iPhone jus žudo iš lėto

Medicinos specialistai įvardino dvi naujas ligas susijusias su įrenginių naudojimu. Naujieji „skaitmeniniai susirgimai“ žinomi „žinučių kaklas“ ir „telespaudimo“ pavadinimais.

 iPhone 6 skaitymas

Šiais moderniais laikais daugeliui žmonių tokie išmanūs įrenginiai kaip [iPhone] (ar kiti panašūs veikiantys Android, Windows Phone, BlackBerry ar kitų operacinių sistemų pagrindu) yra neatskiriama gyvenimo dalis. Daugelis sutiks, kad nėra taip baisu pamiršti pasiimti raktus nuo namų, kaip namuose pamiršti mobilų telefoną.

Telefonas svarbus įrenginys dažnam tarnaujantis ne tik kaip bendravimo priemonė, bet yra ir langas į žinių bei informacijos pasaulį ar pasaulį apskritai. Be to, kad jie yra naudingi, šie įrenginiai gali neigiamai paveikti jūsų kūną.

Niujorko „Nugaros chirurgijos ir rekonstrukcinės medicinos centro“ vadovas Kenneth Hansraj nustatė, kad žiūrėjimas panarinus galvą į išmanų telefoną (ar kitą įrenginį) padidina krūvį tenkantį kaklui.

„Palenkus galvą į priekį jam tenkantis krūvis padidėja: 12 kg palenkus galvą 15˚, 18 kg - 30˚, 22 kg - 45˚, 27 kg - 60˚“, - rašo Hansraj savo tyrimo medžiagoje.

krūvis tenkantis kaklui priklausomai nuo galvos panarinimo į priekį, pvz. žiūrint į mobilius įrenginius.

Nors technologijų poveikio išvengti beveik neįmanoma turėtumėme stengtis į įrenginius žiūrėti kiek įmanoma mažiau panarinę galvą bei vengti valandas trunkančio sėdėjimo/stovėjimo akis įbedus į savo stebuklingą šviečiančią dėžutę delne ar ant kelių.

Vidutiniškai, per metus į mobilių įrenginių ekranus pražiūrima nuo 700 iki 1400 valandų ir tai yra valandos, kurių metu kaklo slanksteliai patiria didelį krūvį.

„Telespaudimas“ aprašytas žurnale „Occupational Health Psychology“, jame paaiškinama kaip kaip su asinchroninėmis žinutėmis susijusi profesionali veikla neigiamai veikia sveikatą (fizinę būklę) ir sukelia priklausomybę bei stresą: darbuotojai užsiimantys kita veikla gavę žinutę iš bendradarbio, kliento ar vadovo, tuojau pat puola į ją atsakinėti.

Atminkite:

  • stenkitės nesėdėti panarinę galvos įsistebeiliję į savo įrenginį
  • nepulkite tuojau pat atsakinėti į SMS ar elektroninio pašto žinutes, o jei esate vadovas pasakykite savo pavaldiniams, kad momentinis atsakymas į žinutes nėra būtinas, ypač ne darbo valandomis.

Aš laikausi principo: „laiškininkas beldžiasi du kartus: ryte ir vakare (darbo dienos pradžioje ir pabaigoje), jei labai reikia - skambink.
Kadangi daugelio jūsų darbas nėra atsakinėtojas į laiškus ir įmonėse turite kitokią veiklą apibūdinančias pareigas (jei nepamenate savo pareigų - pasitikrinkite savo „Pareigines instrukcijas“ po kuriomis esate pasirašę) - atitinkamai ir elkitės. Išsaugosite sveikatą, geriau atliksite savo pirmines pareigas bei uždirbsite daugiau pinigų kompanijai (o gal ir sau), nes ne tik geriau dirbsite, bet ir mažiau sirgsite.

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Į viršų