Google griauna elektroniniu paštu platinamų reklamų verslą nukreipdama pinigus į savo kišenę

Ar kada domėjotės kodėl dauguma elektroninio pašto aplikacijų pagal nutylėjimą išjungia laiškuose esančių paveiksliukų, kurie yra neprisegti prie laiško rodymą?

Elektroninio pašto aplikacijose esantis mygtukas „parodyti paveiksliukus“ skirtas apsaugoti nuo brukalų ir reklamos laiškų siuntinėtojų paveiksliukų reziduojančių jų serveriuose, tame tarpe dažnai ir užslėptų, kurių pagalba tokių laiškų siuntėjai apie jus gali sužinoti nemažai informacijos.

Kai gavę reklaminį laišką ar brukalą paspaudžiate „parodyti paveiksliukus“ arba esate šią funkciją įgalinę ir paveiksliukai parodomi automatiškai, laiško siuntėjas iš tų paveiksliukų kreipimųsi į jo serverį žino jūsų IP adresą, HTTP referrer duomenis nurodančius puslapį kuris užklausė to paveiksliuko ir su šiais duomenimis jie gali matyti ne tik kokią aplinką naudojate laiško skaitymui (kompiuterio aplikaciją, mobilų įrenginį, skaitote per www ir t.t.), bet net ir aplanką, kuriame yra tas laiškas. Pavyzdžiui jei skaitote laišką GMail aplanke „Šlamštas“ jo tai mato, tas pats ir su gautų laiškų aplanku ar bet kuriuo kitu aplanku. Tiesa Google Chrome ir Firefox šios informacijos nepateikia. Yra net galimybė, kuria beje dažnai pasinaudojama, nustatyti kuriuo elektroniniu pašto adresu išsiųstas laiškas yra skaitomas ir jei tai brukalas, jo siuntėjas žino, kad adresas „gyvas“ ir artimiausiu metu galite tikėtis dar didesnio brukalų antplūdžio.

Neseniai Google paskelbė, kad visus šiuos informacijos gavimo būdus savo elektroninio pašto paslaugoje panaikins. Ji sukešuos visus elektroniniuose laiškuose esančius paveiksliukus, tame tarpe ir tuos, kurie kreipiasi į kitus serverius ir modifikuos laiškų turinį taip, kad tie paveiksliukai būtų rodomi iš jos serverių. Tokiu būdu tokių laiškų pagalba visi reklamų siuntinėtojai matys užklausas iš vienintelės Google ir nežinos apie jus nieko kol nepaspausite ant vieno iš tų paveiksliukų.

Nors tai atrodo, kaip patobulinimas ir vartotojų saugumo pagerinimas, Google neria šiek tiek giliau nei įprastai ir leidžia sau modifikuoti vartotojų laiškų turinį tikrąja ta žodžio prasme. Jei jums ši laiškų kešavimo idėja ne prie širdies, šią funkciją galite atjungti nustatymuose (Google ją automatiškai įjungė, jei anksčiau buvote ją atjungę).

Toks veiksmas turėtų ne tik apsaugoti, bet ir pagreitinti laiškų skaitymo procesą, nes Google serveriai yra greitesni nei daugumos tokių laiškų siuntėjų ir paveiksliukai pakraunami iš Google jūsų ekranuose pasirodys greičiau nei anksčiau. Žinant Google elektroninio pašto paskyrų skaičių nesunku suprasti, kad tai gana didelė papildomų duomenų kiekio našta Google, bet jei tai kas ir gali padaryti/ištverti - tai Google.

Nereikėtų Google dainuoti pagyrų dainų už jos rūpinimąsi klientų saugumu. Google, greičiausiai, nesiimtų šių veiksmų jei juose neslypėtų tiesioginė nauda jai pačiai.
Google gyvena iš reklamos, tačiau jie nesiuntinėja reklaminių laiškų. Tokiu savo vartotojų apsaugojimu, jie nušauna du zuikius:

  • apsaugo vartotojus nuo visokių sekėjų ir didesnio šlamšto laiškų atakų kiekio
  • sumažina savo reklamos verslo konkurentams „bizniuką“, tokiu būdu padarydami reklamos platinimą elektroniniu paštu mažiau patrauklią ir užsakovus versiantį pinigus skiriamus reklamai platinamai elektroniniu paštu permesti į tą sritį, kur Google turi daugiau interesų.

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Į viršų