Daug iPhone ir iPad savininkų tapo „error 53“ ir savo kvailumo bei gobšumo aukomis
The Guardian praneša, kad tūkstančiai iPhone savininkų tapo „klaidos 53“, kuri jų telefonus pavertė „brangiais popieriaus prispaudėjais“, aukomis.
Jei neteko susipažinti su iOS klaida Nr. 53 - „error 53“ (ko ir linkiu) – tai iOS 9 klaida susijusi su iPhone sistemos saugumo pažeidimais. Įprastai ši klaida reiškia, kad iPhone ar iPad Touch ID buvo pakeistas neautorizuotame servise. Ši saugumo priemonė skirta tam, kad pavogus ar kitaip neteisėtai pasisavinus iPhone nepavyktų prie jame esančių duomenų prieiti pakeitus Touch ID.
„Į vartotojų saugumą mes žiūrime labai atsakingai ir klaida 53 rodo, kad vartotojų duomenis saugančios sistemos yra pažeistos“, - sakė Apple atstovas spaudai. „iOS tikrina, kad iPhone ir iPad įdiegtas Touch ID jutiklis atitinka kitus telefono komponentus ir jei aptinkamas neatitikimas – Touch ID, tame tarpe ir jo panaudojimas Apple Pay paslaugai yra atjungiamas. Ši saugumo priemonė yra būtina norint apsaugoti vartotojus nuo piktybinio priėjimo prie vartotojo duomenų pasitelkiant netinkamą Touch ID jutiklį“.
Taigi, jei Jums sugedo iPhone ar iPad „Home“ mygtukas, kuriame yra Touch ID jutiklis ir jis pakeičiamas ne Apple servise – Apple mano, kad tokiu būdu įrenginyje esantys duomenys tapo pažeidžiami ir atjungia iPhone sekančio atnaujinimo metu taip apsaugodama duomenis. Jei taip nutiko, kad esate vienas tokių „nelaimėlių“, Apple rekomenduoja kreiptis į Apple pagalbos tarnybą. Sakyčiau „error 53“ man labiau panaši į privalumą, nei į klaidą.
Žinoma, ieškojimas pigesnio būdo sutaisyti sugedusį iPhone ar iPad „Home“ mygtuką su Touch ID ne visada yra priežastis kreiptis į neautorizuotą servisą. „Guardian“ aprašo atvejį, kai laisvai samdomas fotografas kreipėsi į Apple ne autorizuotą servisą pagalvos, nes tiesiog neturėjo galimybės kreiptis į autorizuotą. Keista, tačiau daug vartotojų, nors ir žino, kad kreipdamiesi į Apple neautorizuotus servisus pažeis garantinio aptarnavimo sąlygas, rizikuoja stengdamiesi sutaupyti. Apple kaltė būtų gal tik ta, kad ji nėra labai aiškiai nurodžiusi, kad įrenginio remontas Apple neautorizuotame servise pažeidžia garantijos sąlygas, taip pat kaip ir įrenginio ardymas ar remontas patiems. Vietoje to, iPhone informaciniame lapelyje, kuris yra kiekvieno naujo iPhone dėžutėje, Apple nukreipia į „Jūsų aparatinės įrangos garantija“ puslapį, kuriame aiškiai parašyta, kad kokybės garantija netaikoma: „…f) įvykus gedimui dėl ne “Apple” atstovo arba ne “Apple” įgaliotojo paslaugų teikėjo (AĮPT) suteiktų aptarnavimo paslaugų (įskaitant atnaujinimą ir išplėtimą);“ (dabar galiojanti 2013 metų kovo 28 dienos Apple garantijos redakcija).
Aišku, atsiranda tokių, kurie kaltina Apple, kad ši neinformavo vartotojų, kad pakeitus Touch ID ir tokį įrenginį atnaujinus į iOS 9 - šis neveiks, tačiau manau reikėtų būti pakankamai neapdairiu (jei nepasakyti griežčiau), kad asmeninius biometrinius duomenis valdantį įrenginį keisti bet kur, į bet ką.
Apple iOS 9 atnaujinimų sąraše mini jog sustiprino Touch ID saugumą, tad jei keitėte savo iOS įrenginio Touch ID neautorizuotame servise ir dar neatnaujinote sistemos į iOS 9 – geriau susilaikykite nuo atnaujinimo iki Apple pasiūlys šios „error 53“ klaidos sprendimą.