Kaip Siri mokoma naujų kalbų

Žmogus ir robotas

Nežiūrint to patenkinti mes „Siri“, ar ne – ji yra, bent jau šiai dienai, daugiausiai kalbų suprantantis elektroninis asmeninis asistentas.

Viena iš sferų, kur „Apple“ neginčijamai karaliauja yra Siri – asmeninio asistento poliglotizmas. Siri supranta ir kalba dvidešimt viena kalba ir jų dialektais pritaikytais 36 šalims. Palyginimui „Google“ asistentas supranta tik penkias kalbas, o „Amazon“ Alexa tik dvejomis — anglų ir vokiečių. „Microsoft“ Cortana kalba aštuoniomis kalbomis ir yra pritaikyta naudojimui trylikoje šalių.

Kai „Apple“ išleis „iOS 10.3“ — Siri prabils dar viena kalba — šanchajiečių (specialus kiniečių kalbos dialektas, kuriuo kalbama tik Šanchajuje ir jo apylinkėse[1]), taip praplėsdama savo poliglotinius gebėjimus dar labiau. „Apple“ kalbos departamento vadovas Alex Acero, kalbėdamas su Reuters papasakojo kaip vyksta Siri naujos kalbos mokymas.

Ruošdamasi įdiegti naujos kalbos gebėjimus savo asmeniniame asistente, „Apple“ surenka žmones, kurie ta kalba kalba ir šie skaito posakius įvairiais tos kalbos akcentais bei dialektais. Tada, rankiniu būdu šie posakiai (jų tarimas) yra užrašomi. Taip kompiuteris išmoksta įvairių žodžių tarimo bei suprasti kitų žmonių ištartus tuos žodžius. Surinkusi garsinius, skirtingais balsais ir dialektais pasakytus žodžių ir frazių pavyzdžius, „Apple“ sukuria kalbos modulį, kuris stengiasi nuspėti žodžių seką.

Kompiuterinis kalbos modulis stengiasi nuspėt žodžius ir ištisus posakius. Šis algoritmas gali tobulėti automatiškai ir su laiku, kai Siri pateikiama daugiau duomenų, asistento kalbiniai gebėjimai gerėja. Žodžių ir frazių rinkimui tarnauja ir „iOS“ diktavimo funkcija, kurios pagalba „Apple“ anonimiškai surenka nedidelį žodžių ir išsireiškimų kiekį iš jos įrenginių naudotojų. Šie žodžiai bei jų tarimas taip pat yra užrašomi rankiniu būdu. Šis metodas, anot Acero, leidžia per pus sumažinti atpažinimo klaidas.

Surinkusi pakankamai duomenų, galiausiai, kompanija ruošiasi išleisti naują kalbą suprantančią Siri. tada ji pasamdo vieną ar daugiau aktorių/diktorių, kurie įgarsina Siri ir tampa „jos balsu“. Pirmoje stadijoje Siri geba suprasti tik dažniausiai užduodamus klausimus, tačiau kas dvi savaites „Apple“ atnaujina Siri kalbos kodą.

Kompanija kartoja Siri kalbos žinojimo įgūdžių tobulinimo seką tol, kol jos manymu Siri pakankamai tiksliai gali suprasti tai kas jai sakoma. Tada viešai išleidžiama naują kalbą mokanti Siri.

„Apple“ dažnai kaltinama tuo, kad Siri atsilieka savo galimybėmis ir sugebėjimais nuo konkurentų sukurtų asmeninių asistentų. Pavyzdžiui „Amazon“ Alexa periodiškai papildoma naujais sugebėjimais, „Google Assistant“ gali suprasti kontekstą ir tai leidžia paprasčiau, labiau į įprastą bendravimą panašiu būdu kalėtis su „Google“ telefonu.

Skirtingų kompanijų turimi ir kuriami asmeniniai asistentai vis labiau tobulėja. Šioje rinkoje atsiranda ir naujų žaidėjų. Pernai metais „Samsung“ įsigijo „Viv“ — startup’ą įkurtą pirmųjų Siri kūrėjų. „Google“ ir „Amazon“ savo asmeninius asistentus žada išmokyti naujų kalbų. Reikia tikėtis, kad ir „Apple“ pakankamai investuoja į dirbtinį intelektą ir kartu su naujų „iPhone“ debiutuos ir sumanesnė, labiau žmogiška Siri versija.


  1. Jei kam kilo retorinis klausimas kodėl „Apple“ moko Siri kažkokio vieno Kinijos regiono (beje daugiau nei 10 kartų mažesnio ploto nei Lietuva) kalbos, o lietuviškai Siri nekalba — reikėtų turėti omenyje, kad Šanchajuje ir jam priklausančiuose apylinkėse gyvena 34 mln. žmonių (15 kartų daugiau nei kalbančių lietuviškai).  ↩

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Vienas komentaras

  1. Na, ar google, ar siri, ar cortana intelektas didesnis nesiginčysiu. Kol siri nesupras lietuviškai, man ji nelabai įdomi. Nes dažniausiai ne intelektas reikalingas, o pagalba ir komfortas.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų