Prieš 30 metų, sausio 22 dieną, parodytos garsiosios Apple reklamos galėjo ir nebūti

Prieš 30 metų, sausio 22 dieną buvo pradėta transliuoti Apple reklama, kuri laikoma geriausia reklama istorijoje, tačiau keli pirmieji ją matę žmonės manė, kad tai bus tik muilo burbulas.

Šis straipsnis yra vienas iš straipsnių serijos dedikuotos Macintosh kompiuteriui ir jį kūrusiai komandai, Macintosh 30-mečio proga.

Buvęs Apple reklamos padalinio vadovas Fred Goldberg, savo knygoje „Reklamos beprotystės“ (The Insanity of Advertising) rašo, kad po to kai jis nusiuntė, dabar jau įžymią Apple reklamą „1984“, tų laikų marketingo kompanijai peržiūrėti, jam buvo pasakyta, kad tai bus „mažiausiai efektyvi kada nors Apple sukurta reklama“.

ASI Market Research reklamos efektyvumo 43 taškų skalėje, kuria buvo vertinamas reklamų efektyvumas skatinantis vartotojus pirkti produktą, pirmoji Apple Macintosh kompiuterio reklama buvo įvertinta niekingais 5 taškais.

Apple laimei, Goldberg’as nutarė šiais rezultatais nepasidalinti su vadais, nes rezultatas būtų buvęs labai panašus į prognozuotą.

Daugeliui nereikia atskirai pristatinėti Apple reklamos skelbiančios „kodėl 1984 nebus tokie kaip 1984“ kokiais juos savo novelėje aprašo George Orwell.

Reklamoje „Disysis brolis“ kreipiasi į plikagalvę minią indiferentiškais veidais šlovindamas ateities visuomenę pasiekusią „tiesos suvienodinimą“, kai į kambarį, tvarkos sergėtojų persekiojama, įbėga baltais sportiniais marškinėliais ir oranžiniais šortais vilkinti šviesiaplaukė mergina ir sviedžia į ekraną su „didžiojo brolio“ atvaizdu kūjį:

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų