Apple ir socialiniai tinklai

Temos: Apple, Internetas

Twitter’yje @Google turi 8 milijonus sekėjų, @Microsoft - 4 milijonus, @Samsung ir @Yahoo po milijoną, o @Apple niekingus 26000 ir tai ta paskyra nėra paskelbusi nei vienos Twitter žinutės, nieko neseka ir, greičiausiai, net nepriklauso Apple.

Apple nešūkaloja socialinių tinklų gatvėse. Didžiausia pasaulyje technologinės kompanijos Klout reitingai ko gero žemesni nei jūsų, nes Apple nėra Twitter’yje. Jos vardo paskyra šiame socialiniame tinkle niekada nėra parašiusi nei vienos Twitter žinutės, ji nieko neseka, nėra užpildžiusi biografijos ar pakeitusi pagal nutylėjimą įdedamo „avataro“ ir panašu, kad net nepriklauso Apple.

Kodėl vertingiausia JAV kompanija pagal bendrovės kapitalizaciją neketina prisijungti prie Twitter socialinio tinklo?

Tiesa, Apple turi atskirų savo divizijonų Twitter paskyras: @iTunesMusic - 5,4 milijono sekėjų, @AppStore - 2,4 milijono, @iTunesTrailers - 2,3 milijono, ir devynios kitos Twitter paskyros su 2,5 milijono sekėjų bendroje sumoje.

Apple CEO Tim Cook rašo Twitter žinutes savo fanams ir turi 400 000 sekėjų.

Nors Apple bendroje sumoje turi 13 milijonų sekėjų įvairiose Twitter paskyrose, nei viena jų oficialiai neatstovauja „Apple balso“. „Twitter nėra tinklas, kurį kontroliuoja Apple, o Apple mėgsta viską kontroliuoti“, - sako Belus Capital analitikas Brian Sozzi.

Ar parašydama iki 140 simbolių ilgumo Twitter žinutę savo keletui milijonų fanų Apple ką nors išloštų?

Iš tiesų tai Apple neturi ką pasakyti Twitter’yje. Ji nešūkaloja apie naujus produktus iš anksto ir ji tikrai nėra ta kompanija, kuri atsakinės į Twitter’yje pateiktus klausimus. Apple taip pat nesiruošia būti tokia kaip Starbucks ar panašios kompanijos ir siuntinėti reklaminių žinučių siūlydama ribotą laikotarpį galiojančias vieno dolerio nuolaidas.

„Apple vartotojams suteikia aukščiausios klasės produktus ir patyrimus jais naudojantis, todėl jūs einate pas Apple, o ne jie pas jus“, - sako Sozzi

Twitter socialiniame tinkle galima rasti ir netikrų Apple vardus turinčių paskyrų. Viena tokių yra @iPhoneTeam, priklausanti Ethervision - mobiliems įrenginiams aplikacijas kuriančiai kompanijai, kuri siunčia naujienas daugiau nei 380 000 Apple fanų.

„Apple yra tokia populiari, kad jai iš dalyvavimo Twitter socialiniame tinkle nebūtų jokios naudos“, - sako socialinės medija agentūros Laundry Service įkūrėjas ir prezidentas Jason Stein.

Rizikingų investicijų mėgėjas Fred Wilson rašė apie vieną populiarią svetainę, kuri atjungė komentarų skirsnį: „Jūs galite atjungti komentarus, bet negalite išjungti diskusijų“. Ir diskusijų apie Apple pilna visuose socialiniuose tinkluose. Topsy (neseniai įsigytos Apple) ataskaitoje rodoma, kad nuo tada kai prieš aštuonis metus startavo Twitter, @Apple paskyrai buvo išsiųsta 422 000 žinučių. Inertiškai tokias žinutes, į „juodą skylę“ siuntusių tarpe yra ir Ashton Kutcher, Marissa Mayer, Kevin Hart bei Donald Trump.

Pasižvalgius po socialinius tinklus plačiau rasime 1,8 milijono sekėjų turinčia Apple paskyrą YouTube ir matyt dėl Google politikos priverstinę, bet tuščią Apple paskyrą Google + bei darbo Apple besitikinčių 1,4 milijono sekėjų armiją LinkedIn socialiniame tinkle. Apple taip pat turi 10 milijonų fanų būrį Facebook tinkle, bet kokios nors jos žinutės šiame socialiniame tinkle gal tik pasirodys kada nors ateityje.

Rausiantis po Apple dalyvavimo socialiniuose tinkluose požymius aišku viena: kompanija nori atsiriboti nuo bet kokio bendravimo su pašaliečiais. Apple savo YouTube kanale, šiai dienai, yra patalpinusi 41 vaizdo klipą ir po jais nėra nei vieno komentaro. Kodėl? O gi todėl, kad komentavimo galimybė yra atjungta.

Ironiška, bet po vienu iš Apple vaizdo klipų yra parašyta: „Mes nustebinti ir sužavėti to ką žmonės daro su iPad, todėl mes nutarėme nufilmuoti jų istorijas. O kokios būtų jūsų eilės?“ ir vietoje to, kad leistų vartotojams parašyti tai ką jie mano, Apple juos nukreipia atgal į savo svetainę, kurioje vartotojų saviraiškos sparnai taip pat apkarpyti.

Net Apple svetainėje esančioje diskusijų sekcijoje, Apple neatsakinėja į klausimus ir „oficialiai“ net neskaito ten esančių įrašų. Kartais nauji šios diskusijų bendruomenės dalyviai bando desperatiškai šauktis Apple pagalbos ar ant jos burnoti, o kartais jiems atsakius į klausimą ir padėjus išspręsti problemą jie tave ima ir užsipuola, manydami, kad esi Apple atstovas ir tada jiems tenka paaiškinti, kad ir šioje svetainėje Apple nebendrauja su savo produktų vartotojais, čia visi kiti yra tokie pat vartotojai, kaip ir jis ir stengiasi vieni kitiems padėti.

Apytikslis skaitymo laikas: 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*