Kodėl „iPhone“ ir „iPad“ keliauja lėktuvais
Matyt neatskleisiu jokios paslapties sakydamas, krovinius gabenimas laivais yra pigesnis nei lėktuvais. „Apple“ žinoma kaip kompanija puikiai suprantanti pinigų vertę ir jų nešvaistanti, bet kodėl tada „iPhone“ ir „iPad“ keliauja lėktuvais?
Nuo momento kai „iPhone“ ar „iPad“ yra pagaminti iki atsiduria parduotuvių lentynose, jie nukeliauja ilgą kelią. Savo kelionę jie pradeda Kinijoje. Gamyklose sukrauti ant palečių be skiriamųjų ženklų, o tik su saugumo kodais, jie sukraunami į konteinerius ir tada į sunkvežimius. Sunkvežimis keliauja į iš anksto užsakytus lėktuvus, tame tarpe ir senus Rusijos karinius. Šį procesą, dar tada kai „Apple“ vadovavo Steve Jobs, „sustygavo“ dabartinis „Apple“ vadas Tim Cook. Sklandus „iPhone“, kurio nešamas pelnas yra sudaro daugiau nei pusę „Apple“ pajamų, tiekimas yra nepaprastai svarbus Cupertino įsikūrusiai kompanijai.
„Tai lyg filmo premjera“,- sakė buvęs „FedEx“ vadas Richard Metzler. „Šis krovinys į visus paskirties taškus, visame pasaulyje, turi atvykti tiksliai tuo pačiu laiku“.
Dabar pasaulinei „Apple“ logistikai vadovauja Amazon.com veteranas Michael Seifert, kuris į „Apple“ atėjo dirbti 2010 metais. Naujų „Apple“ produktų logistika prasideda prieš kelis mėnesius iki jiems pasirodant. Remdamiesi pardavimų ir marketingo departamentų paskaičiavimais „Apple“ logistikos departamento darbuotojai pradeda koordinuoti „iPhone“ komponentų pristatymą į gamyklas.
Į JAV iš Kinijos „iPhone“ dažniausia gabenami „FedEx“ priklausančiais „Boeing 777“ lėktuvais. Šie lėktuvai gali per 15-a valandų atgabenti krovinį iš Kinijos į centrinį paskirstymo centrą Memfyje, Tennessee nenutūpdami pasipildyti kuro. „Boeing 777“ gali gabenti apie 450 000 „iPhone“ įpakavimų, o vieno skrydžio kaina yra 242 000 JAV, daugiau nei pusė šios kainos sudaro kuro kaina.
Pristačius pirmąsias slaptas „iPhone“ ar „iPad“ siuntas „Apple“ logistikos departamento darbas nesibaigia. Pradėjus prekiauti naujais „iPhone“ ir/ar „iPad“ logistikos departamentas toliau rūpinasi, kad šių įrenginių tiekimas vyktų sklandžiai, be nutrūkimų, reikiamais kiekiais bei už optimalią kainą.
Pabandysime paskaičiuoti kiek kainuoja „iPad“ ar „iPhone“ transportavimas amerikoniškomis kainomis, skaičiuoti pradėdami juo to, kad vienam „iPad“ tenka 0,003 galono kuro. Galonas kuro kainuoja 4 JAV dolerius ir sudaro 1,2 JAV ¢ vienam „iPhone“/iPad jei juos transportuoti laivais. „Apple“ moka apie 54 JAV ¢ siųsdama „iPad“ ir „iPhone“ lėktuvais. Kam mokėti 50 kartų daugiau?
Ir čia į paskaičiavimus pajungiamas naujas parametras - laikas. Yra keli būdai pažiūrėti į tai pažiūrėti ir nė vienas jų nėra visiškai teisingas, bet manykime, kad laikas tai pinigai ir todėl „Apple“ siunčia „iPad“ ir „iPhone“ lėktuvais.
Kroviniai laivais keliautų 30 dienų, tuo tarpu jų kelionė lėktuvu trunka 15 valandų. Vienas iš paskaičiavimo variantų leistų manyti, kad siųsdama krovinius laivais „Apple“ įšaldytų pinigus 30-čiai dienų - kol krovinys kelyje. Žinoma, „Apple“ iš tiekėjų, tam laikotarpiui gautų mokėjimo atidėjimą, tačiau būtų priversta tam ar panašiam laikotarpiui suteikti apmokėjimo atidėjimą kompanijoms perkančioms iš „Apple“. Taigi, tas kelionės laikas turi būti finansuojamas. „Apple“ turi didelius grynųjų pinigų rezervus, apie 3%. Tokio kelionės laiko finansavimas reikštų tų trijų procentų arba 0,25 procento per mėnesį netekimo.
Taigi, remdamiesi tokiais paskaičiavimais, nors vieno „iPhone“ siuntimas laivu kainuoja 1 ar 1,5 JAV ¢, o lėktuvu 54 JAV ¢, bet net mūsų labai apytiksliu paskaičiavimu gauname, kad 30-ties dienų siuntinio buvimas jūroje, dėl prarasto laiko (o laikas pinigai), „Apple“ kainuoja 75 JAV ¢, ir tokiu būdu gauname, kad priešingai nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio - siųsti „iPhone“ ir „iPad“ lėktuvu yra pigiau.