Pirmasis tarptautinis Apple Pay debiutas neapsiėjo be nesusipratimų
Šią savaitę Apple Pay paslauga startavo Jungtinėje Karalystėje ir, kaip ir turėtų būti, šis debiutas nepraėjo be nesusipratimų.
Liepos 14 dieną Jungtinėje Karalystėje debiutavo Apple Pay paslauga. Tai pirmasis, tarptautinis Apple mokėjimų paslaugos debiutas, po to kai ši, praeitą spalį, pradėjo veikti JAV. Kaip ir priklauso, „pirmasis blynas“ nebuvo visiškai puikus ir kai kurie šios paslaugos vartotojai susidūrė su netikėtomis problemomis.
Apple Pay paslauga JK turi savo apribojimų - ja naudojantis daugelyje vietų apmokėjimo suma ribojama iki 20 £ (rugsėjį šis limitas bus padidintas iki 30 £). Nežiūrint šių apribojimų, kai kurie vartotojai, už kelionę požeminiu Londono transportu mokėję iš iPhone ar Apple Watch tapo tam tikrų nesusipratimų aukomis.
Reikalas tas, kad kelionė TfL (Transport for London) nedėmesingiems vartotojams gali kainuoti brangiau, nei jie tikėjosi. TfL turi kelis reikalavimus keliaujant jų transportu ir mokant Apple Pay pagalba.
Kadangi, kai už kelionę mokama, Apple Pay pagalba iš Phone ar Apple Watch - šis įrenginys tampa tiek apmokėjimo, tiek ir apmokėjimo įrodymo įrankiu ir TfL pabrėžia šių įrenginių veikimo užtikrinimo iki kelionės pabaigos svarbą. TfL reikalauja „atsižymėti“ kelionės pabaigoje ir jei Apple Watch ar iPhone, kuris buvo naudojamas apmokėti už kelionę, baterija nusėdo dar iki kelionei pasibaigiant - keleivis negali atsižymėti išeidamas iš terminalo ir… jam kelionė kainuos maksimalią kelionės kainą (visos dienos bilieto kainą). TfL taip pat įspėja, kad jei dėl nusėdusio įrenginio akumuliatoriaus konduktoriui negalėsite įrodyti, jog už kelionę sumokėta - galite būti nubausti 80 £ bauda.
Nors gali atrodyti, kad nėra didelio skirtumo tarp už kelionę sumokėjimo iPhone, o iš terminalo išeinant atsižymėjimo Apple Watch, tačiau skirtumas yra, net jei iPhone ir Apple Watch turi tos pačios kredito kortelės informaciją. Taip yra todėl, kad kiekviename įrenginyje esančiai kortelei, kai mokama bekontakčio atsiskaitymo būdu, Apple priskiria atskirą numerį. Dėl šios priežasties TfL reikalauja, atsižymint kelionės pabaigoje, naudoti tą patį įrenginį, kuris buvo naudojamas kelionės pradžioje.
Su kitomis problemomis susidūrė American Express kredito kortelių savininkai, nes šios kortelės nepalaiko kelionės istorijos matomos TfL paskyrose, tačiau „Transport for London“ pateikiamoje informacijoje rašoma, kad ši problema turėtų būti išspręsta artimiausiu metu.
Nežiūrint į kelis nesusipratimus ar galimas problemas, jei įrenginys kelionės metu staiga ima ir „užlinksta“, daugelis Apple Pay vartotojų Jungtinėje Karalystėje yra patenkinti šia paslauga. Gyvenantiems Londone rekomenduočiau prieš pradedant kelionę TfL transportu susipažinti su informacija pateikiama „Transport for London“ paslaugų gide.
Nu o mes turim 3 bankus ir apie apple pay mums pamirsti
Iki Apple Pay, mums reikėtų kokią nors, bent kiek normaliau veikiančią, bekontaktę atsiskaitymo sistemą turėti ir, kad prekybininkai turėtų tokias sistemas palaikančius terminalus, o bankai išduotų tokias korteles. Na, o bankų skaičius - nesvarbu. Kuo mažiau bankų - tuo paprasčiau tartis. ...bet tam, kad būtų Apple Pay pas mus reikėtų, kad pati Apple čia apsireikštų.