Ką daryti jei iPhone sušlapo?
Tikriausiai ne vienam teko girdėti patarimą, kad jei „iPhone“ sušlapo — reikia jį patalpinti į maišelį su ryžiais. Būtent šito daryti „Apple“ nerekomenduoja.
Tikriausiai esate girdėję ar net pasinaudoję patarimu, kad jei telefonas sušlampa — įkrito į balą, unitazą, vonią ar vandens telkinį — jį reikia išjungti ir kuriam laikui patalpinti į maišelį su ryžiais. Šį patarimą galima rasti ir net kai kuriose neblogą reputaciją turinčiose interneto svetainėse, tokiose kaip „WikiHow“ ar „BBC Science Focus“. Tačiau atnaujintame palaikymo dokumente „Apple“ būtent „griebtis ryžių“, kaip ir kaišioti ko nors į Lightning ar USB-C jungtį ar pūsti orą siekiant ją išdžiovinti — nerekomenduoja, nes kiekvienas iš šių „įrenginio džiovinimo“ būdų gali jį sugadinti.
Jei „iPhone XS“, „iPhone XR“ ar naujesnis sušlapo ir į jo vidų pateko vanduo (ar kitas skystis) prijungus jį krautis ekrane pamatysite atitinkamą pranešimą.
Jei matote vieną iš šių įspėjimų (žr. paveikslėlį žemiau), jūsų „iPhone“ aptiko skysčio „Lightning“ arba USB-C jungtyje arba ant kabelio ar priedo. Siekiant apsaugoti „iPhone“ ir priedą, įkrovimas kaip ir susijungimas su laidu pajungtu priedu bus nutrauktas, kol jungtis, kabelio galai ir priedas neišdžius.
Įrenginio ekrane taip pat galite matyti tokius užrašus, kaip:
- „Liquid detected in Lightning Connector“: šis įspėjimas rodomas, jei prie „iPhone“ prijungiate „Lightning“ laidą, kuris neįkrauna „iPhone“ nes įrenginyje aptiktas skystis.
- „Liquid Detected“ („Aptiktas skystis“): šis įspėjimas rodomas, jei prie „iPhone“ prijungiate USB-C laidą ir įrenginyje aptinkamas skystis.
Net jei tokių pranešimų nėra, bet matote, kad įkraunate „iPhone“, kai „Lightning“ arba USB-C jungtis yra šlapios, jungties arba laido metalinės jungčių dalys gali surūdyti ir sukelti negrįžtamus sugadinimus arba nustoti veikti ir todėl gali kilti problemų dėl „iPhone“ ryšio su priedu (įkrovimo laidu ar kitu priedu jungiamu naudojant telefono Lightning arba USB-C jungtį).
Neretai taip nutinka, kad jei kas atsitinka tai pačiu netinkamiausiu momentu. Pavyzdžiui telefono baterija baigia išsekti, jau tuoj reikės išbėgti į susitikimą, o telefonas ima ir ramiai prigula šiltos sriubos lėkštėje.
Nors įkrauti „iPhone“, kai jis šlapias, neturėtumėte — to jums gali prireikti kritiniu atveju. Jei iš naujo prijungiate savo „iPhone“ prie laido arba priedo (pvz. išorinio akumuliatoriaus), kritiniu atveju, turėsite galimybę nepaisyti skysčio aptikimo ir įkrauti savo „iPhone“. Tačiau, tokiu atveju, jei turite belaidį įkroviklį, geriau pasinaudoti juo, tiesiog prieš dėdami „iPhone“ ant belaidžio įkroviklio įsitikinkite, kad telefono nugarėlė yra sausa.
Ką daryti jei iPhone sušlapo
Jei prie telefono prijungtas įkrovimo laidas — atjunkite jį nuo „iPhone“ ir nuo maitinimo adapterio ar priedo.
Nejunkite laido dar kartą, kol „iPhone“ ir laidas visiškai neišdžius.
Išdžiovinkite savo iPhone:
- Kad pašalintumėte skystį iš įrenginio, švelniai patapšnokite savo „iPhone“ į ranką telefoną nukreipę jungtimi žemyn. Palikite savo „iPhone“ sausoje vietoje vėdinamoje patalpoje.
- Po mažiausiai 30 minučių pabandykite telefoną įkrauti naudodami „Lightning“ arba USB-C laidą arba prijunkite tam skirtą priedą.
- Jei vėl pamatysite įspėjimą — telefono arba laido jungtyje vis dar yra skysčio. Palikite savo „iPhone“ sausoje vietoje, kur yra oro srautas maždaug vienai dienai. Per šį laikotarpį galite bandyti dar kartą įkrauti telefoną. Džiūvimas, kol „iPhone“ visiškai išdžius gali trukti iki 24 valandų.
- Jei telefonas išdžiūvo, bet vis dar nesikrauna, ištraukite laidą iš adapterio ir atjunkite adapterį rozetės, tada vėl prijunkite.
Keletas dalykų, kurių negalima daryti:
- Nedžiovinkite savo „iPhone“ naudodami išorinį šilumos šaltinį arba suslėgtą orą.
- Nekiškite į jungtį pašalinių daiktų, pvz., vatos ar popierinio rankšluosčio.
- Nedėkite savo „iPhone“ į ryžių maišą, nes mažos ryžių dalelės gali sugadinti jūsų „iPhone“.
Jei telefonas išdžiūvo, bet vis tiek nesikrauna - gali būti, kad sugedo laidas arba įkroviklis. Jei pranešimas apie tai, kad telefonas nėra įkraunamas pasirodo kiekvieną kartą pajungiant įkrovimo laidą, net ir naudojant naują laidą ir įkroviklį — kreipkitės pagalbos į autorizuotą „Apple“ servisą.