Naujausia „iOS“ operacinė sistema dar labiau apsunkins reklamos skelbėjų galimybę mus sekti
Naujausios „Apple“ mobiliems įrenginiams skirtos operacinės sistemos „iOS 10“ pasirodymo tikimasi rugsėjo 13 dieną, jei „Apple“ laikysis savo tradicijų tai 7-8 valandą vakaro, ir šiai pasirodžius, ją įdiegę vartotojai bus dar geriau apsaugoti nuo reklamos skelbėjų sekimo.
„iOS 9“ operacinė sistema turi įdiegtą funkciją leidžiančią apriboti reklamos skelbėjų galimybes sekti šių įrenginių vartotojus ir jų įpročius aplikacijose. Pagal nutylėjimą ši funkcija yra išjungta ir ją vartotojai turi įjungti patys Settings → Privacy → Advertising → Limit Ad Tracking. Pakeisti savo IDFA galima tame pačiame lange paspaudus ant „Reset Advertising Identifier“.
Naujoje „iOS 10“ šie nustatymai atrodys lygiai taip pat kaip ir „iOS 9“, tačiau veiks visai kitaip.
Įprastai reklamos skelbėjai siekia identifikuoti ir išskirti tam tikras „iPhone“ naudotojų grupes. Pavyzdžiui: „18–34 metų vyras iš Vilniaus besidomintis krepšiniu“ ir tai daroma naudojant unikalų ID, žinomą kaip IDFA (Identifier for Advertising). „iOS 9“, jei įrenginio naudotojas įjungia „Limit Ad Tracking“ funkciją - reklamos skelbėjai negali šio vartotojo sekti IDFA pagalba ir naudoti tikslinių reklamų, tačiau kai kurios kompanijos vis tiek įrenginių naudotojus seka suskirstydamos juos pagal buvimo vietą. Kai kuriuos dalykus sekti vis tik leidžia, informaciją apie tai rasite developer.apple.com svetainėje.
Dabar, kai „iOS 10“ naudotojas įgalins „Limit Ad Tracking“ funkciją jo IDFA bus „00000000–0000–0000–0000–000000000000“ ir reklamų kompanijos negalės šių naudotojų identifikuoti, net ir tada kai jų vienintelis tikslas tai padaryti yra įsitikinti, kad šie nėra per daug bombarduojami reklamomis.
Kai kurie žmonės mano, kad toks būdas apsaugoti vartotojus nuo reklaminių sekimų, technologines kompanijas privers naudoti labiau nepageidaujamus metodus.
Žiūrint į „iOS“ vartotojų, kurie įjungę „Limit Ad Tracking“ funkciją kiekius - jie nėra dideli – apie 17 procentų ir šis skaičius sumažėjo lyginant su ankstesniais metais, tačiau tai yra šimtai milijonų „iPhone“ ir „iPad“ naudotojų. Mobiliems įrenginiams skirtų reklamų kompanijos „Voluum“ vadovas sako, kad „Visada buvo 10–20 procentų žmonių dalis, kurie stengiasi išjungti reklamų sekimo galimybes vienu iš daugelio įmanomų būdų. tačiau tai yra žmonės, kurie ir taip ypač retai paspaudžia ant reklamos ir dėl šios priežasties vargu ar jie daro kokią nors materialią įtaką.
To pačio renginio, kuriame „Apple“ paskelbė IDFA „nulinimo“ techniką metu, kompanijos pasaulinio marketingo direktorius Phil Schiller paskelbė, kad paieškos reklamos atkeliauja į „App Store“ kartu su „iOS 10“. „Mobile Dev Memo“ žiniaraštininkas Eric Seufert sako, kad panaikindama galimybę reklamos tinklams taikytis į „iPhone“ naudotojus, „Apple“ kuria sau pačiai geresnę reklamų duomenų bazę. „Jei aš ieškau “hotel app”, “Apple” iš tiesų nerūpi ar aš kada paspaudžiau ant reklamos žaidime: jie žino ko aš noriu ir man tai pateikia. Nors dar nėra aišku ar IDFA nulinimas atneš kokias nors pasekmes mobilių reklamų rinkoje – yra aišku, kad viena kompanija iš to tikrai pasipelnys ir ta kompanija yra “Apple”“, - sakė Seufert.