtą savo naujausią, geriausią, fantastišką ir nepakartojamą „macOS Sierra“. Nors „macOS Sierra“ neturi didelių suderinamumo problemų, kokios pavyzdžiui buvo „Microsoft Office“ naudotojams įdiegusiems „OS X El Capitan“ pernai, tačiau kai kurie vartotojai patiria vienokių ar kitokių nepatogumų.
Problemos diegiant macOS Sierra
Jei diegiant „macOS Sierra“ susidūrėte su problema, kad diegimo procesas užstringa, o perkrovus kompiuterį pradeda diegimą iš naujo - pabandykite įdiegti „Sierra“ perkrovę kompiuterį į „Safe mode“ režimą.
Norėdami kompiuterį įkrauti „Safe mode“ režimu:
- išjunkite kompiuterį
- įjunkite kompiuterį ir išgirdę įsijungimo garsą tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaudę iki ekrane pamatysite „Apple“ logo Shift ⇧ klavišą. Įkrovę kompiuterį šiame režime, pabandykite įdiegti „macOS Sierra“ iš naujo.
Prieš diegiant „macOS Sierra“ nebloga mintis būtų atjungti antivirusines aplikacijas jei tokias esate įdiegę.
Lėtas Wi-Fi
Jei atnaujinus „Mac“ operacinę sistemą į „macOS Sierra“ pastebėjote, kad Wi-Fi tapo lėtas – nustatymų failų ištrynimas galėtų būti šios problemos sprendimu:
- atidarykite sistemos konfigūracijų aplanką: „Finder“ aplikacijoje paspauskite Cmd ⌘-Shift ⇧-G ir įvedę /Library/Preferences/SystemConfiguration/ spauskite ant „Go“ mygtuko.
- Ištrinkite aplanke esančius žemiau paminėtus failus:
- com.apple.airport.preferences.plist
- com.apple.network.identification.plist
- com.apple.wifi.message-tracer.plist
- NetworkInterfaces.plist
- preferences.plist
- Perkraukite kompiuterį ir maršrutizatorių
Šis būdas turėtų padėti išspręsti didelę dalį su Wi-Fi susijusių problemų „macOS Sierra“ operacinėje sistemoje.
Nepakanka vietos macOS Sierra diegimui
Jei atsisiuntę „macOS Sierra“ diegimo failą pamatėte pranešimą, kad kompiuteryje nepakankamai laisvos vietos naujos operacinės sistemos diegimui - labai tikėtina, kad savo kompiuterį esate pavertę viso gyvenimo šlamšto kaupykla.
Išmeskite iš jo visas šiukšles bei kitus laikinus failus ir taps lengviau kvėpuoti tiek kompiuteriui, tiek ir Jums.
Nepasikrauna sistema
Jei įdiegus „macOS Sierra“ kompiuterio sistema neįsikrauna – gera problemos sprendimo pradžia būtu NVRAM ir PRAM „nuresetinimas“, na ir žinoma visokių prie kompiuterio pajungtų priedų, be kurių galite gyventi įjungdami kompiuterį, atjungimas. 1. Išjunkite „Mac“. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą „Mac“ į/išjungimo mygtuką. 2. Raskite šiuos klavišus klaviatūroje: Cmd ⌘, Alt, P ir R - jums reikės visus juos laikyti nuspaudus kompiuterio krovimosi metu 3. Įjunkite ir tuojau pat nuspauskite Cmd ⌘-Alt-P-R klavišų kombinaciją. Laikykite juos nuspaustus kol kompiuteris persikraus ir išgirsite įprastą „Mac“ kompiuteriams pasikrovimo garsą antrą kartą. 4. Atleiskite klavišus
Įdiegus macOS Sierra Mac’as lėtas
Daugelis tik įdiegusių naują operacinę sistemą skundžiasi jos darbo našumu. Tai normalus reiškinys, nes sistema foniniame režime indeksuoja failus bei vykdo kitas optimizavimo užduotis. Priklausomai nuo failų kiekio ir disko greičio bei kitų parametrų, šis lėto „Mac“ reiškinys gali užtrukti nuo keliasdešimt minučių iki kelių valandų.
Jei po paros, įdiegus naują sistemą ir palikus „Mac“ įjungtą jis vis tiek lėtas - perkraukite kompiuterį. Perkrovimui nepadėjus – atidarykite „Activity Monitor“ aplikaciją ir CPU ir RAM skiltyse patyrinėkite kas yra tas nenaudėlis atimantis jėgas iš „Mac“, labai gali būti, kad tai kokia nors nekorektiškai veikianti ir naujai sistemai neadaptuota aplikacija.
Jei „Mac’as“ lėtas kaip vėžlys, o darbo daug bei nėra galimybės taikstytis su jo lėtumu iki „Apple“ išleis šią bėdą ištaisantį atnaujinimą – ko gero vienintelis būdas yra grįžti prie ankstesnės sistemos.
Neatsidarančių aplikacijų problema
Jei atnaujinus kompiuterio operacinę sistemą į „macOS Sierra“ ir bandant atidaryti aplikaciją matote pranešimą, kad ši pažeista ir negali būti atidaryta – patikrinkite ar aplikacijai nėra išėjęs atnaujinimas ir jei ne – pasidomėkite gamintojo svetainėje ar aplikacija palaiko „macOS Sierra“. Jei atsakymas teigiamas – pabandykite problemą išspręsti kešo išvalymu:
- Finder aplikacijoje paspauskite Cmd ⌘-Shift ⇧-G klavišų kombinaciją
- atsidariusiame lange įveskite ~/Library/Caches ir spauskite ant „Go“
- ištrinkite visą aplanko turinį, bet ne patį „Caches“ aplanką
- pakartokite procedūrą /Library/Caches aplanke
Jei šis metodas nepadėjo - pabandykite „nuresetinti“ kompiuterio PRAM.
Jei ir tai nepadeda laikykite nuspaudę Alt ⌥-Cmd ⌘ klavišus kai spaudžiate ant aplikacijos piktogramos aplikaciją atidarydami.
Automatinio atrakinimo Apple Watch pagalba problemos
Jei nutarėte „Mac“ kompiuteryje aktyvuoti automatinio atrakinimo funkciją „Apple Watch“ pagalba – įsitikinkite, kad tas kompiuteris yra pagamintas 2013 metais ar naujesnis.
Kita priežastis dėl kurios gali nepavykti aktyvuoti automatinio kompiuterio atrakinimo funkcijos, ar jos net nematysite parinktyse yra ta, kad savo „Apple ID“ esate aktyvavę dviejų-žingsnių (two-step), o ne dviejų-faktorių (two-factor) autentikaciją. Jei taip:
- prisijunkite prie >appleid.apple.com svetainės
- atjunkite „two-step“ autentikaciją
- įjunkite „two-factor“ autentikaciją ir įvykdykite visus šiam metodui įjungti reikalingus veiksmus
Bluetooth problemos
Kai kurie „Mac“ naudotojai skundžiasi, kad įdiegus „macOS Sierra“ negali naudotis savo „Bluetooth“ įrenginiais. Tai problema, jei įsigijote naujas ausines specialiai naudoti su „iPhone 7“ ar „iPhone 7 Plus“.
Yra du dalykai kuriuos galite pabandyti:
Naudokite „Bluetooth“ įrenginį ir „Mac“ kompiuterį kol juose abiejuose išsikraus akumuliatoriai. Tai gali priversti „Bluetooth“ susijungimą persikrauti ir privers šią porelę vėl dirbti.
Jei aukščiau paminėtas būdas nedavė vaisių – patikrinkite ar nėra gamintojas išleidęs naujos aparatinės įrangos (firmware) versijos. Norint atnaujinti „firmware“ ausinėms galima naudoti aplikaciją „iPhone“, o kartais reikia prijungti įrenginį įkrovimo laidu prie kompiuterio – čia jau kaip nurodo „Bluetooth“ įrenginio gamintojas.
Jei nei vienas iš šių būdų nepadeda, nors ankstesnėje „OS X El Capitan“ viskas veikė kuo puikiausiai - ko gero, bent jau laikinai, vienintelė išeitis yra grįžti prie „Kapitono“ ir melsti atleidimo už išdavystę.
Kai kurie „Bluetooth“ įrenginių gamintojai atnaujina savo įrenginių aparatinę įrangą ir pritaiko ją naujiems protokolams, tačiau visa eilė gamintojų, tame tarpe ir gaminančių „high-end“ įrenginius bei įrenginius skirtus žmonėms su sutrikusia klausa – į atnaujinimus tiesiog numoja ranka.
Problemos su Logitech pele
Nežinau kam kai kurie „Mac“ vartotojai renkasi „Logitech“ peles, tačiau kiekviena nauja „Mac“ kompiuteriams skirta operacinė sistema – problemos „Logitech“ pelių savininkams.
Kai kurie „macOS Sierra“ savo kompiuteriuose įdiegę „Logitech Performance Mouse MX“ ir „Logitech Anywhere MX“ pelių naudotojai skundžiasi vėlavimu slenkant vaizdus ekrane (scroll) ir kai kurių pelės mygtukų neveikimu.
Šios problemos sprendimas, ko gero yra vienas – palaukti kol „Logitech“ išleis naujas ir taip panaikins šiuos nepatogumus.
Kai kurie su „Logitech“ žiurkėmis vargstantys sako, kad problemas sugebėjo išspręsti panaudojus „USB overdrive“ ir „BetterTouchTool“ leidžiančiomis ištaisyti vėlavimus ir grąžinti klavišų funkcionalumą juos iš naujo „sumapinant“.
Fujitsu ScanSnap skeneriai
Dėka to, kad „macOS Sierra“ tvarkosi su PDF - „Fujitsu“ kompanijos „ScanSnap“ skeneriai naujoje „Mac“ kompiuteriams skirtoje operacinėje sistemoje veikia prastai. Kompanija sako kurianti problemą išsprendžiantį atnaujinimą, tačiau kiek ilgai truks šis kūrybinis procesas nėra aišku.
Vienintelis, kol kas patikimiausias šios problemos sprendimo būdas - grįžti prie „OS X El Capitan“.
macOS Sierra iTunes problemos
Jei tik įdiegę „macOS Sierra“ bandysite atidaryti „iTunes“ – gali būti, kad aplikacija neatsidarys ar neveiks.
Jei taip nutiko, savo mėgstamiausiai aplikacijai darbingą formą suteikti galite atidarę „Mac App Store“ atnaujinimų skiltį ir įdiegę naują „iTunes“ 12.5.1 ar naujesnę versiją. Atnaujinimą taip pat galite įdiegti ir tiesiai iš „iTunes“ aplikacijos meniu pasirinkę iTunes → Check for Updates…
Automatinis prisijungimas prie NAS
Kai kurie „Mac“ kompiuterių naudotojai turintys NAS (angl. Network Attached Storage) saugyklas ir naudojantys automatinio prie jų prisijungimo skriptus, skundžiasi kad jiems tenka kaskart paspausti „Connect“ mygtuką ir automatinis prisijungimas neįvyksta.
Nežinau ar dėl to, kad šio gamintojo diskų saugyklos yra populiariausios, ar dėl to, kad ši problema susijusi tik su jomis, tačiau kiek teko pastebėti, šia problema labiausiai skundžiasi „Synology“ NAS savininkai.
Jei naudojate smb prisijungimą – pabandykite naudoti afp, tačiau nėra garantijos, kad tai padės. Jei nenorite eksperimentuoti su „Applescript“, o „Connect“ mygtuko paspaudimas kaskart prisijungus prie savo paskyros kompiuteryje jau varo iš proto - vienintelis kol kas egzistuojantis problemos sprendimas yra grįžti prie „El Capitan“.
Kantresni gali palaukti kol „Synology“ išleis „macOS Sierra“ skirtą atnaujinimą išspręsiantį šią problemą.
Kiti macOS Sierra užsispyrimai
Jei atnaujinę „Mac“ operacinę sistemą į „macOS Sierra“ patiriate kokių nors kitų, aukščiau nepaminėtų nepatogumų ar klaidų, ir operacinę naujinote ją diegdami ant senosios viršaus – ko gero vertėtų pamąstyti apie „macOS Sierra“ įdiegimą švariai.
Ar pastebite kokias nors klaidas „macOS Sierra“?
Naujausia, geriausia, fantastiška ir nepakartojama... Užuot pastoviai kartoję tą atsibodusį rožančių geriau pasistengtų vieną kartą prieš paleisdami į eteri tuos savo kasmet besikartojančius šūdus susitvarkyti, nes jau nebejuokinga.
Kas konkrečiai tave erzina macOS Sierra?
Problemų su Synology NAS jie neišsprendė visų pirma suknistame El Capitane, tai ko norėt, kad su Siera viskas butu ok? Jei problema nėra sprendžiama jau metai laiko o tik atsišaudoma, kad čia ne mes kalti o Synology, tai apie ka kalba iš viso eina?
O kodėl tu manai, kad problema „Apple“ pusėje, o ne snaudžiančioje ir atnaujinti savo programinės įrangos nesugebančioje Synology. Problemų su Synology NAS turi ir Windows vartotojai, ar ten taip pat Apple kalta?
Na o jei problemos visur ir jų apstu, t.y. dėl nas - kalti synology - del printeriu - kalti printeriu gamintojai, dėl pelių - kalti pelių gamintojai - žodziu jei del visko kalti tik kiti žaidime dalyvaujantys žaidėjai o tas vienas šventas - tai čia nematai problemos? Čia tiesiog idealu? Ramunai - kodėl kažin tokių nesamonių nebuvo anksčiau? Gal prioritetai buvo kitur?
Sunku pasakyti kas dėl visų nesklandumų kaltas. Manau čia kompleksinis dalykas. Keičiasi technologijos, protokolai ir t.t. Didele dalimi dėl išorinių įrenginių suderinamumo „kalti“ jų gamintojai, nes neatnaujina jiems skirtų tvarkyklių.
Jei su tinkliniais įrenginiais neretai paprasčiau, tereikia iš naujo inicijuoti prisijungimą prie jų, tai su tais, kuriems reikalingos tvarkyklės – jų veikimas didele dalimi priklauso nuo to ar gamintojas atnaujino tvarkykles pritaikydamas jas naujai sistemai. Todėl aš rinkdamasis išorinius įrenginius pirmenybę atiduodu driverless devaisams.
Kalbant apie periferiją, čia galima pastebėti Android sindromą, kai šių įrenginių gamintojai paprasčiausiai palieka senesnius savo gaminius likimo valioje tipo nori, kad veiktų - pirk naują.
Kalbant konkrečiai apie NAS įrenginius: kai Apple išleidžia nauja operacinės sistemos versiją - NAS naudotojams geriau palaukti kol NAS gamintojas atnaujins Netatalk versiją ir išleis atnaujinimą. Žinoma čia gali būti ir Apple bug'as ir blogiau nebus jei apie tai bus pranešta Apple. Tačiau man labiau panašu į NS gamintojų stabdymą. Pavyzdžiui tiek SAMBA, tiek ir Netatalk komandos papildė savo programinę įrangą Spotlight palaikymu, tačiau tik pora NAS gamintojų šį funkcionalumą palaiko savo įrenginiuose (Synology nėra tų palaikančių tarpe).
Beveik visi NAS serveriai palaiko SAMBA arba SMB ir kitą open-source projektą Netatalk (AFP) jei neveikia su AFP - galima pabandyti SMB susijungimą ir atvirkščiai.
Tam, kad normaliai dirbti galėčiau, o ne gaiščiau laiką tvarkydamas visokius galus ir jų dedadirbimus iki šios dienos esu priverstas dirbti su Yosemite. Žinai aš neturiu nei laiko nei noro pastoviai pistis su visokiais terminalais ir pastoviai googlinti kaip tą ar aną sufixinti el capitane ar sieroje. Ačiū dievui nors Yosemite viskas veikia ir nėr jokiu siurprizų. Va tas konkrečiai ir erzina. Pavyzdžiui nei El cape po visu 5 ar kiek ten buvo update, ne Sierroje iki šiol nemantina normaliai nei išorinių kai kuriu disku nei NAS, atsijungineja, nestabiliai žodziu. Apie bluetootho problemas jau nekalbu. Ir labiausiai užpisa, kad jei kam pasakysi tai visi stebisi, iš serijos negali buti, čia gi Apple. Dar ir kaip gali, gaila ir graudu nerealiai kaip viskas ritasi. Ai, tingiu pradėt vėl dikusijas, yosemite veikia ir OK man. Tikėsimės nenukirps Adobio appsu palaikymo šiam osui dar 2-3 metus, butu gerai.
