Praleistų dainų ekonomika
Jau kuris laikas girdime gandus apie tai, kad Apple planuoja „užkurti“ naują paslaugą, ganduose vadinama iRadio vardu.
Kai „reikalas“ liečia tik Apple – gandai, paprastai, ir lieka už Apple sienų palikdami begalinę erdvę visokioms interpretacijoms, tačiau, kai tai liečia daugiau kompanijų – galima išgirsti daugiau detalių apie galimus Apple planus.
Anot gandų, Apple šią vasarą planuoja pristatyti naują iRadio paslaugą apie kurią, galbūt, norėtų paskelbti sekantį mėnesį vyksiančiame WWDC, tačiau susiduria su problema, negalėdami rasti bendro sprendimo su antra didžiausia muzikos leidybine kompanija „Sony Music“.
Anot žmonių susipažinusių su šiuo reikalu, Apple ir “„Sony Music“ negali sutarti dėl to kiek ir ar mokėti už dainas, kurias vartotojai „skip’ins“ (praleis) pasiklausę vos kelias sekundes.
Naujoji iRadio paslauga turėtų būti panaši į tą, kurią teikia, Internetinės radijo paslaugos lyderė „Pandora“.
Pandora naudojamos dainų, skip’inimo taisyklės vadovaujasi 1996 metų Digital Millennium Copyright Act nuoststomis. Nemokama Pandora paskyra leidžia iki 6-ų dainų praleidimų per valandą vienoje stotyje ir iki 12 praleidimų per parą visose stotyse bendrai paėmus. Tačiau nežiūrint to, kad dainą paklausėte vos kelias sekundes, pažymėjote nykščiu žemyn ar pasirinkdami iš meniu „I’m tired of this track“ – Pandora moka pilną sumą už tą muzikinį kūrinį jo turtinių teisių savininkui.
Kol kas nėra aišku ko nori Sony, bet panašu, kad geresnių sąlygų nei turi su „Pandora“, tačiau jei Apple sutiks su Sony sąlygomis, tai gali sukelti problemų tariantis su „Warner“ ir „Universal“. Šiuo metu Apple sąlygos su visais pagrindiniais muzikos leidėjais yra tokios pačios – 70% nuo kiekvieno gauto dolerio ir, panašu, kad Apple nori suvienodinti sąlygas ir naujai paslaugai.
Praeitą savaitę Apple sutarė dėl sąlygų su didžiausia muzikos leidybine kompanija „Universal Music“ ir yra prie finalinės sutarties su šia kompanija stadijos.
Apple, norėdama pristatyti iRadio vartotojams, turėtų jausti didelį spaudimą, nes praeitą savaitę Google pranešė apie savo, į Spotify panašią, muzikos transliuojamos per Internetą prenumeratos sąlygomis paslaugą ir sklando gandai, kad paieškos gigantė planuoja išleisti ir dar vieną muzikos paslaugą, kuri bus susieta su YouTube.