Technologinių kompanijų ženklai iki joms tampant garsiomis
Kompanijų emblemos - logo yra labai svarbi kompanijos identiteto dalis. Geras logotipas įkūnys kompanijos vardą bei su jos veikla susijusį verslą ar produktus.
Kai kurių, dažnai sutinkamų, kompanijų logotipai turėjo ganėtinai kuklią pradžią. 1975 metais Carolyn Davidson sumokėjo 35 JAV$ už Nike logo sukūrimą ir tas „atsainaus brūkštelėjimo“ rezultatas, beveik nepakitęs išgyveno iki mūsų dienų ir daugelio yra puikiai atpažįstamas.
Tačiau ne visos kompanijos sukuria savo identitetą taip pigiai, kaip Nike. Pavyzdžiui 2008 metais Pepsi sumokėjo 1 mln. JAV$ Arnell Group, kad ši atnaujintų „gazuotą vandenį“ pardavinėjančios kompanijos logotipą. Yra kompanijų, kurioms jų logotipo sukūrimas atsiėjo dešimtis milijonų dolerių.
Kalbant apie technologinių kompanijų logotipus… Apple, paprastas ir išbaigtas pasaulinių inovacijų simboliu tapęs logotipas pasaulį išvydo pilnai susiformavęs, tačiau technologinių kompanijų logotipų kelias dažnai būna ilgas ir painus.
Apple
Pirmasis, 1976 metais parodytas Apple logo primena 17 amžiaus rankraščiuose esančius piešinius.
Steve Jobs ir Ronald Wayne sukurtame logotipe buvo vaizduojamas Isaac Newton sėdintis po obelimi. Šiuo logotipu buvo siekiama atiduoti pagarbą I. Niutono atradusiam traukos dėsnį.
Kaip ten bebūtų, buvo nuspręsta, kad šis logotipas yra per daug sudėtingas ir beveik tuojau pat buvo pakeistas vaivorykštės spalvomis šviečiančiu obuolio simboliu. Anot Regis McKenna ir kolegų, kurie 1976 metais sukūrė naują Apple kompanijos ženklą ir iškando jo dalį, šis logotipas simbolizuoja klientų bei rinkos dalyvių gundymą. Vaivorykštės spalvomis išgražintas obuolys turi sąsajas su bibline Adomo ir Ievos istorija bei Pažinimo medžiu turėtų vartotojams teigti, kad jie privalo siekti savo svajonės.
Šio logo - obuolio siluetas išliko kompanijos simboliu iki šių dienų. Tiesa jo stilistika buvo kiek pakeista: 1998 metais „obuolys“ tapo vienspalvis simbolizuojantis tiems laikams inovatyvių Apple produktų spalvotų ir permatomų produktų dizainą.
Microsoft
Ankstyvasis Microsoft logo atspindėjo 70-tųjų praeito šimtmečio „disco“ dvasią ir galėjo puikiai derėti diskotekų salėse. Šiuo kompanijos, Bill Gates ir Paul Allen per dieną naudojant programavimo kalbą BASIC sukurtu logotipu buvo stengiamasi pabrėžti, kad tai mikrokompiuterius ir programinę įrangą (angl. software) kurianti kompanija. Ankstyvoje kompanijos jaunystėje jos pavadinimas buvo „Micro-Soft“.
Vėliau ženklas evoliucionavo ir 1980-tais metais įgavo „Metalica“ stilistikos elementų, vėliau atsirado ornamentikos elementų (1982 metų ženklas dažnai būdavo atvaizduojamas žaliame fone smėlio spalvos raidėmis), 1987 metais ženklo raidės pasviro suteikdamos kompanijos logo labiau dinamišką išvaizdą, o 2012 metais Microsoft užrašas įgijo kaimyną simbolizuojantį kompanijos sukurtą operacinę sistemą Windows.
IBM
Dar prieš Apple ir Microsoft patenkant į visuomenės akiratį, IBM buvo kompanija, kuri buvo žinoma kaip darbuotojų laiko sekimo sistemų, svarstyklių, mėsos pjaustyklių ir perfokortų skylamušių gamintoja. 1888 metais įkurta kaip „International Time Recording Company “, savo pavadinimą į „International Business Machines“ kompanija pakeitė 1924 ir, žinoma, pakeitė savo logo.
Canon
Praėjus dešimtmečiui po IBM atsiradimo, 1934 metais du Japonų išradėjai Precision Optical Instruments Laboratory laboratorijoje sukūrė fotoaparatą. Fotoaparatas buvo pavadintas „Kwanon“ - budistų gailestingumo deivės garbei. Logotipe buvo atvaizduota ir pati, daugybę rankų turinti, deivė sėdinti ugnies rate.
Vėliau, kai atėjo laikas užregistruoti prekinį ženklą, išradėjai nutarė jį supaprastinti ir taip atsirado „Canon“.
Motorola
1930 metais, Čikagoje įsikūrusi „Galvin Manufacturing Corporation“ išleido nepaprastai populiariu tapusį automobilinį radijo imtuvą. Imtuvo pavadinimas buvo dviejų žodžių junginys: populiarios tų laikų, automobiliams skirtos garso aparatūros, priesagos „motor“ ir tuo metu populiaraus namų radijo imtuvo „Victrola“ galūnės - „ola“.
Naujasis automobilinis radijo imtuvas tapo toks populiarus, kad kompanijos įkūrėjas Paul Galvin nusprendė pakeisti kompaniją pervadinti į „Motorola“.
Nokia
Paskutiniu metu, dėka to, kad šią kompaniją įsigijo Microsoft, Nokia vardą galima buvo dažnai matyti šmėkščiojant naujienų antraštėse, tačiau taip pat kaip ir IBM, šios kompanijos istorija siekia 19-tą amžių.
Medžio minkštimo smulkinimo įmonę Suomijoje įkūręs Knut Fredrik Idestam, pavadinimą pasiskolino iš šalimais buvusio miestelio įsikūrusio prie Nokianvirtos upės. Suomių kalbos žodis „nokia“ taip pat apibūdina ir tamsų, kailinį į žebenkštį panašų gyvūną.
Dabartinės kompanijos istorija prasideda kai 1967 metais į „Nokia Corporation“ susijungė trys kompanijos: Finnish Rubber Works, Nokia Wood Mill ir Finnish Cable Works. Naujoji bendrovė veikė daugelyje sektorių, gaminančių popieriaus gaminius, dviračių ir automobilių padangas, avalynę, asmeninius kompiuterius, ryšių kabelius, televizorius, elektros energijos gamybos mašinas, kondensatorius, aliuminį ir pan.
Galiausiai po didelių popieriaus kainų mažėjimo Europoje, įmonė pradeda specializuotis tik telekomunikacijų versle. Padangų gamintoja „Nokian Tyres“ 1988 metais ir batų gamintoja „Nokian Footwear“ (buvusi „Finnish Rubber Works“) 1990 metais buvo atskirtos nuo „Nokia Corporation“.
2014 m. balandžio 25 dieną „Microsoft“ pranešė oficialiai baigusi įsigyti „Nokia“ įrenginių ir paslaugų verslą.
Xerox
Xerox savo egzistavimą pradėjo 1906 metais kaip fotografijai skirto popieriaus ir įrangos gamintoja. Po dvidešimties metų, proceso žinomo kaip „elektrofotografija“ išradėjas Chester Carlson kreipėsi į kompaniją su pasiūlymu jai investuoti į šią technologiją.
1959 metais, pasaulį išvydo pirmasis kopijavimo aparatas - Haloid Xerox 914. Šis kopijuoklis buvo toks populiarus, kad kompanija panaikino „Haloid“ jo pavadinime ir daugiau nebesidairė atgal… bent jau iki to laikotarpio kai išaušo skaitmeninės fotografijos era pareikalavusi iš kompanijos visiško persitvarkymo ir, žinoma, naujo logotipo.