Na bet atnaujinti programinę/aparatinę įrangą tikriausiai turėtum rasti laiko jei jau ją naudoji. Žinoma, yra žmonių, kurie mano, kad viskas turėtų vykti savaime, Taip pat yra tokių, kurie suderino savo turimą įrangą kad ji veiktų kaip šveicariškas laikrodis ir nieko nekeičia ir laimingi naudoja. Žinau vieną žmogų, kuris turi du pirmuosius Mac Pro ir naudoja OS X 10.4 Tiger jau 10 metų nieko nekeičia, nieko nenaujina ir viskas ten veikia puikiai, tie kompai net nepajungti prie interneto.
Labai tikėtina, kad prie tų kompų pajungta 10 ar daugiau metų senumo periferija tikrai neveiktų su paskutinėmis OS X versijomis, nors tie kompai gali pavežti (jei atnaujinti video kortą) ir El Capitan.
Klausimas ar tos El Capitan ten reikia, kaip ir pačiam - dirbi su Yosemite - viskas veikia ir ko pykti, ant Apple ar naujų OS X versijų, jei naudoji įrangą, kurios gamintojas nesugeba padaryti taip, kad ši veiktų su naujomis OS versijomis (matyt nori, kad pirktum naują jų NAS) ar tas neveikiantis yra DS214+?
Nekaltinčiau Apple, jei kitų gamintojų NAS veikia, o Synology - ne.
Dėl Bluetooth, problemų rodos jau esame kalbėję.
taip, DS214+, o ką turi bylą užsivedęs? :)
Ne, bylos neturiu, bet gyvenime ir daugiau ką veikiu nei Mac Arena rašinėju, todėl ir žinau kokių įrenginių vartotojai ir su kokiomis problemomis į mane kreipiasi dažniausiai. :)
Kazin kiek Ramunui laiko prireiks suprasti kad apple siai dienai yra Ubuntu, nieko daugiau.
P.s gal Ubuntu maziau metos i sonus...
O tai gerai ar blogai?
Gerai jog esi is tu, kurie bando izvelgti kazka gero. Gyventi graziame spalvotame pasaulyje. Cia yra pliusas ir as ir to nesisaipau is to. Bet kuo toliau tuo Apple labiau ima erzinti. Nes pinigeliai ne mazi, o jie ima saipytis is klientu...
Nesu gal tas kuris amžinai su rožiniais akiniais vaikšto. Kalbant apie pinigėlius, tai nebent kiekvienais metais perki naują Mac'ą ir nusimeni pamatęs, kad naujas veikia blogiau nei senas. Priešingu atveju, nemokamai gauni atnaujinimą (taip, kad pinigėlių papildomų nekainuoja) diegti taip pat niekas neverčia, o įdiegus jei nepatiko - gali grįžti prie ankstesnės OS X versijos. Tiesa pasakius asmeniškai man tas pats kaip tie atnaujinimai vadinasi 10.12, 10.7011, Sierra, Kumpis ar 4B14AF6 - nebūtina iš kiekvieno jų, vien todėl jog jie turi skambų pavadinimą, tikėtis kažko Tokio. Atnaujinus atsirado naujos galimybės, kartais (kaip neretai būna su atnaujinus) kažkas nustojo veikti: kas dėl klaidų, kas dėl senumo… ką padaryti toks gyvenimas.
Turiu Synology NAS'ą, jokių problemų. Beje, pastebėjau, kad naudojant AFP transfer'as geresnis nei SMB. O dėl kitos periferijos tai bent jau Windows'ų pasaulyje įprastai už stabilumą atsakinki draiverių gamintojai, t.y. periferijos gamintojai.
Pas mane iMAC 21" 2012 metų ir jame viskas ok su „sierra“, viskas veikia, jokiu strigimų ar sulėtėjimu nepastebiu. Kažin, kiek metų senumo kompai pas tuos, kurie verkia dėl strigimo ir lėto veikimo su Sierra?
O tai kokio senumo Mac palaiko zinai ?
