2020 metais 150 mln. automobilių jungsis prie interneto

Gartner Inc. žada, kad jau po penkių metų daugelis automobilių jungsis prie interneto ir taps dar viena eilute mūsų mobilių duomenų sąskaitose faktūrose.

2020 metais 150 mln. automobilių jungsis prie interneto

Gartner Inc. duomenimis 2020 metais 150 milijonų automobilių jungsis prie interneto, o 60–75 proc. jų galės ne tik naudoti interneto duomenis bet ir jais dalintis.

Galimybė jungtis prie interneto automobilių gamintojams leis pereiti prie naujo verslo modelio ir nustoti būti tik geležinių technologijų inovatoriais, tačiau norint, kad taip įvyktų automobilių gamintojai turi pradėti glaudžiau bendradarbiauti su tokiomis kompanijomis kaip Apple ir Google. ABI Research savo anksčiau šiais metais paskelbtoje ataskaitoje teigia, kad 2018 metais pusė automobiliuose įdiegtų sistemų sugebančių integruoti mobilių technologijų sistemas naudos Apple CarPlay. Koslowski mano, kad prie interneto prisijungti gebančių automobilių technologija bus kur kas daugiau novatoriška ir patraukli nei tai ką dabar gali pasiūlyti mobilūs telefonai ir planšetiniai kompiuteriai.

Gartner spėja, kad 58% JAV ir 53% Vokietijos automobilių savininkų nori, kad technologinės kompanijos, o ne automobilių gamintojai rūpintųsi automobilių technologijomis. Dabar automobilių prisijungimo su prie vartotojo įrenginių įdiegimas visiškai priklauso nuo automobilio gamintojo sistemų ir stokoja funkcionalumo, bei intuityvios vartotojo sąsajos.

Tikimasi, kad iki 2018 metų du automobilių gamintojai paskelbs apie savo planus tapti technologinėmis kompanijomis ir išplėsti savo naudojamas automobilių prisijungimo prie kitų industrijoje naudojamų įrenginių galimybes, o 2020 metais 10% bent vieno automobilio gamintojo pajamas sudarys pinigai gauti iš prie interneto besijungiančiuose automobiliuose įdiegtų technologijų bei su jomis susijusių paslaugų.

Didėjant duomenų „kemšamų“ į automobilių galvas kiekiui ir „vis sparčiau besivystant telematinėms sistemoms, automobiliai sugebės ne tik gauti ir dalintis vidinių sistemų duomenimis, bet ir realiu laiku keisti aplinką“ - anksčiau šiais metais pasakojo Gartner analitikas Thilo Koslowski. Greičiausiai, netolimoje ateityje automobilis ne tik taps išmanus ir gebės reaguoti ne tik į už automobilio esančią aplinką, tačiau reaguos ir į mūsų nuotaiką bei taps dar vienu įrenginiu besinaudojančių mūsų mobilių duomenų planu.

Šiuo metu automobilių industrijoje egzistuojančiuose projektuose daug dėmesio skiriama technologijoms, kurios leistų automobiliuose įdiegti kiek įmanoma daugiau aplikacijų, kurios egzistuoja kituose mobiliuose įrenginiuose. Jei automobilių gamintojų technologinės ambicijos pasiteisins, netolimoje ateityje, vairuodami automobilį galėsime gauti ne tik navigacijos sistemų atnaujinimus realiu laiku ar klausytis srautiniais kanalais perduodamos muzikos ir žiūrėti video, bet ir pirkti, rasti laisvą parkavimosi vietą ir už ją sumokėti.

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Į viršų