Ar Apple mus atidavė suplėšyti reklamos rykliams?

Safari ir privatumas

Nauja „Safari“ 12.1 versija įdiegta „iOS 12.2 beta versijoje nebeturi „Do Not Track“ funkcijos. Ar tai reiškia, kad „Apple“ numojo ranka į jos įrenginių naudotojų privatumą?

„Do Not Track“ funkcijos nebeliko ir naujoje, 75-oje „macOS“ sistemai skirtoje „Safari Technology Preview“ naršyklės versijoje. Ši programuotojams skirta naršyklės versija, kurią gali įsidiegti ir naudoti visi „Mac“ naudotojai, skirta pademonstruoti ir leisti išbandyti naujas galimybes, kurios bus (arba nebus) įdiegtos ateityje pasirodysiančiose „Safari“ naršyklės versijose. „Do Not Track“ funkcijos nebėra ir „macOS 10.14.4“ beta versijose.

„Apple“ teigia, kad „Do Not Track“ funkcijos „galiojimas baigėsi“ ir jos palaikymas nutrauktas siekiant užkirsti kelią (ironiška) jos naudojimui neleidžiančiam sekti naudotojų veiksmų internete.

„Do Not Track“ funkciją „Apple“ pristatė dar 2011 metais kartus su „OS X Lion“. Visas šios funkcijos darbas buvo siųsti iš naršyklės signalą interneto svetainėms, kad naršyklės naudotojas nenori kad jo interneto naršymo pėdsakai būtų sekami (track’inami). Reikalas tas, kad šis signalas nėra kokia nors kliūtis toliau track’inti naršyklės naudotoją — čia reklamos kompanijų reikalas paklūsti šiam signalui — naršyklės naudotojo norui, ar ne.

Tai nereiškia, kad „Apple“ numojo ranka į jos įrenginių ir programinės įrangos naudotojų privatumą. Kompanija diegė gerokai griežtesnį, išmanų naudotojų apsaugos nuo jų sekimo naršant internete mechanizmą, kuris turi gerokai labiau suktą veikimo principą. Šį mechanizmą „Apple“ jau kuris laikas diegia savo „Safari“ naršyklėse. „Intelligent Tracking Prevention“ vadinama „Apple“ funkcija diegiama „Safari“ naršyklėse nuo 2018 metų rudens, kai kompanija išleido „iOS 11“ ir „macOS High Sierra 10.13“ su šiose kompanijos įrenginiams skirtose operacinėse sistemose esančiomis „Safari“ naršyklės versijomis.

„Intelligent Tracking Prevention“ funkcija veikia daug efektyviau, nei „Do Not Track“, kuriai reklamos kompanijos gali paklusti ar nepaklusti pagal savo požiūrį į asmens privatumą. „Apple“ pradėjus diegti naujovišką „Intelligent Tracking Prevention“ apsaugos nuo internete naršančio „Safari“ naudotojo persekiojimo principą, reklamos kompanijos pradėjo jausti tikrą šio mechanizmo veikimo poveikį.

„The Guardian“ rašo, kad „Apple“ pradėjus „Safari“ naršyklėje taikyti naują privatumo apsaugos mechanizmą, reklamos kompanijos prarado „šimtus milijonų dolerių“. Viena didžiausių rinkoje esančių reklamos technologinė kompanija „Criteo“ teigė, kad „Intelligent Tracking Prevention (ITP) „Safari“ naršyklės, turinčios 15 proc. pasaulinės naršyklių rinkos, funkcija gali sumažinti jos 2018 metų pajamas daugiau kaip penktadaliu.“

Taip, kad pasigedę galimybės įjungti „Do Not Track“ funkcijos (dar tik pasirodysiančių „iOS“ ir „macOS“ versijų) „Safari“ naršyklėse — nepanikuokite — „Apple“ ir toliau rūpinasi mūsų privatumu ir jos standartinė frazė, kurią kompanija sako įvairiomis progomis: „Mes tikime, kad privatumas yra fundamentali žmogaus teisė…“ vis dar galioja.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų