Didelė konsultacijų įmonė „McKinsey“ paskelbė „Apple“ atvejo analizę, kurioje apžvelgiamas darbas kuriant žiedinės gamybos ekosistemą.
Neseniai „McKinsey“ paskelbė atvejo analizę, kurioje išsamiai nagrinėjamos „Apple“ pastangos sukurti žiedinės (t. y. perdirbimu grįstos) gamybos ekosistemą. Be to, dokumente matyti, kad „Apple“ kviečia ir kitas įmones iš gretimų sektorių prisidėti prie tokios tvarios ekosistemos kūrimo.
Ši analizė, panašu, yra dalis platesnio bendradarbiavimo tarp šių dviejų įmonių. „Apple“ pasitelkė „McKinsey“ konsultantus aukščiausiu lygiu, kad kartu išanalizuotų, kaip sumažinti emisiją, išvengti retųjų žemės elementų švaistymo ir kurti tvarią šios gamybos krypties rinką. Pastaroji dalis ypač svarbi – ji rodo, kad „Apple“ supranta, jog norint sukurti gyvybingą perdirbimo rinką būtinas bendradarbiavimas.
Ką bando parodyti ši atvejo analizė?
Ši analizė vis dar neatveria „Apple“ vidinių paslapčių, tačiau aiškiai parodo, kad įmonė aktyviai ieško naujų galimybių naudoti perdirbtas medžiagas savo veikloje. Taip pat stengiasi identifikuoti iki šiol neišnaudotus perdirbamų medžiagų šaltinius.
Iš ataskaitoje pateiktų faktų:
- Daugiau nei 85 % retųjų žemės magnetų po vartojimo yra išmetami, o ne perdirbami. Tai didžiuliai nuostoliai tiek medžiagų sąnaudų, tiek žmogaus darbo prasme.
- Iki 2035 metų tik 5 % retųjų žemės elementų greičiausiai bus perdirbama – dėl perdirbimo infrastruktūros trūkumo.
Nepaisant to, „Apple“ jau dabar yra lyderė šioje srityje – beveik visi magnetai, naudojami jų gaminiuose, gaminami iš perdirbtų medžiagų. Įmonė neseniai investavo į JAV įmonę MP Materials, kuri tiek išgauna, tiek perdirba šias medžiagas Amerikoje.
Geresnė verslo praktika – geresni rezultatai verslui
„Apple“ aiškiai suvokia, kad savo veiklos dekarbonizavimas yra ne tik naudinga planetai, bet ir gera verslo strategija.
2024 metais 24 % medžiagų, kurios buvo panaudotos
– rašoma ataskaitoje. „Žiedinė ekonomika ir dekarbonizavimas eina koja kojon,“ – sako Sarah Chandler, „Apple“ aplinkosaugos ir tiekimo grandinės inovacijų viceprezidentė.Apple
gaminiuose (pagal svorį), buvo perdirbtos kilmės,
„Mūsų pastangos naudoti daugiau perdirbtų medžiagų ne tik mažina priklausomybę nuo iškasamųjų žaliavų, bet ir artina mus prie tikslo – iki 2030 metų tapti anglies dvideginio neutralumo siekiančia įmone.“
„Apple“ šiuo klausimu yra labai atvira. Naujausioje Aplinkos pažangos ataskaitoje skelbiama, kad lyginant su 2015 m., „Apple“ sumažino šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas 60 %. Lygiai taip pat bendrovė pertvarko visą tiekimo grandinę.
Pavyzdžiui, programoje „Zero Waste“ dalyvaujantys tiekėjai nukreipė apie 600 000 tonų atliekų nuo sąvartynų, bendras kiekis nuo 2015 m. jau siekia 3,6 mln. tonų.
Be to, 99 % kobalto visose „Apple“ sukurtose baterijose jau yra perdirbtas – o tai labai reikšminga, turint omenyje, kad įmonė kasmet parduoda šimtus milijonų įrenginių su baterijomis.
Kas toliau?
„Apple“ aktyviai skatina pokyčius tiek savo, tiek kitų pramonės šakų tiekimo grandinėse. Įmonė taip pat dirba su Pasaulio verslo tarybos tvariam vystymuisi iniciatyva „Critical Materials Collective“, siekdama padėti kitoms įmonėms tobulinti savo tiekimo sistemas.
Kad paskatintume platesnius pokyčius pramonėje,
– teigiama ataskaitoje.
„Norime matyti, kad perdirbtų medžiagų rinkos būtų tokios pat aktyvios kaip ir pirminių žaliavų. Jokia viena įmonė negali to padaryti viena… Bendradarbiavimas yra jėgos daugiklis,“ – priduria Chandler.Apple
ir McKinsey
nusprendė viešai paskelbti kai kuriuos kiekybinius tyrimų rezultatus, kviesdamos kitus pramonės partnerius aktyviau naudoti žiedines medžiagas,