Reklamos kompanijos gudrauja ir toliau seka iPhone naudotojus

Temos: iPhone, Saugumas

Nepaisant to, kad „Apple“ įdiegė „App Tracking Transparency“, siekdama, kad reklamuotojai negalėtų rinkti privačios informacijos „iPhone“ naudotojų informacijos, žiniasklaidos įmonės, naudodamos šešėlinę reklamavimo praktiką, gauna stulbinančių detalių apie naudotojus.

„Aplikacijų stebėjimo skaidrumas“ (App Tracking Transparency) buvo pristatytas „iOS 14“ ir tai taip veiksmingai neleido reklamuotojams rinkti duomenų, kad „Facebook“ net paskelbė, kad dėl to vien 2022 m. jos pajamos sumažės 12,8 mlrd. Nepaisant „Apple“ sėkmės, kai kurie reklamuotojai tiesiog perėjo prie kitokio stebėjimo metodo.

Užuot tiesiogiai stebėję, kada „iPhone“ naudotojas spustelėja skelbimą, naujasis metodas reiškia, kad duomenys imami iš įmonių, kurios renka didelius duomenų kiekius ir nustato šablonus, kuriuos nori žinoti reklamuotojai.

Anot „404media“, skelbimai šimtuose tūkstančių aplikacijų yra veiksmingai paverčiami „pasaulinio stebėjimo dalimi“. Leidinyje teigiama, kad reaguodama į savo tyrimą „Google“ ir reklamos įmonė „PubMatic“ nutraukė ryšius su stebėjimu susijusia įmone.

Stebėjimas buvo atliekamas naudojant įrankį, pavadintą „Patternz“. Jį parduoda to paties pavadinimo įmonė, kuri sako: „Padedame nacionalinio saugumo agentūroms aptikti auditorijos modelius ir vartotojų elgseną naudojant skaitmeninės reklamos duomenų gavybą ir analizę.

Stebėjimas veikia naudojant įprastą skelbimų įrankį, vadinamą kainų siūlymu realiuoju laiku (real-time bidding), kurį patalpinus prieš kitus reklamuotojų skelbimus, tarkime, NFL gerbėjams, visi reklamuotojai gali pasakyti, kiek tokių gerbėjų yra.

Tai viena plati kategorija, bet jei „Patternz“ vartotojas gali nurodyti daug konkretesnę paiešką – tarkime, NFL gerbėjai Čikagoje, naudojantys „iPhone 15 Pro“ – ir jis ją gaus. „Patternz“ naudotojai siūlo kainas už skelbimus naudodami daug detalesnes paieškas ir kiekvieną dieną yra apdovanojami didesniu nei 90 terabaitų duomenų kiekiu.

Vaizdo įraše, kuris, pasak „404media“, buvo pašalintas, kai leidinys pradėjo tyrimą, bendrovės „Patternz“ atstovas parodo, ką ji gali padaryti. Pavyzdžiui, programinė įranga pateikia vartotojo GPS vietas, teigdama, kad tikslumas gali būti iki metro. „Patternz“ demonstracijoje taip pat buvo parodytas vartotojų telefono prekės ženklas, kokią operacinę sistemą jie naudoja ir net jų namų bei darbo adresai. Dar labiau stulbina tai, kad „Patternz“ taip pat nuskaito sąrašą kitų vartotojų, kurie buvo netoli to, kuris buvo sekamas.

Tokiam detalumo lygiui reikia naudoti reklamos tinklą, kuris nori tai palaikyti.

„Apple“ kol kas niekaip nesureagavo į „404media“ tyrimą, tačiau „Google“ nutraukė santykius su įmone, pavadinta „Nuviad“. Įtariama, kad bendrovė dalyvavo sekime, bet tai nėra įrodyta.

Išties smagu, kad viena, naudotojų duomenis renkanti įmonė [„Google“] atkirto prieigą prie savo turimų naudotojų duomenų kitai stebėjimo įmonei, nors padaryti tai reikėjo dar 2021 m. kai tai buvo pastebėta (senatorius Ron Wyden, 2023 m. iškėlęs šnipinėjimo per tiesioginius pranešimus problemą, dar 2021 m. birželio mėnesį susisiekė su „Google“ dėl šio „Patternz“ įrankio).

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų