Nepasikrauna Mac (pilkas ekranas)

iMac pilkas ekranas

Loading

Jei taip nutiko, kad Mac kompiuteris nebesikrauna ir vietoje įprasto darbastalio ar aplikacijų rodo pilką ekraną su arba be Apple ženklu, besisukančiais krumpliaračiais, gaubliu, draudimo ženklu ar aplanko piktograma su klaustuku, greičiausiai kažkas nutiko ir gali būti, kad problemos sprendimą galima rasti vienu iš žemiau paminėtų būdų.

Pastaba: jei kompiuteris nesikrauna ir rodo mėlyną ekraną - žingsniai paminėti žemiau, šios problemos sprendimui netinka.

Atminkite: kai kurie, žemiau minimi, problemos sprendimo būdai nustatymus grąžins į numatytą būseną.

1. Atjunkite visus papildomus įrenginius, pajungtus prie Mac

2

Pastaba: papildomi įrenginiai tai bet kokie įrenginiai, kurie nebuvo komplektuojami kartu su jūsų Mac kompiuteriu: išoriniai diskai, diskų masyvai ar Flash laikmenos pajungiami per USB, FireWire, Thunderbolt ar eSATA jungtis; išoriniai CD/DVD įrenginiai, spausdintuvai, maršrutizatoriai ar kompiuterinio tinklo šakotuvai, kompiuterinio tinklo (LAN) laidai, nešiojamų kompiuterių atveju monitoriai ir klaviatūros. Jei tai stacionarus Mac kompiuteris palikite pajungtą tik klaviatūrą ir pelę, o Mac Pro ar Mac mini atveju dar ir monitorių.

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Atjunkite visus papildomus įrenginius.
  3. Perkraukite kompiuterį.
  4. Jei kompiuteris, atjungus visus papildomus įrenginius, sėkmingai pasikrovė, pajungdami juos po vieną prie kompiuterio ir po kiekvieno papildomo pajungimo perkraudami Mac kompiuterį - pasistenkite nustatyti, kuris įrenginys sukelia kompiuterio veiklos trikdžius. Radus įrenginį, kuris neleidžia Mac pasikrauti, įsitikinkite, kad jis yra pajungtas į elektrą jei tai numatyta jo specifikacijoje, pakeiskite pajungimo (USB, Firewire, Thunderbolt, eSATA ir t.t.) laidus, patikrinkite ar nėra įrenginio firmware ar tvarkyklių atnaujinimo ir ar įrenginys yra suderinamas su jūsų Mac kompiuteriu ar OS X versija.
    • Jei kompiuteriui pasikrauti neleidžia keli, kartu pajungti įrenginiai - pvz.: kompiuteris pasikrauna pajungus išorinį FireWire kietąjį diską ir pasikrauna USB jungtimi pajungus spausdintuvą, bet nepasikrauna pajungus abu kartu.
    • Jei yra galimybė, pajunkite kitą tokį patį įrenginį prie kompiuterio (jei tai nešiojamas kompiuteris, gal yra galimybė nusinešti jį į parduotuvę turinčią tokį patį įrenginį - spausdintuvą ar diską ir panašiai).
  5. Jei tas įrenginys turi kelias jungtis (pvz FireWire ir USB) pabandylite jį prie Mac kompiuterio pajungti kitu jungties tipu arba naudoti kitą prievadą (port).
  6. Jei laidų pakeitimas ar pajungimas prie kito prievado nepadėjo - susisiekite su to įrenginio gamintoju ir pasiteiraukite apie galimos problemos sprendimą.
  7. Jei turite galimybę naudotis tuo įrenginiu pajungus jį prie kito tinkle esančio prietaiso - pvz. Jei turite Airport Extreme - spausdintuvą ar išorinį USB diską galite pajungti prie šio maršrutizatoriaus ir juo naudotis per kompiuterinį tinklą.

Jei atjungus visus papildimus įrenginius pilko ekrano problema nebuvo išspręsta - pereikite prie sekančio žingsnio.

2. Pakrauname Mac iš išorinio kietojo disko

Šis žingsnis tinka tiems kas yra pasidaręs atsarginę Mac disko ir duomenų kopiją išoriniame įrenginyje kuri laidžia iš jos pakrauti kompiuterį (bootable backup).
Jei tokio disko kopijos neturite, pereikite prie sekančio žingsnio.

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Pajunkite prie kompiuterio išorinę laikmeną su OS X, iš kurios galite pakrauti kompiuterį (bootable backup). Jei laikmena turi papildomą pajungimą prie elektros maitinimo šaltinio - pajunkite.
  3. Įjunkite kompiuterį ir tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaudę Alt klavišą, kol ekrane pasirodys „Startup Manager“ ir pamatysite visus diskus iš kurių Mac gali būti pakrautas.
    Jei „Startup Manager“ ekrane nepasirodo - pabandykite pajungti išorinę klaviatūrą (jei naudojate nešiojamą kompiuterį) arba stacionaraus kompiuterio atveju pajunkite klaviatūrą prie kito prievado arba pabandykite kitą klaviatūrą.
  4. Rodyklių klavišų klaviatūroje pagalba pasirinkite diską iš kurio norite pakrauti Mac ir spauskite Enter klavišą.
    Jei sąraše nematote pajungto išorinio disko - išjunkite kompiuterį ir pabandykite tą diską pajungti prie kito USB, FireWire ar Thunderbolt prievado (port).
    • Kompiuteris gali automatiškai išsijungti jei įrenginys, kurį jungiate prie USB porto yra techniškai pažeistas/netvarkingas arba pažeistas pats USB prievadas.
    • jei naudojate Boot Camp, negalėsite pakrauti kompiuterio su palaikoma Windows operacine sistema įdiegta išorinėje laikmenoje.
  5. Jei kompiuteris sėkmingai pasikrovė iš išorinės laikmenos - paleiskite „Disk Utility“ (rasite /Applications/Utilities/ aplanke) ir patikrinkite vidinį diską („Verify Disk“) ir jo failų teises („Verify Disk Permissions“) ir jei bus rasta klaidų - pasirinkite „Repair Disk“ arba „Repair Disk Permissions“ atitinkamai. Kai „Disk Utility“ baigs tikrinti ir taisyti klaidas, pakartokite šį veiksmą dar kartą, tam kad įsitikinti jog visos klaidos ištaisytos. Įsitikinę išjunkite kompiuterį jums įprastu būdu (iš meniu spausdami ant „Obuolio“ ir pasirinkite „Shut Down…“ arba spauskite Ctrl-Eject (⏏) klavišų kombinaciją ir tada atsidariusiame lange pasirinkite „Shut Down“. (daugiau apie OS X klavišų kombinacijas skaitykite „OS X klavišų kombinacijos“)
  6. Įsijungus kompiuteriui - atjunkite išorinę laikmeną, kurią naudojote kompiuteriui pakrauti.
  7. Įjunkite kompiuterį
    • Jei kompiuteris nepasikrauna - pabandykite perkrauti kompiuterį ir pakrauti jį laikydami Alt klavišą ir pasirodžius „Disk manager“ nurodykite kompiuteriui krautis iš vidinio disko.

Jei šis žingsnis problemos neišsprendė - pereikite prie sekančio žingsnio

3. Pakrauname kompiuterį „Safe boot“ rėžime

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Įjunkite kompiuterį ir tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaustą Shift klavišą. Jei Mac krovimosi metu norite matyti pranešimus, įjungę Mac tuojau pat nuspauskite Shift ⇧-Cmd ⌘-V klavišų kombinaciją

    Pastaba: „Safe Boot“ rėžime kompiuterio pakrovimas trunka ilgiau nei įprastai.

  3. Jei kompiuteris pasikrovė - tuojau pat jį perkraukite

Jei kompiuterio pakrovimas „Safe Boot“ rėžime nepadėjo - pereikite prie sekančio žingsnio

4. NVRAM / PRAM parametrus vėl nustatome į numatytuosius

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Raskite šiuos klavišus klaviatūroje: Cmd ⌘, Alt, P ir R - jums reikės visus juos laikyti nuspaudus kompiuterio krovimosi metu
  3. Įjunkite ir tuojau pat nuspauskite Cmd ⌘-Alt-P-R klavišų kombinaciją. Laikykite juos nuspaustus kol kompiuteris persikraus ir išgirsite įprastą Mac kompiuteriams pasikrovimo garsą antrą kartą.
  4. Atleiskite klavišus

Jei pilko ekrano problema neišspręsta - pereikite prie sekančio žingsnio.

Atminkite: po šio veiksmo Jums gali tekti vėl iš naujo Mac kompiuteryje nustatyti garso, ekrano, pakrovimo disko ir laiko zonos nustatymus.

5(a). Pakrauname kompiuterį iš OS X įdiegimo disko (jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.6 „Snow Leopard“ ar ankstesnė OS X versija)

Jums reikės OS X įdiegimo disko su OS X versija kiek įmanoma artimesne tai, kuri dabar įdiegta Mac kompiuteryje. Nenaudokite įdiegimo disko, kuris buvo kartu ne su jūsų tipo Mac kompiuteriu, nebent esate OS X diską/versiją įsigiję atskirai arba gavę iš Apple kaip atsarginę kopiją (2012 metais Apple nemokamai siuntė tokius diskus)

Jei Mac kompiuteryje įdiegta naujesnė nei OS X versija nei 10.6.x „Snow Leopard“ - pereikite prie sekančio žingsnio.

OSX-SL_DVD
Kairėje pusėje OS X įdiegimo diskas tinkantis visiems Mac kompiuteriams, o dešinėje tinkantis tik tam tikro tipo Mac (paveiksliukyje 17" MacBook Pro) kompiuteriams, kurie palaiko tą OS X versiją
  1. Įstatykite OS X įdiegimo diską į kompiuterį
  2. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  3. Įjunkite kompiuterį ir iš karto nuspauskite C klavišą ant klaviatūros ir laikykite nuspaudę tol, kol pamatysite, kad kompiuteris pasikrovė iš CD/DVD
  4. Kompiuteriui pasikrovus iš CD/DVD, iš meniu pasirinkite „Disk Utility“.

    Pastaba: jei kompiuteris nesikrauna iš disko įsitikinkite, kad klaviatūra reaguoja į klavišo paspaudimą ir jei reikia pajunkite išorinę ar kitą klaviatūrą (pageidautina Apple) ir taip pat atjunkite kitus išorinius įrenginius.

  5. „Disk Utility“ pagalba patikrinkite vidinį diską („Verify Disk“) ir jo failų teises („Verify Disk Permissions“) ir jei bus rasta klaidų - pasirinkite „Repair Disk“ arba „Repair Disk Permissions“ atitinkamai. Kai „Disk Utility“ baigs tikrinti ir taisyti klaidas, pakartokite šį veiksmą dar kartą, tam kad įsitikinti jog visos klaidos ištaisytos.
  6. Kai „Disk Utility“ baigs savo darbą perkraukite kompiuterį nelaikydami nuspaustų jokių klavišų.

Jei pilko ekrano problema perkrovus kompiuterį išliko eikite prie žingsnio 6.

5(b). Pakrauname kompiuterį naudodami „OS X Internet Recovery“ (jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.7 „Lion“ ar vėlesnė OS X versija)

Šiam žingsniui atlikti reikės prieigos prie interneto ir jei jungiatės per Wi-Fi - po ranka turėkite prisijungimo vardą ir slaptažodį.

Jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.6.x „Snow Leopard“ ar ankstesnė ir atlikote 5(a) žingsnį - šį žingsnį praleiskite

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Įjunkite kompiuterį ir tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaudę Cmd ⌘-R klavišų kombinaciją iki ekrane pasirodys Apple piktograma.
  3. Kai Atstatymo sistema (Recovery System) pasikraus, ekrane pamatysite darbastalį su „Mac OS X Utilities“ langu.

    Pastaba: jei kompiuteriui nepavyko pasikrauti iš System recovery - įsitikinkite, kad klaviatūra reaguoja į klavišo paspaudimus ir jei reikia pajunkite išorinę ar kitą klaviatūrą (pageidautina Apple) ir taip pat atjunkite kitus išorinius įrenginius.

  4. Pasirinkite „Disk Utility“ ir jos pagalba patikrinkite vidinį diską („Verify Disk“) ir jo failų teises („Verify Disk Permissions“) ir jei bus rasta klaidų - pasirinkite „Repair Disk“ arba „Repair Disk Permissions“ atitinkamai. Kai „Disk Utility“ baigs tikrinti ir taisyti klaidas, pakartokite šį veiksmą dar kartą, tam kad įsitikinti jog visos klaidos ištaisytos.
  5. Kai „Disk Utility“ baigs savo darbą perkraukite kompiuterį nelaikydami nuspaustų jokių klavišų.

Jei pilko ekrano problema perkrovus kompiuterį išliko eikite prie sekančio žingsnio

6. Patikrinkite elektros laidus

Patikrinkite ir jei yra galimybė pakeiskite maitinimo laidą, ypač jei tai nėra nešiojamas Mac kompiuteris. Taip pat esant galimybei pasirinkite kitą elektros lizdą.

7. Išimkite iš Mac kitų gamintojų atmintį (RAM) ar kitas dalis

Pastaba: Jei nesate nieko papildomai įdėjęs į kompiuterį galite praleisti šį žingsnį.

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Atjunkite elektros maitinimą - ištraukite elektros maitinimo laidą iš sienos ir kompiuterio.
  3. Išimkite tas dalis, kurias esate įdėję į Mac kompiuterį ir pasistenkite sugrąžinti jį kiek įmanoma arčiau gamyklinės konfigūracijos.
    Pastaba: kai kurių Mac kompiuterių ardymas yra sudėtingas ir reikalaujantis specialių žinių darbas. Taip pat liečiant statikai jautrias elektronikos dalis reikalingos specialios priemonės, kad nesugadinti kompiuterinių dalių. Jei tokių priemonių ar žinių neturite, o taip pat stokojate reikiamų įrankių ar aplinkos atlikti tokiems darbams, geriau pagalbos kreipkitės pas socialistus ir nesirinkite bet kurio, kuris pasakys, kad tai gali padaryti, nes vargu ar jis, nutikus kokiam gedimui, prisiims ant savęs atsakomybę už tai.
  4. Išimkite ne Apple dalis iš kompiuterio ir pakeiskite jas originaliomis. Jei reikia suraskite ir atsisiųskite dokumentaciją PDF formatu skirtą jūsų Mac modeliui.

Jei tai nepadėjo išspręsti pilko ekrano problemos - pereikite prie sekančio žingsnio.

8(a). Archyvuojam ir diegiam (jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.6 „Snow Leopard“ ar ankstesnė OS X versija)

Jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.7x „Lion“ ar naujesnė versija ir atlikote 5(b) žingsnį - šį žingsnį praleiskite

Jei žingsniai aukščiau neišsprendė problemos, bet 5(a) žingsnyje pasisekė pakrauti Mac :

  1. Įstatykite OS X įdiegimo diską į kompiuterį
  2. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  3. Įjunkite kompiuterį ir iš karto nuspauskite C klavišą ant klaviatūros ir laikykite nuspaudę tol, kol pamatysite, kad kompiuteris pasikrovė iš CD/DVD
  4. Kompiuteriui pasikrovus iš CD/DVD, iš meniu pasirinkite „Archive and Instal“.

    Pastaba: jei kompiuteris nesikrauna iš disko įsitikinkite, kad klaviatūra reaguoja į klavišo paspaudimą ir jei reikia pajunkite išorinę ar kitą klaviatūrą (pageidautina Apple) ir taip pat atjunkite kitus išorinius įrenginius.

    Ši funkcija reikalauja daug laisvos vietos kompiuterio diske, nes visi vartotojo failai bus patalpinti atskirame /Previous Systems aplanke iš kurio vėliau galėsite juos atstatyti.

Jei tai nepadėjo išspręsti pilko ekrano problemos - pereikite prie 9-o žingsnio.

8(b). Atstatome sistemą (jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.7 „Lion“ ar vėlesnė OS X versija)

Jei Mac kompiuteryje įdiegta OS X 10.6.x „Snow leopard“ ar ankstesnė versija ir atlikote 5(a) žingsnį - šį žingsnį praleiskite

Šiam žingsniui atlikti reikės prieigos prie interneto ir jei jungiatės per Wi-Fi - po ranka turėkite prisijungimo vardą ir slaptažodį, o taip pat reikės Apple ID ir slaptažodžio kuris buvo naudojamas registuojant/įsigyjant šią OS X versiją.

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Įjunkite kompiuterį ir tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaudę Cmd ⌘-R klavišų kombinaciją iki ekrane pasirodys Apple piktograma.
  3. Kai Atstatymo sistema (Recovery System) pasikraus, ekrane pamatysite darbastalį su „Mac OS X Utilities“ langu.
    Pastaba: jei kompiuteriui nepavyko pasikrauti iš System recovery - įsitikinkite, kad klaviatūra reaguoja į klavišo paspaudimus ir jei reikia pajunkite išorinę ar kitą klaviatūrą (pageidautina Apple) ir taip pat atjunkite kitus išorinius įrenginius.
  4. Pasirinkite „Reinstall Mac OS X“. Ši komanda iš naujo įdiegs OS X, išsaugodama vartotojo duomenis ir atstatydama sistemos failus. Ji nieko nedarys su atsisiųstomis programomis, todėl gali reikėti jas iš naujo įdiegti arba atsiųsti reikalingus OS X atnaujinimus, kurie reikalingi tų programų veikimui.
    Pastaba: kadangi visa diegimui reikalinga OS X bus siunčiama iš Apple serverių internete, laikas kurį truks šis procesas priklauso nuo jūsų Interneto greičio.
  5. Kai OS X diegimas baigsis - prisijunkite naudodami savo vartotojo vardą ir slaptažodį.

Jei pilko ekrano problema perkrovus kompiuterį išliko eikite prie sekančio žingsnio.

9.Triname ir diegiame iš naujo

Svarbu: šio žingsnio imkitės tik atlikę visus aukščiau esančius žingsnius, nes šis žingsnis ištrins visus failus ir duomenis esančius Mac kompiuteryje. Papildomai, jei nesate pasidarę atsarginės duomenų kopijos pabandykite šį Mac pakrauti „FireWire target disk“ rėžime ir jei pavyks tokiu būdu pasidaryti kompiuteryje esančių duomenų kopijas kitame kompiuteryje ar kitoje laikmenoje.

9.1 jei diegsite OS X 10.6 „Snow Leopard“ ar ankstesnę OS X versiją

  1. Įstatykite OS X įdiegimo diską į kompiuterį
  2. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  3. Įjunkite kompiuterį ir iš karto nuspauskite C klavišą ant klaviatūros ir laikykite nuspaudę tol, kol pamatysite, kad kompiuteris pasikrovė iš CD/DVD.
  4. Kompiuteriui pasikrovus iš CD/DVD, iš meniu pasirinkite „Erase and Install“.

    Pastaba: jei kompiuteris nesikrauna iš disko įsitikinkite, kad klaviatūra reaguoja į klavišo paspaudimą ir jei reikia pajunkite išorinę ar kitą klaviatūrą (pageidautina Apple) ir taip pat atjunkite kitus išorinius įrenginius.

  5. Kai OS X bus įdiegta - prisijunkite su tuo vartotojo vardu ir slaptažodžiu, kurį nurodėte OS X diegimo metu ir atsisiųskite visus OS X atnaujinimus. Jei pavyko pasidaryti duomenų kopiją arba ją turėjote - pradėkite atstatomuosius darbus.

9.2 jei diegsite OS X 10.7 „Lion“ ar naujesnę OS X versiją

  1. Išjunkite Mac. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą Mac įjungimo/išjungimo mygtuką tam, kad priverstinai išjungti kompiuterį.
  2. Įjunkite kompiuterį ir tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaudę Cmd ⌘-R klavišų kombinaciją iki ekrane pasirodys Apple piktograma.
  3. Kai Atstatymo sistema (Recovery System) pasikraus, ekrane pamatysite darbastalį su „Mac OS X Utilities“ langu.
    Pastaba: jei kompiuteriui nepavyko pasikrauti iš System recovery - įsitikinkite, kad klaviatūra reaguoja į klavišo paspaudimus ir jei reikia pajunkite išorinę ar kitą klaviatūrą (pageidautina Apple) ir taip pat atjunkite kitus išorinius įrenginius.
  4. Pasirinkite „Disk Utilities“ ir joje pažymėję vidinį Mac diską pasirinkite Erase, nurodykite formatą Mac OS Extended ir spauskite Erase mygtuką. Ši komanda ištrins visus duomenis iš Mac kietojo disko.
  5. Kai diskas bus suformatuotas - uždarykite „Disk Utility“.
  6. Pasirinkite „Reinstall Mac OS X“.
    Pastaba: kadangi visa diegimui reikalinga OS X bus siunčiama iš Apple serverių internete, laikas kurį truks šis procesas priklauso nuo jūsų Interneto greičio.
  7. Kai OS X diegimas baigsis - prisijunkite naudodami vartotojo vardą ir slaptažodį, kuriuos nurodėte OS X diegimo metu. Atsisiųskite visus OS X atnaujinimus. Jei prieš tai pavyko pasidaryti duomenų kopiją arba ją turėjote - pradėkite atstatomuosius darbus.
Jei šie veiksmai neišsprendė pilko ekrano problemos - greičiausiai teks kreiptis į Apple Servisą.

Jei turite pastabų, klausimų ar kažkas nepavyksta, o gal pasisekė - pasidalinkite su kitais palikdami komentarą po šiuo straipsniu, o jei manote, kad ši medžiaga naudinga ir kitiems - pasidalinkite nuoroda į šį straipsnį, o gal ir visą blogą.

Nors rašau tikėdamasis, kad tai bus kam nors naudinga, bet linkiu, kad niekada nenutiktų taip, kad reikėtų pasinaudoti patarimais šiame straipsnyje.

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Komentarų: 21 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. Labas, pabudęs šįryt radau šitame tavo straipsnyje aprašomą pilką ekraną su draudimo ženklu vietoj apple logo ir pusvalandį besisukiojančiu užsikrovimo progreso ratuku. Dašuoliavus punktais iki 5b rašo, kad disc needs to be repaired, bet repair'as nepavyksta. Ėjau prie 8b vildamasis atstatyt operacinę, bet "Select the disc where you want to instal OS X" lauke teduoda vienintelę Recovery HD opciją ir tuo pačiu rašo, kad disk is locked ir dėl to atstatyt negalima.
    Kadangi savo duomenų kopijos neturiu, kas per daiktas yra tas Time Machine nė nežinau, užstrigau akligatvy, nežinodamas, ką dar galėčiau išbandyti. Gal turi kokių minčių?

    Kalba eina apie Macbook Pro late 2011 su Mavericksais.

    Ačiū!

  2. Disk Permissions'ų neleidžia nei verifyint, nei repair'int ("nedega" tie mygtukai). Įdomu kodėl (?).

    Dariau Verify disk:
    ...
    Invalid record count
    The volume could not be verified completely
    Error: This disk neeis to be repaired. Click Repaire Disk

    Tada Repair disk:
    ...
    Volume repair complete.
    Updating boot support partitions for the volume as required.
    Error: Disk utility cant repair this disk... disk, and restore your backed-up files.

    • Neleidžia gal todėl, kad diskas neužmountintas - pabandyk ant jį pažymėjus, Disk Utility aplikacijos viršuje paspausti ant „Mount“ piltogramos ir tada pabandyti patikrinti Disk Permissions.

      jei ir tai nepavyks...
      Kaip suprantu atsarginių duomenų kopijos daromos nebuvo (matyt todėl, kad jie nėra svarbūs), o duomenys diske nepataisomai sugadinti/sugedę ir, greičiausiai, teks su duomenimis atsisveikinti. Belieka pabandyti diską suformatuoti ir įdiegti OS X iš naujo, jei ir to neleis padaryti - matyt sugedęs diskas ir teks jį keisti.

  3. Och, kaip nekaip skamba toks scenarijus

    Mount failed
    The disk Macintosh HD could not be mounted..

  4. Atsiprašau už durną klausimą, bet repairint reikia patį viršutinį diską lentelėj (mano atveju 500,11 GB Toshiba, ar tik po juo einantį Macintosh HD?

    Macintosho HD sumountinti nepavyksta ir po perkrovimo.

  5. Galite įsivaizduoti mano būseną, kai įjungęs kompiuterį atsidaro juodas ekranas su užrašu: "No Bootable Device - Insert boot disk and press any key"!!! Kompiuteriui nepilnos dvi savaitės, vartotojui tiek pat! tada man nepasirodė juokinga. Situaciją išgelbėjo šio straipsnio 4 punktas, ačiū Ramūnui!
    Po kalbų apie Apple kompiuterių patikimumą, man tai buvo šaltas dušas. Net neturėjau dar back up' o pasidaręs, nes nėjo išorinio disko pajungti....

  6. Man, deja, taip nepasisekė. Nė vienas iš 8 punktų nesuveikė. Kadangi turėjau duomenų, kurių nesinorėjo prarasti, nedrįsau imtis 9 pats. Atidaviau į servisą. Porą dienų pasikrapštę meistrai nustatė diagnozę: "sugedo" particija. Žadėjo perinstaliuot operacinę išsaugant visus buvusius duomenis.

    Anyway, Ačiū Ramūnui už vertingas konsultacijas

  7. Laba! O gal žinote kokia problema yra, kai rodo melyna ekrana ir kaip tai isspresti?

Parašykite komentarą

Į viršų