Niekšiškas Google privatumo taisyklių pakeitimas paliečia 85% iPhone vartotojų
Ko iš tiesų nori Google tai, kad visi būtų prisijungę prie savo Google paskyrų - visą laiką.
205 žodžių, Gmail aplikacijos skirtos iOS vartotojams paaiškinime, oficialiame Google pranešie jos žiniaraštyje, Google trumpai išdėsto naujausius pakeitimus atliktus Gmail aplikacijoje skirtoje Apple įrenginiams, kuriuose įdiegta iOS 7.
„Aplikacija dabar pilnai palaiko atnaujinimus foniniame režime, kas reiškia jūsų Gmail žinutės, jums atidarius aplikaciją jau bus atsiųstos ir susinchronizuotos - daugiau jokių erzinančių pauzių laukiant gautų laiškų informacijos atnaujinimo“ - rašo Google.
Atrodytų viskas puiku, tačiau:
Gmail aplikacija taip pat palaiko prisijungimą prie kitų Google aplikacijų skirtų iOS, tame tarpe Maps, Drive, YouTube ir Chrome. Prisijunkite prie vienos ir būsite prisijungę prie visų (taip pat galioja ir atsijungimui). Tokiu būdu jums nereikės kaskart įvedinėti 27 simbolių slaptažodžio arba išgauti dviejų pakopų autorizacijos kodo jungiantis prie kitos aplikacijos.
Tai atrodytų visai patogu ir taip yra, bet ne jums, o Google.
Norint suprasti kodėl, reikėtų pažvelgti šiek tiek į praeitį, kai Google paskutinį kartą įdiegė prisijungimą galiojantį visoms paslaugoms ir tai geras rodiklis to ką Google šiuo atnaujinimu planuoja savo ir jūsų ateičiai.
Seniai labai seniai Internete
Iki prieš porą metų prasidėjusio laikotarpio, kiekviena iš 70-ties Google paslaugų, nuo Gmail iki Google Docks ar Picasa, turėjo savo atskirą privatumo politiką ir taisykles. 2012 metų sausį, Google paskelbė, kad apjungia 60 savo paslaugų privatumo taisyklių į vieną bendrą ir šiose taip pat buvo „manipuliuojama“ vartotojo patogumu.
Tikrasis šių pakeitimų tikslas nebuvo padaryti vartotojo gyvenimą paprastesniu, Google siekė supaprastinti vartotojų sekimą. Europos pareigūnai greitai sureagavo į šiuos Google įdiegtus „vartotojų gyvenimo palengvinimus“, pavadindami tai Europos įstatymų laužymu. Praėjus daugiau nei dviems metams, didelė dalis bylų dar vis nebaigtos. Prancūzija ir Ispanija paskyrė Google baudas - bendroje sumoje 1,05 mln. € (maždaug tiek Google uždirba per tiek laiko kiek reikia šiam straipsniui perskaityti). Kitose šalyse, tame tarpe Vokietijoje bylos tebevyksta. tačiau Google tai nelabai rūpi, jos pajamos iš reklamos nuo 36,5 milijardų JAV$ 2011 metais šoktelėjo iki 43,6 milijardų JAV$ 2012-tais, o 2013 peržengė 50 milijardų JAV$ ribą.
Grįžkime į dabartį
Apjungdama savo Internetines paslaugas Google sustiprino savo vartotojų sugriebimą už gerklės, tačiau pradėjo prarasti išmaniųjų telefonų vartotojų kontrolę. Tada, kai telefonų vartotojai nekalba telefonu, 86% vartotojų laiką su telefonu leidžia aplikacijose ir tik 14% naudodami Interneto naršykles. Pavyzdžiui kas nors gali būti prisijungęs prie Gmail, tačiau išlikti visiškai anonimišku vartotoju žiūrinėdamas video YouTube. Unifikavus prisijungimą visose aplikacijose, Google užpildo savo žinojimo spragą ir žinoma, pagerina savo žinias sekdama reklamų, kurios sudaro liūto dalį kompanijos pajamų, efektyvumą.
