Nematomos reklamos lėtina iPhone ir Android įrenginių darbą

Nematomos, fantominės reklamos lėtina iPhone ir Android įrenginių darbą, naudoja vartotojų duomenis ir vagia pinigus iš reklamos kompanijų.

Egzistuoja apie 5 000 iOS, Android Windows Phone aplikacijų, kuriose „rodomos“ reklamos, kurių vartotojai nemato, tačiau jos naudoja vartotojų mobilius duomenis, o reklamos užsakovams kainuoja apie 850 mln. USD per metus. Maždaug 13% visų reklamų rodomų mobiliuose įrenginiuose yra paslėptos. Tokią išvadą padarė kompanija „Forensiq“ išanalizavusi 16 milijardų reklamos peržiūrų 12-oje milijonų įrenginių.

„Mes pastebėjome, kad tokios aplikacijos demonstruoja apie 20 reklamų per minutę“, - rašoma Forensiq ataskaitoje. „Mūsų paskaičiavimais, vidutiniškai tokios kenkėjiškos aplikacijos parodo apie 700 reklamų per valandą. Daug tokių aplikacijų tęsia nematomų reklamų demonstravimą net po to, kai vartotojas pereina į kitą aplikaciją. Toks nematomų paveiksliukų ar video demonstravimas stipriai eikvoja įrenginių baterijas“.

Vidutiniškai, tokia kenkėjiška aplikacija, per dieną, gali atsiųsti apie 2GB duomenų: teksto, paveiksliukų ar video, kurių įrenginių vartotojas nemato, tačiau šios informacijos perdavimui naudojami mobilūs duomenys bei eikvojama baterijos energija.

Forensiq ataskaitoje nepateikiama informacija apie konkrečias, tokią piktybinę veiklą vykdančias aplikacijas, tačiau Google Store, po šio atradimo, apribotos trijų aplikacijų atsisiuntimo galimybės: Waxing Eyebrows, Celebrity Baby ir Vampire Doctor. Visų šių aplikacijų kūrėjas tas pats - Girls Games Only. Nei vienos iš šių aplikacijų nėra Apple App Store, nors aplikacijos panašiais pavadinimais ir egzistuoja, tačiau aplikacijų praktikoje labai dažnai pasitaiko kai tokios pačios aplikacijos yra išleidžiamos skirtingais vardais.

„Tai nėra Angry Birds ar Candy Crush, tačiau tai gana intensyviai daugelio žmonių naudojamos aplikacijos“, - sakė Forensiq įkūrėjas David Sendroff kalbėdamas su Bloomberg.

Apple labai daug dėmesio skiria vartotojų duomenų saugumui, tačiau toks reklamų demonstravimas gali būti dar pakankamai naujas kenkėjas ir nepateko į Apple akiratį.

Nėra būdo, kaip būtų galima pažiūrėti ar demonstruoja tokias nematomas reklamas viena ar kita aplikacija, tačiau, vartotojai gali stebėti aplikacijų sunaudojamus duomenis ir pastebėję įtartinai didelį jų ėdrumą duomenims, nustoti jas naudoję.

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Vienas komentaras

  1. Įdomiai, vis randama niša, kaip užsidirbti pinigėlių. Blogiausią, kad vartotojas gali nei nesuprasti, reikia atsakingai rinktis app'sus, naudoti, tai ko reikia, o ne kišti, kuo daugiau visko, o tas viskas neturi jokios paskirties.

Parašykite komentarą

Į viršų