Bauda už Apple Watch naudojimą vairuojant

Vargu ar nustebtumėme jei mus sustabdytų ir nubaustų policija už tai, kad naudojomės mobiliuoju telefonu vairuodami, tačiau ko gero kilstelėtumėme iš nuostabos antakius, jei mus nubaustų už tai, kad vairuodami naudojamės laikrodžiu.

Kai kuriose šalyse į draudžiamų naudoti vairuojant elektroninių prietaisų sąrašą pateko ir Apple Watch.

Jeffrey Macesin buvo nustebo kai gavo baudą už naudojimąsi išmaniuoju laikrodžiu vairuojant.
Jeffrey Macesin buvo nustebo kai gavo baudą už naudojimąsi išmaniuoju laikrodžiu vairuojant.
Nuotrauka: CTV Montreal

Apple fanas savo piniginę paplonino 120 dolerių ir papildomai gavo keturis baudos taškus už tai, kad vairuodamas valdė iPhone aplikaciją Apple Watch pagalba. Pažeidimas buvo užfiksuotas automatinės stebėjimo kameros pagalba. Gavęs laišką su baudos kvitu Jeffrey Macesin nepaprastai nustebo, nes net neįsivaizdavo, kad taip darydamas pažeidžia įstatymą.

Reikalas tas, kad traktuoti Kanados „greitkelių saugumo įstatymo“ 439 punktą „draudžiantį vairuojant naudoti mobilius įrenginius su telefono funkcijomis“ galima įvairiai. Nepatenkintas nubaustasis tvirtina, kad „išmanus laikrodis nėra mobilus įrenginys, o prietaisas nešiojamas ant riešo, o ne laikomas delne“. Bandymas geras, tačiau jis Kanados teisėsaugos pareigūnų neįtikino. Kamera užfiksavo, kaip nemalonėn patekęs vairuotojas buvo visiškai „pasinėręs į savo laikroduką“ - viena vairuotojo ranka su laikrodžiu buvo padėta ant vairo, o antrąja jis maigė virtualius, miniatiūrinius mygtukus laikrodžio ekrane. Žinoma, visa tai vyko automobiliui judant ir visa tai kas vyko aplinkui automobilį vairuotojo visiškai tuo momentu nedomino.

Interviu su laimingu Apple Watch naudotoju ir nelaimingu vairuotoju galite pažiūrėti paspaudę ant šios nuorodos (video peržiūrai reikės Flash įskiepio).

Nereikėtų pamiršti, kad Apple Watch taip pat turi it telefono funkcijas, nes šio laikrodžio pagalba galima atsiliepti į skambučius ir net išsiųsti trumpąsias žinutes.

Tarkim Niujorke, vairuojat įstatymas draudžia naudoti „asmenines ryšio priemones: įrenginius galinčius priimti ir perduoti pranešimus bei bet kokius kitus elektroninius įrenginius, portatyvinius kompiuterius ar įrenginius leidžiančius rašyti ar skaityti tekstus skirtus bendravimui realiame laike ar su uždelsimu…“. Taigi Apple Watch pilnai patenka į šią - draudžiamą naudoti vairuojant kategoriją.

Reikia tikėtis, kad artimiausiu metu eilė šalių savo eismo taisyklėse minimų draudžiamų naudoti vairuojant įrenginių sąrašą papildys ir išmaniaisiais laikrodžiais.

Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 124 straipsnyje ir KET 20 punkte teigiama, kad:

„…Kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymas, taip pat vairuotojų pareigų pėstiesiems, išskyrus šio straipsnio pirmojoje dalyje nurodytas pareigas, nevykdymas, važiavimas šaligatviu, veja ar pėsčiųjų (dviračių) taku, Kelių eismo taisyklėse nustatytos įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimas, draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas), nesilaikymas, vairuotojų apsisukimas pėsčiųjų perėjose, tuneliuose, ant tiltų, estakadų, viadukų ir po jais, tolimųjų šviesų neperjungimas į artimąsias šviesas tamsoje, likus iki atvažiuojančios priešpriešiais transporto priemonės mažiau kaip 150 metrų, važiavimo automagistralėse, taip pat žmonių vežimo taisyklių pažeidimas – užtraukia baudą vairuotojams nuo dvidešimt aštuonių iki aštuoniasdešimt šešių eurų…“

Mano galva į šį draudimą gali patekti ir Apple Watch ar bet koks kitas išmanus laikrodis, nors čia galima būtų ginčytis dėl to kas yra „mobili ryšio priemonė“. Bet kuriuo atveju, „žaisdami“ su savo laikroduku vairuojant - galėtumėte užsitraukti pareigūnų nemalonę, nes pažeistumėte 20 KET punkto dalį, kurioje teigiama: „…Transporto priemonių vairuotojai turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų“. Tad galėtumėte gauti baudą, net jei vairuodami valytumėtės akinius.

Vairuokite saugiai. Saugokite save ir kitus eismo dalyvius.

Apytikslis skaitymo laikas – 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*