Prasto tono Samsung Galaxy Note 3 reklama [nuomonė]
Nauja Samsung Galaxy Note 3 reklama, kurioje šmėsteli ir Galaxy Gear - naujasis Samsung dėvimos elektronikos „šedevras“, ko gero prasčiausio tono, kada nors technologijų kompanijos sukurta, reklama. Ir ji, tikriausiai, kai ką sako apie šią kompaniją.
Žiūrėdamas šį reklaminį klipą stebėjausi dvigubai. Pirmoje eilėje stebino ne „Samsungiškai“ puikiai, daug dėmesio skiriant detalėms nufilmuotas reklamos verslo žvaigždės Leo Burnett darbas. Antroje - tai, kad tokia kompanija kaip Samsung gali šitaip nesiskaityti su skurstančiais, jų jausmais ir idealais bei tai parodyti savo produkto reklaminiame video. Toks jausmas, kad jei tai pasakyčiau tai Samsung jis nustebtų „kokie pas juos (skurdžius) idealai…?“
Dviejų minučių filmukas: griežtu Paco Delgado sukurtu kostiumu apsirengęs statybos darbų vykdytojas įžengia į griūvantį ir užmirštą miesto rajoną. Naudodamas savo Note ir Gear jis pradeda savo grėsmingą renovacijos projektą, kuriame volai atrodantys kaip tankai ir griovimui skirti kūjai griaudžia artilerijos pabūklų salves primenančiais garsais griaudami tai, kas ten esantiems vaikams yra brangu ir yra jų namai. Nusėdus dulkėms, išgąsdinti vaikai pamato naują futbolo stadioną ir supranta, kad statybos darbų vykdytojas tai Argentinos futbolininkas Lionel Messi.
Atrodytų gal ir miela istorija jei žiūrėti iš Messi ar Samsung varpinės: jie išgelbėjo griūvantį kvartalą ir padovanojo vaikams futbolo aikštelę, kurios tie net nežinojo kad nori. Tačiau, jei į šį video pažiūrėti paprastai, kaip normaliam žmogui: reklama išnaudotojiška, pabrėžianti klasių skirtumus ir visiškai kurčia kitų: silpnesnių, labiau pažeidžiamų norams ar poreikiams. Mintis, kad labai brangi Samsung elektronika išgelbės vaikus nuo skurdo ar bent kiek nušvies jų kasdienybę yra paprasčiausiai žeminanti.
Samsung dar viską pablogina reklamoje panaudodama Naujosios Zelandijos paauglių dievaitės hitą „Royals“, kurio tekstas yra visiška priešingybė tam kas rodoma. Dainoje blogai atsiliepiama apie žmones, kurie vertina tokius dalykus kaip išmanūs telefonai ar išpuoselėti futbolo stadionai. Gal kultūriniai Naujosios Zelandijos ir Pietų Korėjos skirtumai leidžia kitaip interpretuoti dainos tekstą, o gal iš Samsung specialiai pasišaipė parinkdami tokią muzikinę temą reklamos video klipui...? Ar Samsung nori parodyti, kad žmonės dėvintys specialiai jiems siūtus dizainerių kostiumus ir „ginkluoti“ brangiais išmaniais telefonais gali viską, o to turėti neišgalintiems belieka tik slapstytis baimėje, taip stengdamasi pabrėžti savo Galaxy Note vertę?
Samsung tai mato visai kitaip: „vaikai žiūri su baime ir pagarba“, - rašoma oficialiame Samsung reklamos aprašyme. „Jie parodo savo dabartinę situaciją dainuodami Lorde hitą ‘Royals’ - dainą apie savo negandų nugalėjimą“.
Ar Samsung turi omenyje, kad tie skurstantys vaikai nugalės savo negandas brangaus išmaniojo telefono pagalba?
Ne visi mano taip kaip aš. O kaip jums ši reklama? Parašykite.