Nu aš nors parašiau metus pagaminimo ir neverkšlenu kad veikia blogai „sierra“ nes sierra veikia puikiai pas mane. Keista kodėl pas kitus veikia blogai, todėl norėtus sužinot kiek metų kompui ir kiek jame atminties (pas mane 8 kaulai)
pas mane imac retina 2015 ir lagina.
Na jai 2012 geriau veikia nei 2015 metų, tada šiukšlių pas tave yra, gal per daug programų naudojama.
Problemos su Mail programa po „Sierra“ įdiegimo: nebematau man atsiunčiamų prisegtukų. Sąvaržėlės ženklas yra, bet jis neveikia, ir prisegtukas kažkur dingsta... Paieškojusi internete Mac palaikymo forume radau, kad kažkas irgi susidūrė su panašia problema, bet kol kas be atsakymo... Pas mane iMac21 2015 m.
Panašu, kad „macOS Sierra“ el. pašto aplikacija „Mail“ turi klaidą, kuri neleidžia matyti prie el. laiško prisegtų failų jei laiškas yra šifruotas (encrypted).
Kol „Apple“ ištaisys šią klaidą - pabandykite tokį dalyką: el. laišką, kuriame manote yra prisegtas failas pertempkite ant darbalaukio, bus sukurtas .eml failas, tada du kartus jį paspaudus atidarykite (greičiausiai jį atidarys „Mail“ aplikacija). Prie laiško prisegtą failą dabar turėtumėte matyti.
Labai ačiū už atsakymą. Pabandžiau padaryti, kaip sakote. Deja, nepadėjo... Prisegto failo vis vien nesimato. Žinoma, galiu jį atsidaryti įėjusi į savo pašto dėžutę ne per Mail programą, o per naršyklę. Bet iki šiol sėkmingai naudodavausi Mail, tad gaila... Dar viena problema: kompiuteriui „užmigus“, kai jį pažadinu, nebeveikia internetas, nors rodo, kad Wifi ir Ethernet pajungta sėkmingai... Kai kompiuterį paleidžiu iš naujo, viskas vėl susitvarko. Pabandžiau daryti, kaip Jūs sakote šiame straipsnyje apie wifi problemas, bet nepavyko rasti jūsų minimų failų. Žinoma, nesu specialistė... Ką dar galėtumėte patarti?
Na failai tikrai turėtų ten būti, nes be jų iš vis neveiktų internetas.
Finder aplikacijoje nuėjusi per (iš meniu) Go > Go to folder ir įvedusi /Library/Preferences/SystemConfiguration/ bei paspaudusi mygtuką go - įveskite Finder lango paieškos lauke com.apple.airport - vienas iš rastų variantų turėtų būti com.apple.airport.preferences.plist failas. Panašiai paieškokite ir kitų.
Dėl Mail, pažiūrėkite kokie yra tos paskyros nustatymai susiję su prisegtais failais. Ar nurodyta atsiųsti juos tik naujausius, neatsiųsti visai etc.
Ačiū. Na, dabar pavyko rasti ir ištrinti visus, išskyrus vieną: com.apple.network.identification.plist Jo kažkodėl tame sąraše nebuvo. Bet likusius ištryniau ir iš naujo perkroviau kompiuterį. Kol kas atrodo viskas
gerai, bet matysis, kaip bus toliau... Dėl Mail, irgi patikrinau visų paskyrų nustatymus, ir visose nurodyta atsiųsti visus prisegtus failus. Tad problema turbūt kažkur kitur...
Turiu omenyje, kad ištryniau tik Jūsų nurodytus failus, o ne visus iš to sąrašo, kuris atsidarė :)
Labai tikiuosi, kad ištrynėte tik tame sąraše paminėtus failus.
com.apple.network.identification.plist nėra esminis ir labai galimas dalykas, kad šio failo pas Jus kompiuteryje, toje direktorijoje ir nėra. Tikiuosi problema nepasikartos :)
Labai Jums ačiū, kol kas viskas gerai. :) Pasinaudodama proga noriu padėkoti Jums už tokį naudingą puslapį lietuvių kalba. Labai džiaugiuosi, jį atradusi. :)
Nepamirsk pavaisinti kava