Pavyzdžiui jums galėjo būti parodyta reklama žiūrint YouTube (pagrįsta tekstu Google ištrauktu iš jūsų Gmail laiškų), tada jūs patikrinote kas ten reklamuojama naudodami Amazon aplikaciją ir galų gale nusipirkote tai kas ten buvo reklamuojama kompiuteryje. Jei nebūtų unifikuoto prisijungimo, Google vargu ar galėtų spręsti ar tai yra jos parodytos reklamos vaisius ir įrodyti, kad pinigai buvo išleisti, pas ją reklamą užsakančioms ir pusę savo „mobilaus“ biudžeto atiduodančioms kompanijoms. Taip pat ji negalėtų žinoti ar viena, ar kita reklama jau buvo jums parodyta ar ji tiesiog vėl ir vėl rodo jums vieną ir tą pačią reklamą.
Su šia problema susiduria visa internetinės reklamos industrija, tačiau ne daugelis gali prarasti tiek daug kaip Google. Daugelis kompanijų būtų be galo laimingos galėdamos jūsų įrenginio pagrindiniame ekrane turėti bent vieną savo aplikaciją, o Google turi visą operacinę sistemą - Android. Ir net tie, kas pasirinko Apple mobiliuosius įrenginius, labai tikėtina turi nors vieną Google paslaugų aplikaciją, tokią kaip: Google Earth, Drive, Hangouts, Translate, Blogger ar Google+, kurios vienintelė paskirtis yra kaip duomenų kompanijai pateikimo įrankiai, ir todėl ji padarė gudrų žingsnį unifikuodama prisijungimą.
Šis pakeitimas liečia tik Apple vartotojus savo įrenginius atnaujinusius į iOS 7 ir tai yra 85% iOS įrenginių vartotojų. Šie vartotojai prarado galimybę išsaugoti savo anonimiškumą, kai žiūri YouTube ar naudojasi Google Maps.
Atgal į ateitį
Google savo pamoką išmoko iš 2012 metų privatumo politikos fiasco. Vietoje didelio pranešimo, viešų kampanijų ar paskalbimo apie pakeitimus savo žiniaraščio pirmajame puslapyje, ji tiesiog padarė pakeitimus be kokio nors paaiškinimo ką reiškia būti prie visko visą laiką prisijungus. Į paklausimus, kodėl Google taip „kukliai“ informavo apie privatumo pakeitimus, paieškos gigantė neatsako.
Panašu, kad šie pakeitimai nepasiekė (dar) ir privatumo kampanijos aktyvistų bei reguliuojančių institucijų. Google labai akylai stebi visus pasisakymus šiuo klausimu internete, sekdama kokią reakciją jos pakeitimai iššaukia ir kokio dydžio bangos nuo šių straipsnių sklinda.
Taip pat skaitykite:
• Google sutiko sumokėti 17 milijonų JAV dolerių baudą už privatumo susitarimo pažeidimą
• Kaip sustabdyti reklaminius seklius mobiliuose telefonuose
• Safari ir slapukai
Būtent todėl ir neatnaujinau Gmail aplikacijos iPade (taip, tokia aplikacija irgi reikalinga, jei nenori sukišti visų paskyrų į Mail aplikaciją).
Aš taip pat nenaudoju Gmail aplikacijos ir ne tik dėl tos priežasties - ji man visiškai netinka, o Apple standartinė Mail aplikacija pukiai atitinka mano poreikius.
Tiesą pasakius nors ir turėjau svarių priežasčių turėti ir Gmail aplikaciją, bet po šio straipsnio apsisprendžiau ir ištryniau ją.
O štai youtube manau kad verta būti prisijungus su Google paskyra.
Skaiciau, skaiciau bet taip ir nesupratau kas cia blogai (nieksiskai)
Nori buti anonimas, nenaudoji interneto
Andriau, mūsų supratimai apie padorumą gali skirtis, dėl tos pačios priežasties tai kas man atrodo niekšiška, tau gali atrodyti miela ir artima.
Nesuku as del to sau galvos, dauguma zmoniu isivaizduoja kad jie pasaulio bamba ir apie juos tik ir sukasi visas gyvenimas. Jei nusileistume ant zemes tai mes pries google atrodytume mazesni uz skruzdeles. Visas mehanismas sukasi kompiuteriuose ir ten paskaiciuoja ka kam ir kokia reklama, ar dar koki kita biesa parodyti.
Va jei buciau koks Lietuvos prezidentas tada susimastuciau, gal tada ir googlei butu idomu mane sekti :)
Reikalas ne tame kieno ir kokia „bamba“ esi. Kiekvienas žmogus turi teises ir teisę į informaciją, ne tik prezidentas, bet ir paprastas liftininkas, bandelių kepėjas ar fotografas.
Tai, kad Google, nežiūrint to, kad buvo už tai nubausta, vėl pakartotinai tai daro, nes baudos yra jai juokingo dydžio rodo kompanijos požiūrį į savo paslaugų vartotoją - paprastą žmogų.
Jei aš įdiegčiau kokią nors paslaugą ir pasakyčiau - „Dabar Mac Arena svetainėje straipsniai labiau atitiks jūsų interesus“ - atrodytų kaip ir viskas labai gerai. Bet jei nutylėčiau, kad ta paslauga be perstojo man siunčia duomenis apie tai kur lankosi, ką žiūri ir mėgsta Mac Arena skaitytojai - greičiausiai nebūtų sąžininga ir gal ne kiekvienas norėtų, kad mano sistemoje tie jų duomenys būtų, nepriklausomai nuo to bamba ji/jis ar tiesiog paprastas žmogus. Ir jei mano tokį nutylėjimą, kas nors pavadintų niekšišku - tikiu, kad būtų teisus.
Na jei tavo puslapi lankytu kokie 10 zmoniu tai juos ir sekti butu lengva, bet tu isivaizduok google plaukia milijardais lankytoju ir tu idomus tuo kad pateikti automatiniu budu kokia reklama ar surinkti kazkokia statsitika.
Visi kas gali tai daro, net ir pats matai savo lankytojus puslapyje, net ip adresus ir t.t. :) Ir dabar isivaizduok tavo puslapi per diena aplanko 1 mln. zmoniu tu kiekviena analizuosi? Ar viska misysi i bendra katila.
Aš nesakau, kad jie ten sėdi tai ir daro. Reikalas tas, kad jie tą informaciją renka, žmonių apie tai neinformauoja, už tai yra nubausti, teismo prapažinti neteisūs ir vėl tai kartoja.
Vienas žmogus, dešimt ar milijonai - jokio skirtumo.
Apsilankydamas kokiame nors puslapyje tu nezinai ka ir kokia informacija renka, net lankydami tavo puslapi :) O tu informuoji kokia informacija renki, o jos tikrai nemazai surenki (ip, kokia narsykle, is kur atejo, kokio miesto, kiek laiko prabuvo, su kokia narsykle, kiekvieno lankytojo unikalu id ir t.t.)
Taip, tačaiau ši informacija man nesuteikia duomenų, ką tu mėgsti, vyras tu ar moteris, kuo duomiesi, kokias kitas svetaines naršai, kur važinėji ir t.t.
Tiesa, Google man dalį tokios informacijos gali suteikti, bet čia Google...
Tai sukurk kokia narsykle ir zinosi kas ir ka megsta ir kur narso :)
Juk google ka surenka i kaire ar i desine duomenys apie vartotojus nemeto, nemanau kad ir tu taip darytum jei rinktum tokius duomenys bet kam dalintum.
Apple ir renka duomenys kur tu vazineji kokius marsrutus kuri :)
Manau kad tokie zmones serga paranoja, tipo juos pastoviai seka lygtai butu kam idomo ka veikia koks Petraitis. Internetas viesa vieta, tai tas pats kas iseiti i lauka, niekas nedraudzia eiti is paskos kokiam zmogui.
Tu nesupranti esmės - sekimas čia ne prie ko, visiškai.