Kaip sustabdyti reklaminius seklius mobiliuose telefonuose

Kova stengiantis išsaugoti balansą tarp virtualaus gyvenimo ir savo virtualaus privatumo tęsiasi. Ir kalbant apie privatumą, paskutiniu metu gana daug informacijos apie tai, kaip JAV ir britų žvalgybos naudojasi informacija, kurią gauna iš įvairių socialinių tinklų.

Vienas, iš su laiku galinčių suteikti gana išsamų mūsų virtualios asmenybės „paveiksliukų“, būdų yra reklamos tiekėjų sekimas. Iš vienos pusės, atrodytų, kad nėra nieko blogo, kai reklamos tiekėjai seka mūsų įpročius ir pateikia mums pritaikytą reklamą. Iš kitos pusės, tai kad mūsų įpročių duomenys yra renkami ir išsaugomi - gali kelti grėsmę mūsų privatumui, nes surinktas atitinkamas duomenų kiekis, ganėtinai išsamiai gali apibūdinti mus, mūsų įpročius, asmenybes bei eilę kitų dalykų.

Nors reklamos tiekėjų renkama informacija turėtų būti anoniminė ir vietoje realių mūsų asmenybių būti tik iš atsitiktinių skaičių ir raidžių sekos sudarytas ID, tačiau yra būdų suteikiančių galimybę, kam tai gali būti įdomu susieti tą ID ir su realiu Vardeniu Pavardeniu.

Kai kurie žmonės sako „na ir kas, tegul seka“ ir tai žinoma jų teisė, bet jie dažniausiai neigiamai atsako į klausimą: „ar pritartum vyriausybės sprendimui įstatymiškai įgalioti žmones visą laiką su savimi nešiotis GPS įrenginį (įrenginį rodantį buvimo vietą) ir sekantį kur, ką ir už kiek perki bei kuo domiesi“?

Pernai metais buvo nutikimas, kai 16-metės dukters tėvas kreipėsi į „Target“ tinklą dėl to, kad šie jos mobiliame įrenginyje rodo reklamas skirtas nėščiosioms. Po kiek laiko jis paskambino į parduotuvę ir atsiprašė, mat pasirodė, kad jo duktė yra iš tiesų nėščia.

Jei nenorite, kad jūsų įpročiai būtų kolekcionuojami reklamos tiekėjų, iPhone, iPad ar iPod touch su įdiegta iOS 7:

  • atidarykite Settings aplikaciją
  • pasirinkite Privacy
  • paslinkite vaizdą iki apačios ir paspauskite ant Advertising
  • jei jungiklis šalia „Limit Ad Tracking“ nėra žalias vadinasi leidžiate reklamos tiekėjams sekti jūsų įpročius ir pateikti jums pritaikytą reklamą.
  • įjungę „Limit Ad Tracking“ (žalias jungiklis), paspauskite ant Reset Advertising Identifier ir jums bus sugeneruotas naujas reklamos ID.

Šis veiksmas nepanaikins reklamų, kurias matote naudodami aplikacijas ar naršydami savo įrenginio pagalba, jos paprasčiausiai nebus pritaikytos jums, nes privatumo nustatymu reklamos tiekėjams neleidžiate jūsų sekti.

Galimybę atjungti reklamų tiekėjų sekimą yra ir naujojoje Google „AdID“ sistemoje esančioje Android telefonuose. Jos nustatymus Android vartotojai ras ne telefono, bet Google nustatymuose.

Apytikslis skaitymo laikas – 2 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*