„Apple“ paaiškino kodėl leidžiamos viešos „iOS“ beta versijos
Pastaruosius kelis metus, „Apple“ aktyviai skatina vartotojus dalyvauti „Apple Beta Software“ programoje ir diegti beta versijas savo įrenginiuose, tame tarpe ir „iOS“.
Užsiregistravę „Apple Beta Software“ programoje, likus keliems mėnesiams iki galutinės „iOS“ versijos pasirodymo, kiekvienas norintis gali įdiegti savo „iPhone“ ar „iPad“ operacinės sistemos beta versijas, žinoma, rizikuodamas susidurti su visa eile nesklandumų, kurių galima tikėtis iš nebaigtos operacinės sistemos. Interviu duotame „Fast Company“ „Apple“ viceprezidentas Eddy Cue paaiškino su kuo susijęs toks kompanijos sprendimas.
Viešų beta versijų platinimo istorija prasidėjo dar 2012 metais. Būtent tada „Apple“ nutarė atsisakyti „Google Maps“ ir integravo savo žemėlapių tarnybą „Apple Maps“, kuri tapo „iOS 6“ dalimi. Pasirodžiusi kartografinė „Apple“ paslauga sulaukė didelio kritikos antplūdžio ir šimtų tūkstančių „iOS“ vartotojų pykčio.
„Tada mes nesupratome, kad tai nepaprastai sudėtingas projektas. Čia, Kupertino visi žemėlapiai veikė velniškai gerai ir mes neatkreipėme dėmesio į tai, kad kitose šalyse ne viskas atrodė taip džiuginančiai. Mums buvo reikalingas atgalinis ryšys su naudotojais. Būtent tai tapo pagrindine viešų „iOS“ beta versijų išleidimo priežastimi.“ - sakė Eddy Cue kalbėdamas su „Fast Company“.
Tokiu būdu, viešų „iOS“ beta versijų atsiradimas tiesiogiai susijęs su „Apple“ žemėlapiais. Nežiūrint to, kad Steve Jobs buvo kategoriškai prieš „žalių“ operacinių sistemų viešinimą, dabartinė „Apple“ vadovybė tokį būdą leidžiantį tobulinti sistemą mano esant labiausiai efektyvų. Eddy pakomentavo ir kritiką kurioje teigiama, kad „Apple“ nustojo būti novatoriška kompanija atsakydamas į klausimą: „kodėl prie Steve Jobs kompanija kiekvienais metais demonstravo technologinį šuolį, o dabar šito nevyksta?“
„Taip, dabar pasaulis mano, kad prie Steve mes kiekvienais metais demonstravome revoliucingus produktus. Tačiau, daugelis pamiršta jog jų sukūrimas truko ne vienerius metus.
Kas liečia inovacijas, mes matome jas smulkmenose. Įsivaizduokite, kad esate namie, tikrinate paštą ir po kurio laiko žemėlapių tarnyba Jus informuoja, kad jei neišeisite po 15 minučių – pavėluosite. Tai būtų nepaprastai naudinga.“
Su jam būdingu ramumu situaciją pakomentavo ir „Apple“ vadovas Tim Cook:
„Aš visiškai nepergyvenu kai girdžiu sakant:"Apple pasmerkta". Aš tiesiog į tai žiūriu kiek kitaip ir žinau tiesą.
Mes niekada neteigėme, kad esame tobuli kompanija. Mes ieškome šio tobulumo, tačiau mums visada užtenka vyriškumo pripažinti savo klaidas. Ir būtent vyriškumas - pagrindinis kiekvienos kompanijos bruožas.
Kas liečia ambicijas, tai mes nemažai dėmesio skiriame sveikatos apsaugai ir tyrimams šioje srityje. Mūsų strategija yra siekimas padėti naudotojui bet kokioje situacijoje, kur jis bebūtų: automobilyje, namie, biure, ilsintis. Mes planuojame plėsti savo veikos sferas, tačiau darysime tai palaipsniui.“
Mąstant analitiškai, Tim Cook visiškai teisus. Pinigine išraiška sveikatos apsaugos sfera yra 9 trilijonai JAV dolerių ir net 1% nuo šios sumos yra 90 milijardų JAV dolerių - neprasta pinigų krūvelė, net ir tokiam gigantui kaip „Apple“.