Kokie Mac'ai turėtų palaikyti Metal

OS X El Capitan, Metal ir sistemos grafinių vaizdų apdorojimo greitis

WWDC metu Apple pasakodama apie naujos OS X El Capitan privalumus minėjo, kad ši nauja, Mac kompiuteriams skirta operacinė sistema dabar naudos Metal technologiją iki dešimties kartų paspartinančią grafinių vaizdų ir animacijos rodymą.

Kas yra ir kam skirta Metal

Metal tai dar viena pirmiausiai iOS pasirodžiusi galimybė skirta eliminuoti kai kurias OpenGL ir OpenCl funkcijas. Pagrindinė Metal funkcija tai sumažinti procesoriaus apkrovimą ir kai kuriuos skaičiavimus perkelti į grafikos procesorių (GPU - angl. graphics processor unit) ir taip pagerinti kompiuterio našumą ypač darbams susijusiems su grafinių elementų perpiešimu.

Kalbėdama apie Metal, Apple pabrėžė šios technologijos naudą kompiuteriniuose žaidimuose bei profesionaliose, 3D vaizdus naudojančiose aplikacijose. Metal pagalba, Apple sugebėjo iki 8 kartų padidinti Adobe After Effects našumą ir tokios kompanijos kaip Adobe, Foundry ir Autodesk jau pradėjo tobulinti savo aplikacijas, kad šios išnaudotų Metal teikiamus pranašumus. Be jokios abejonės, pačios Apple produktai, tokie kaip Final Cut Pro ir panašūs taip pat palaikys Metal.

Be profesionalių, stipriai 3D grafika apkrautų aplikacijų Apple įdarbino Metal ir branduolio grafikojs bei animacijos apdorojime, nors šios dirba su 2D vaizdų apdorojimu vykstančiu OS X vartotojo sąsajoje. Metal privalumus turėtų stipriai pajusti ne tik profesionalų aplikacijų,r pažaisti kompiuterinius žaisimus mėgstantys ar 4K bei 5K ekranų vartotojai, bet ir naudojantys kompiuterius su Retina ekranais ne standartinėse ekranų skiriamosiose gebose ar kelis monitorius pasijungę vartotojai, nes sistemos atliekami nestandartinių skiriamųjų gebų perskaičiavimai ypač stipriai apkrauna procesorių.

Kokie kompiuteriai turėtų palaikyti Metal

Akivaizdu, kad nors tarp Mac kompiuterių į kuriuos gali būti įdiegta OS X El Capitan yra iMac ir MacBook Pro modeliai sukurti dar 2007 metais, ne visi OS X El Capitan palaikomi Mac&'ai galės džiaugtis visomis šios operacinės sistemos funkcijomis bei privalumais ir Metal yra viena tokių. Nėra galimybių stebuklingu būdu sukurti naujos API palaikančios naujas technologijas ir tinkančios aštuonių metų senumo GPU.

Apple nedetalizavo kokius būtent reikalavimus turi atitikti Mac kompiuteriai, kad juose veiktų Metal technologija. iOS norint, kad veiktų Metal technologija įrenginyje turi būti naudojamas A7 ar A8 grafinis procesorius palaikantis OpenGL ES 3.0 API. OpenGL ES 3.0 tai OpenGL 4.3 „giminė“ išleista dar 2012 metais. Tad hipotetiškai, jei jūsų Mac’o GPU palaiko OpenGL 4.3 yra šansų, kad kompiuteris, įdiegus Kapitoną galės džiaugtis Metal technologijos teikiamais privalumais.

Žemiau pateikiu sąrašą Mac kompiuteriuose naudojamų GPU, kurių savininkai yra kandidatai pajusti Metal savo kompiuteriuose:

  • Intel HD 5000 ir 6000-series GPU (Haswell ir Broadwell integruotos GPU naudotos 2013-2015)
  • Nvidia GeForce 600 ir 700-series GPU (pilną sąrašą 2012 ir 2013 metų Mac’uose naudojamų GPU rasite čia)
  • AMD Radeon 5000, 6000, R9 200 ir R9 300-series GPU (aptinkamos 2010–2011 ir 2014–2015 metų Mac’uose)
  • AMD FirePro D300, D500 ir D700 GPU (2013 Mac Pro).

Sąrašas Mac kompiuterių, kuriuose galės būti įdiegta OS X El Capitan, tačiau, kurie greičiausiai nepalaikys Metal:

  • Intel HD 3000 ir 4000-series GPU (Sandy ir Ivy Bridge integruotos GPU naudotos 2011 ir 2012)
  • Nvidia GeForce 8000, 9000, 100 ir 300-series GPU (naudotos 2007 ir 2010)
  • AMD Radeon 2000 ir 4000-series GPU (naudotos 2007 ir 2010).

Pavyzdžiui mano penkių metų senumo 17″ MacBook Pro, kuris vis dar veikia kaip „žvėris“, įdiegta GeForce GT 330M grafinė korta, kuri man tikrai nepanaši į GTX klasės. Tai nereiškia, kad aš tikrai negalėsiu savo 17″, specialų neblizgų ekraną turinčiame MacBook Pro, į kurio darbo našumą su pavydu žvelgia ne vieno, dar parduotuvės lentynomis kvepiančio PC vartotojas, pajusti Metal jėgos, tačiau vilties, kad galėsiu tai padaryti - nedaug.

MacBook Pro - grafinė korta

Panašu, kad visi Mac išleisti 2013 metais ir vėliau, keletas Mac gimusių 2011-2012 ir saujelė atsiradusių 2010 gali būti suderinami su Metal technologija ir visi, 2009 ar ankstesnių metų gimimo Mac kompiuteriai, greičiausiai, Metal technologijos nepalaikys.

Turėkite omenyje, kad tai nėra oficiali informacija, o tik spėjimas, tačiau manau, kad jis ne itin toli „nugrybavęs“ nuo realybės.

Kitų šaltinių teigimu su Metal technologija OS X El Capitan veiks tik šie Mac kompiuteriai:

  • MacBook 12 colių (2015 pradžios ir naujesni);
  • MacBook Air 11 colių (2012 vidurio ir naujesni);
  • MacBook Air 13 colių (2012 vidurio ir naujesni);
  • MacBook Pro 13 colių (2012 vidurio ir naujesni);
  • MacBook Pro 13 colių Retina (2012 pabaigos ir naujesni);
  • MacBook Pro 15 colių (2012 vidurio ir naujesni);
  • MacBook Pro 15 colių Retina (2012 vidurio ir naujesni);
  • Mac mini (2012 pabaigos ir naujesni);
  • iMac 21.5 ir 27 colių (2012 pabaigos ir naujesni);
  • iMac Retina 5K, 27 colių (2013 pabaigos ir naujesni);
  • Mac Pro (2012 vidurio ir naujesni).

Tai, kad Apple daug dėmesio skiria Metal API gali reikšti, kad ji neskirs daug dėmesio tokioms API kaip Kronos valdomoms OpenGL ir OpenCL. OpenGL palaikymas OS X ir taip jau keliais metais atsilieka nuo Windows ar Linux ir panašu, kad netaps geresnis OS X El Capitan. OpenGL Extensions Viewer duomenimis, mes vis dar žvelgiame į OpenGL 4.1 su keliomis įmestomis 4.2 galimybėmis. OS X vartotojai, matyt, gali pamiršti apie Vulkan - Khronos grupės sprendimą skirtą spręsti tokioms pačioms problemoms kokioms yra skirtos Metal ir DirectX 12 technologijos.

Apytikslis skaitymo laikas – 4 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Komentarų: 5 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. Na jei bus tokia grafika kokia pristaymo metu demonstravo apple, tai zaidimu fanams tik sypsena sukels, Nitendo lygio zaidimo grafika. Na kaip pirmam blynui tai visai nieko :)

  2. Truputi ne i tema
    Nezinau gal jau buvo cia skelbta STEVE JOBS fotosesija
    https://vimeo.com/48245994

    • Nesu žaidėjas, bet man taip pat pasirodė keistoki tie piešinukai, tačiau manau čia ne nuo Apple priklauso kokį žmogeliuką programuotojai nupieš ar panašų į gyvą žmogų ar į Lego figūrėlę.
      Nors žaidimų Mac'ams pasirinkimas ne toks didelis kaip langinėms, tačiau yra visokių Call of Duty®: Modern Warfare® 2 ir panašiai su normalia grafika. Pagaliau žaidimų mėgėjams niekas netrukdo įsimesti langinių ir pasileisti žaidimą, Mac'ai juos puikiai patempia ir sužaisti tą patį Crysis 3 langinių aplinkoje.
      Mac + langinės + 6 ekranai ir Crysis 3

  3. Tikrai keistai atrode tas demo per prezentacija. Kaip ir minejote, macuose visi zaidimai sukasi puikiai, o steam'e dar ir pasirinkimas neblogas.

  4. Viskas gerai, mac'uose galima įsirašyti Windows ir bėda išspręsta. Jeigu to neitų padaryti - būtų kita kalba. Man ir pačiam kartais prireikia Windows galimybių, tad OS X ir Windows --> Mac'e mane tenkina. Manau, kad populiarėjant Mac'ams ir atsiras didesnė pasiūla žaidimų sferoje, čia tik laiko klausimas.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*